AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Til mine foreldre som har alt, vurderer jeg å gi matkasse (med middager ) i julegave. For eks 2 leveringer a’ 3 middager eller gavekort på ett gitt beløp. Hva tenker dere om dette, - og ville du bli glad for en slik gave? Takk for innspill. Anonymkode: d22a7...f7c 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Synes det er en kjempefin ide. Godt voksne mennesker har fulle skap, og trenger ikke så mye nytt (med mindre de har spesielt ønske om noe), så en matkasse er praktisk og fint å få. Gavekort synes jeg er kjedelig, så jeg ville absolutt gått for matkasse. Det trenger for eksempel ikke dreie seg kun om middager, du kan fylle den med masse god mat og frukt som du vet de liker, og du kan pynte kassen litt, slik at den ser ekstra fin ut. Anonymkode: cab98...77a 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Takk for svar. Når jeg skriver matkasse tenker jeg på matleveranser av middager, typen «Godtkevert» eller «Adams matkasse» el. (Kom gjerne med forslag) og gavekort ville da vært på denne type levering. Hilsen ts. Anonymkode: d22a7...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Jeg synes det er en flott ide! Anonymkode: 9bdf5...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Hadde blitt kjempe glad! Har matkasse selv. adams har tilbud også nå Anonymkode: 9f93e...bce 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Det høres ut som en risikofylt gave... Kan jo lett slå helt feil? Kommer veldig an på foreldrene dine. Mange liker ikke tanken på matkasser, og middager valgt ut for dem som de må lage uten påvirkning på egen meny. Om det slår feil vil det da bli veldig feil, siden det er en gave som kommer på nytt og på nytt hver måned. Ville spurt de på forhånd, hva de synes om ideen - og om dette er noe de kunne hatt lyst til å prøve. Anonymkode: 4afce...444 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det høres ut som en risikofylt gave... Kan jo lett slå helt feil? Kommer veldig an på foreldrene dine. Mange liker ikke tanken på matkasser, og middager valgt ut for dem som de må lage uten påvirkning på egen meny. Om det slår feil vil det da bli veldig feil, siden det er en gave som kommer på nytt og på nytt hver måned. Ville spurt de på forhånd, hva de synes om ideen - og om dette er noe de kunne hatt lyst til å prøve. Anonymkode: 4afce...444 De kan velge middager selv, og trenger ikke bindingstid. Uansett synes jeg «veldig» feil er litt overdrevet. Anonymkode: d22a7...f7c 10
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Er nok veldig avhengig av mottaker. Jeg jobber sammen med noen yrkesaktive bestemødre på rundt 60 som virker som de synes middager er stress. De må alltid skynde seg hjem for å rekke å lage middag før alt det andre de skal. De sier ofte at det verste er å skulle komme på ny middag hver dag. Så kan se for meg at de hadde blitt glade for en sånn gave. ' Min pensjonerte mor, derimot, tror jeg ikke hadde likt å få det. Hun er veldig opptatt av mat, "hobbyen" hennes er å lage handleliste, gå på butikken, gå hjem å lage mat til far, og så ringe meg for å fortelle hva de har spist 🙉. Hun begynner å bli gammel, så kan se for meg at noen kunne ha gitt henne en matkasse for at hun skal slippe alt stresset, men jeg tror hun hadde blitt fornærma og hadde ikke hatt noe å gjøre. Jeg liker ikke å lage mat, så noen kunne sikkert gitt meg en sånn kasse for å inspirere/hjelpe meg. Jeg er vegetarianer, og heldigvis tror jeg ingen av vegetarkassene leverer her jeg bor, for jeg vil helst slippe. Jeg liker ikke at andre skal bestemme hva jeg skal ha til middag. Jeg tilpasser etter vær og humør og aktivitetsnivå. Hvis jeg hadde fått en kasse med noe jeg ikke hadde så lyst på, hadde jeg ikke orka å lage det, hadde spist brødskiver isteden. I tillegg synes jeg det er stress å få ting levert på døra ... Er det snakk om 2 x 3 middager = totalt 6 middager? I så fall tenker jeg det er greit bare for å prøve. Men da ville jeg ha bestemt selv når de skulle komme. I januar spiser jeg lavkalori 😳, ville heller valgt ei uke jeg hadde det veldig travelt ellers. Hvis det er et abonnement på 2x3 middager i en lengre periode, ville jeg helst ha sluppet. Moren min har forresten vært veldig glad for en brødkasse fra et lokalt bakeri. De leverer en kasse med brød og litt bakevarer/lokalmat på fredager. Det blir bare en bonus og hun får ha middagen sin i fred. Kan det være et alternativ? Anonymkode: a9b53...c9a 6
solmåneogstjerner Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Veldig god idé! Det hadde jeg blitt glad for 😊
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Jeg ville ikke blitt glad for det, fortrekker å bestemme selv hva jeg skal spise, men vet mange som hadde satt stor pris på det. Du som kjenner sine foreldre og vet hvordan de er. Anonymkode: 786be...0a6 1
baldrian Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Jeg forstår litt av det de skeptiske anonyme er inne på (og jeg er nok i samme aldersgruppe som foreldrene dine). Derfor ville jeg sjekket ut morgenleveringer, altså de som tilbyr frokost / bakervarer på døra. Det blir litt mer sånn "luksus man ikke unner seg til vanlig" og kanskje litt mindre risiko. Men jeg kjenner ikke disse tilbudene i detalj. 6
solmåneogstjerner Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ikke blitt glad for det, fortrekker å bestemme selv hva jeg skal spise, men vet mange som hadde satt stor pris på det. Du som kjenner sine foreldre og vet hvordan de er. Anonymkode: 786be...0a6 De velger jo hva de får levert selv...
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): De velger jo hva de får levert selv... Ikke helt fritt nei? Er det ikke ingredienser til ferdig planlagte retter? selv om man kanskje kan velge hvilken rett er det jo ikke sikkert Adams matkasse lager butterchicken eller harira-lammegryte eller appelsin-laks med akkurat de samme ingrediensene jeg bruker, dessuten vet jeg jo aldri på forhånd hva jeg kommer til å ha lyst å spise på torsdag, så jeg liker ikke ukesmenyer og jeg foretrekker alltid å velge ut mine egne matvarer. Men jeg kjenner mange som er annerledes skrudd sammen enn meg, og som ville elsket denne gaven. På samme måte blir jeg kjempeglad for ullundertøy i gave, mens for andre kan det være en skikkelig kjip gave. Gave-ideen er ikke dårlig eller god i seg selv, men den må tilpasses mottakern (e). AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De kan velge middager selv, og trenger ikke bindingstid. Uansett synes jeg «veldig» feil er litt overdrevet. Anonymkode: d22a7...f7c Jeg hadde syntes det var veldig stress. Stress at noen skal levere noe på døren, stress at man da MÅ bruke opp de ingrediensene for man liker jo ikke å kaste mat. Anonymkode: 786be...0a6 3
Gjest Føsleguri Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 Hvis du tror foreldrene din vil like det, så kjør på. Et annet tips: Jeg gir mat og drikke fra lokale småskala-produsenter til mine foreldre. F.eks oster, spekepølse, saft, syltetøy, røkelaks, eplemost, kaffe osv. Men må selvsagt vite at de liker slik ellers blir det ikke spist.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det snakk om 2 x 3 middager = totalt 6 middager? 2 personer 3 middager Anonymkode: 9f93e...bce
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 baldrian skrev (22 minutter siden): Jeg forstår litt av det de skeptiske anonyme er inne på (og jeg er nok i samme aldersgruppe som foreldrene dine). Derfor ville jeg sjekket ut morgenleveringer, altså de som tilbyr frokost / bakervarer på døra. Det blir litt mer sånn "luksus man ikke unner seg til vanlig" og kanskje litt mindre risiko. Men jeg kjenner ikke disse tilbudene i detalj. Det har jeg gitt ofte i bursdagsgave, alltid en slager Anonymkode: 9f93e...bce 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 Jeg hadde blitt glad for det🤩 Anonymkode: adf36...aca
Muskath Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Det er da en kjempefin gave selv om man liker å lage/finne på middager selv. Selve lagingen gjør man jo, og det er da bare en begrenset tid, ikke for alltid!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 Jeg hadde blitt kjempeglad for en sånn gave! Anonymkode: bd6f5...d6d
Arkana Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 Jeg synes det er en god idé og hadde likt det selv. Morgenlevering er også et godt alternativ.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå