Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har blitt sykemeldt fra fredag som var til og med tirsdag (altså idag) pga nyrestein. Legen som sykemeldte meg var på sykehuset hvor jeg var innlagt fram til søndag kveld. Jeg sliter med utholdelige smerter, og får verken sovet eller spist noe særlig. Kan fastlege utvide sykemeldingen? Pga sterke smerter, hvor smertestillende (også tramadol) har lav effekt?
Er også avhengig av bil for å komme meg på jobb, og da kan ikke tramadol brukes. Jobben min er veldig styrt av kundestrøm, og er vanskelig å få tilrettelagt det.

Endret av VikkiG
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! Ville ringt legen og forklart saken. Legen har mulighet til å forlenge sykemeldingen. 

God bedring! 

Anonymkode: badd7...f12

• Liker 6
Skrevet

Her er det helt innafor å be om å få forlenget sykemeldingen. Lykke til og god bedring.

Anonymkode: f823d...20b

• Liker 3
Skrevet

Er så redd for å bli avvist pga for lite grunnlag. Tok 7 timer før smertene ga seg i natt, og inntak av 2 Paracet, 2 Vimovo og 2 tramadol. Og virket ikke som noe hjalp godt nok. Redd for å få et slikt tilfelle på jobb. Klarer jo ikke noe annet enn å ligge i senga og skrike i smerte🥺

Skrevet
35 minutter siden, VikkiG said:

Er så redd for å bli avvist pga for lite grunnlag. Tok 7 timer før smertene ga seg i natt, og inntak av 2 Paracet, 2 Vimovo og 2 tramadol. Og virket ikke som noe hjalp godt nok. Redd for å få et slikt tilfelle på jobb. Klarer jo ikke noe annet enn å ligge i senga og skrike i smerte🥺

Da sier du dette til legen. De kan fint utvide sykmeldingen. Du kan ikke gå på jobb både rusa og i smertehelvete. Stakkar deg, nyrestein er ikke godt! God bedring

Anonymkode: abdcf...fe6

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig, hvis du har slike smerter så MÅ du be om forlenget sykemelding.

Ring med en gang å få det klargjort

• Liker 1
Skrevet

Tusentakk for svar! ❤️ viste seg at fastlegen ikke kommer på jobb før imorra, men skal snakke med han da. Blir ihvertfall hjemme til og med torsdag (da jeg har fri torsdager). Håper dette går over snart, og takk for alle ønsker om god bedring❤️ Typisk av dette å skje nå som jeg flytter til mandagen😅 

• Liker 1
Skrevet
VikkiG skrev (32 minutter siden):

Tusentakk for svar! ❤️ viste seg at fastlegen ikke kommer på jobb før imorra, men skal snakke med han da. Blir ihvertfall hjemme til og med torsdag (da jeg har fri torsdager). Håper dette går over snart, og takk for alle ønsker om god bedring❤️ Typisk av dette å skje nå som jeg flytter til mandagen😅 

Det bør være en vikar der som kan ordne dette for deg :) Ville bedt om sykemelding minst ut uka. Det er slitsomt å gå med smerter, har det kronisk selv, så du bør få et par dager uten mye smerter til å hente deg inn på før du går rett på jobb. God bedring!

Anonymkode: 14bdc...e4a

• Liker 1
Skrevet

Litt utenfor tema, men et lite tips! Kanskje du kan prøve voltaren stikkpille, voltaren har ofte god effekt på nyresteinsmerter. God bedring! :) 

Anonymkode: e2a86...4ef

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal du sykemeldes videre! Nyresteinsmerter er jo noe av den verste smerten man kan ha. Men - skal de ikke gjøre noe med steinen, må du vente på at den kommer ut av seg selv?

Anonymkode: c92de...4c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Selvfølgelig skal du sykemeldes videre! Nyresteinsmerter er jo noe av den verste smerten man kan ha. Men - skal de ikke gjøre noe med steinen, må du vente på at den kommer ut av seg selv?

De mente den var liten nok til å komme ut av seg selv, så skal tilbake på ny CT om 4 uker. 4mm er den, men tror om den hadde vært 5-6 cm hadde jeg fått den fjerna. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Litt utenfor tema, men et lite tips! Kanskje du kan prøve voltaren stikkpille, voltaren har ofte god effekt på nyresteinsmerter. God bedring! :) 

Anonymkode: e2a86...4ef

Vær forsiktig med Voltaren om du har astma. Den kan trigge alvorlige astmaanfall. Du bør ha astmamedisinen lett tilgjengelig, sånn i tilfelle, når du prøver for første gang.

Anonymkode: 29f63...ca8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vær forsiktig med Voltaren om du har astma. Den kan trigge alvorlige astmaanfall. Du bør ha astmamedisinen lett tilgjengelig, sånn i tilfelle, når du prøver for første gang.

Anonymkode: 29f63...ca8

Fikk voltaren på sykehuset, og har ikke astma. Men tusen tusen takk for tips❤️

Skrevet

Du får forsøke drikke mye og se om det hjelper. God bedring 😊

• Liker 1
Skrevet

Ble forlenget sykemelding og skal forsøke Oxynorm istedenfor Tramadol😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...