AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 To uker igjen til jeg blir satt igang eller får keisersnitt. Har samtale denne uken og jordmor og legen sist anbefalte keisersnitt pga kraftig fødselsangst..fikk keisersnitt forrige gang etter traumatisk fødsel.. Nå har jeg rett oppfølging og svangerskapsdiabetes og tar insulin . Blodsukkeret er veldig ustabilt. Jeg stresser nå. Får ikke sove. Gått til jordmor en gang i uken for samtaler. Veldig veldig god oppfølging men jeg klarer nå ikke å fungere normalt. Sover ikke og gruer meg til hva enn det blir. Jeg vil bare legges i narkose og få barnet ut. Hva jeg er livredd for? At barnet skal være sykt eller bli skadet under fødsel. Jeg er livredd smertene og at noe alvorlig katastrofalt skal skje. Sist keisersnitt måtte barnet ha pustehjelp som er visst vanlig. Men gråt ikke når kom ut. Første gang gråt heller ikke barnet etter knalltøff fødsel med pressing over en time ble satt igang. Var helt blå når kom ut og så død ut. 😭 Gikk jo bra men.. synet på begge barnet som kom ut hengende livløse gjør meg så forferdelig redd for at jeg ikke kan mestre en fødsel. Jeg prøver å holde meg i ro og samlet. Men innerst gruer jeg meg sånn. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Barnet må jo ut om jeg kunne føde av meg selv hadde vært fantastisk føles det som..... Men det skjer nok ikke... Anonymkode: 7377c...0bc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): To uker igjen til jeg blir satt igang eller får keisersnitt. Har samtale denne uken og jordmor og legen sist anbefalte keisersnitt pga kraftig fødselsangst..fikk keisersnitt forrige gang etter traumatisk fødsel.. Nå har jeg rett oppfølging og svangerskapsdiabetes og tar insulin . Blodsukkeret er veldig ustabilt. Jeg stresser nå. Får ikke sove. Gått til jordmor en gang i uken for samtaler. Veldig veldig god oppfølging men jeg klarer nå ikke å fungere normalt. Sover ikke og gruer meg til hva enn det blir. Jeg vil bare legges i narkose og få barnet ut. Hva jeg er livredd for? At barnet skal være sykt eller bli skadet under fødsel. Jeg er livredd smertene og at noe alvorlig katastrofalt skal skje. Sist keisersnitt måtte barnet ha pustehjelp som er visst vanlig. Men gråt ikke når kom ut. Første gang gråt heller ikke barnet etter knalltøff fødsel med pressing over en time ble satt igang. Var helt blå når kom ut og så død ut. 😭 Gikk jo bra men.. synet på begge barnet som kom ut hengende livløse gjør meg så forferdelig redd for at jeg ikke kan mestre en fødsel. Jeg prøver å holde meg i ro og samlet. Men innerst gruer jeg meg sånn. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Barnet må jo ut om jeg kunne føde av meg selv hadde vært fantastisk føles det som..... Men det skjer nok ikke... Anonymkode: 7377c...0bc Hva anbefaler de på kvinneklinikken da? Anonymkode: d5861...74d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hva anbefaler de på kvinneklinikken da? Anonymkode: d5861...74d Sykehuset sier barnet må ut uke 38... Anonymkode: 7377c...0bc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykehuset sier barnet må ut uke 38... Anonymkode: 7377c...0bc Har de sagt noe hva de mener selv er beste alternativet for hvordan ungen kommer ut? Anonymkode: d5861...74d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har de sagt noe hva de mener selv er beste alternativet for hvordan ungen kommer ut? Anonymkode: d5861...74d Får vite mer denne uken. Men hadde samme lege som sist og hun sa ønsker jeg ks blir det det... Og det er ikke så lenge siden jeg tok KS heller.. Anonymkode: 7377c...0bc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sykehuset sier barnet må ut uke 38... Anonymkode: 7377c...0bc Jeg håper at du uansett kan få en fin og vellykket fødsel enten det blir sånn eller sånn men at dette kan bli helt problemfritt ved avslutningen av svangerskapet både for deg og for ungen enten du må settes i gang eller ta keisersnitt. Bare du slipper akutt keisersnitt iallfall. Jeg håper du kan få en fin opplevelse og en unge som skriker med full hals. Det høres ut som du har hatt nok actionfylte varianter av erfaringer på fødselsøyeblikket. Så jeg håper du kan få en fin opplevelse denne gangen og selvfølgelig babyen også. Sender deg masse styrke. Hvis du prøver å holde hodet helt kaldt, trekke pusten dypt, koble ut og tenke kun fra teori og det du vet og så tenke gjennom dette bare sånn praktisk, trygt og anbefalt. Hva peker det mot da av vaginal fødsel igangsatt eller keisersnitt planlagt? Anonymkode: d5861...74d 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg håper at du uansett kan få en fin og vellykket fødsel enten det blir sånn eller sånn men at dette kan bli helt problemfritt ved avslutningen av svangerskapet både for deg og for ungen enten du må settes i gang eller ta keisersnitt. Bare du slipper akutt keisersnitt iallfall. Jeg håper du kan få en fin opplevelse og en unge som skriker med full hals. Det høres ut som du har hatt nok actionfylte varianter av erfaringer på fødselsøyeblikket. Så jeg håper du kan få en fin opplevelse denne gangen og selvfølgelig babyen også. Sender deg masse styrke. Hvis du prøver å holde hodet helt kaldt, trekke pusten dypt, koble ut og tenke kun fra teori og det du vet og så tenke gjennom dette bare sånn praktisk, trygt og anbefalt. Hva peker det mot da av vaginal fødsel igangsatt eller keisersnitt planlagt? Anonymkode: d5861...74d Tusen takk. Det peker mer mot keisersnitt for da føler jeg at det er mer kontrollert og mindre dramatisk. Prøvde inderlig hardt å føde vaginalt forrige gang med å bli satt igang men jeg klarte ikke å være samlet. Hadde full panikk og kastet opp. Ble så sykt dårlig at det ble keisersnitt. Vil bare barnet kommer trygt ut... Anonymkode: 7377c...0bc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Keisersnitt er nok lurest, da slipper du at vagina blir ødelagt. Anonymkode: ba0bb...508
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Keisersnitt er nok lurest, da slipper du at vagina blir ødelagt. Anonymkode: ba0bb...508 Så dum, så veldig dum. Anonymkode: e4625...d54 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå