myMa Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 (endret) Hadde selv svangerskapsdiabetes med første og vi ønsker etterhvert å prøve på nr 2. Jeg holder på å gå ned i vekt nå for å ha et bedre utgangspunkt før neste svangerskap. Ønsker virkelig ikke å få diabetes igjen. Er det noen som har vært i samme situasjon? Hvordan gikk det i senere svangerskap? Evt hvilke grep tok du? Endret 7. desember 2020 av myMa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Jeg hadde det i første men ikke i andre svangerskap. Det slo hvertfall ikke ut på glukosebelastningen jeg tok to ganger i andre svangerskap. Er normalvektig og var det i begge svangerskapene. Har alltid spist sunt og bevegd meg, vet ikke hvorfor jeg ikke fikk det i svangerskap nr 2. Lykke til😁 Anonymkode: 3ba0b...398 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Kostregulert med førstemann, slapp insulin helt. Hadde brukt metformin for å bli gravid på grunn av pcos. Denne sluttet jeg på da jeg ble gravid. Da vi begynte å tenke på andremann startet jeg på metformin igjen, gikk på det i nesten 2 år. Da jeg ble gravid fikk jeg beskjed om å fortsette med metformin på grunn av tidligere svangerskapsdiabetes. Denne gangen slo det fastende blodsukkeret ut med for høyr målinger allerede i uke 16. Så med andremann måtte jeg ta både metformin og langtidsvirkende insulin på kveldstid. Gleder meg til termin om en ukes tid når jeg kan slutte å måle blodsukkeret hver jævla dag og stikke meg selv 🙈🎊 Anonymkode: 8f4b1...581 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Følger svarene her. Jeg hadde ikke svangerskapsdiabetes med førstemann, men hadde med andremann (akkurat på grensa på fastende). Nå er jeg gravid med tredjemann og spent på hvordan graviditeten blir denne gangen. Anonymkode: 686d8...477
Klougart Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Hadde det med begge mine. Verre i runde 2, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå