Gå til innhold

Føler meg låst til vennskapelig/seksuell relasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg startet å date en mann for et år siden, men det viste seg raskt at vi kun passet som venner. Dette er vi enige om. Imidlertid har vi fortsatt å sove over hos hverandre i blant og har sex de fleste ganger vi møtes.

Den siste tiden har den seksuelle biten av relasjonen dabbet av for min del, jeg har ikke sagt noe om det fordi jeg ville være helt sikker. Det er ikke noe galt med ham, men jeg har mistet interessen på det området + at han maser veldig om akkurat den biten og ønsker det gjerne 3 runder hver gang vi sees - noe som blir for mye for meg. Selv om jeg liker han godt som en venn, føler jeg ikke at jeg har kapasitet til å treffes mange timer en gang i uken. Han forstår det, men maser.

Utfordringen er at han er veldig ensom og sliter mye med personlige problemer. Med mitt selskap holder han det gående (som han sier direkte), og jeg er engstelig for å trekke meg unna. Men har lysten min dabbet av med ham, skal jeg ikke presse meg selv til noe jeg ikke ønsker. Jeg kvier meg veldig for å si dette til ham, fordi han kommer til å ta det tungt og personlig. Må si det på en fin måte. Men sannheten er at han ikke tenner meg lengre. Hvorvidt han ønsker et vennskap videre vet jeg ikke, men jeg føler veldig med ham og har vondt av at han bare har meg. Dette var problemer jeg ikke visste om da vi startet. Jeg får dårlig samvittighet, men får samtidig ikke døgnet til å gå opp om jeg skal sette av en hel dag i uken til ham. Selv om jeg liker ham, føler jeg litt at dette har blitt som en jobb, dessverre. Og om jeg skal starte å date en ny, hvor dårlig vil det gå med ham da ..? Jeg har fått ham til psykolog, men bekymrer meg for å trekke meg unna når har har store og trolig langvarige problemer. Men den seksuelle biten må jeg bare komme meg ut av, jeg får nå vondt + problemer nedentil på grunn av manglende lyst og "plikt-sex". Der må jeg si stopp. Vi er 30 år gamle. Noen tanker? 🙂

Anonymkode: 58b36...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å fokuser på at han har klart seg uten deg i 29 år. Han tåler at du avslutter det. Han er ikke ditt ansvar og motviljen din kommer bare til å vokse jo lengre du holder på.

Jeg tror jeg hadde slått en plate og sagt jeg hadde møtt en og ikke likte å holde på med to. Deretter kan det fades naturlig ut.

• Liker 9
Skrevet

Du spør vel egentlig om hvordan du kan avvise ham på en fin måte. 

Du kan vel forklare at det er fint å være venner, men at du kun ønsker sex ifbm følelser. Dere har jo blitt enige om at dere kun skal være venner, og at du nå ønsker å vente på det. 

• Liker 2
Skrevet

Du må være direkte. Menn tar sjeldent et hint. Si klart fra at du nå må gå videre i datinglivet og at du ikke ønsker mer kontakt med han. Det er ikke ditt ansvar å ta vare på en venneløs mann. Han har ansvar for eget liv. At han driver med det jeg kaller følelsesmessig utpressing, er et stort rødt flagg!🚩 Så si klart fra at du verken ønsker sex eller vennskap. Blokker han fra alt og se deg ikke tilbake. 

Anonymkode: 0e254...b5a

• Liker 4
Skrevet

En avslutning vil aldri hverken passe eller føles hèlt perfekt å legge fram.

Men det må gjøres, og intensjonen din er jo til det beste for dere begge :klem1:

Anonymkode: fe801...fd6

• Liker 3
Skrevet

Hva med å si at du er glad i han men som en venn? At sex ikke passer seg helt lengre.

Anonymkode: 952b8...0eb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med å si at du er glad i han men som en venn? At sex ikke passer seg helt lengre.

Ja, var litt det jeg tenkte på! Takk for svar :-)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette!

Og så kan du da erfare hvor god venn han faktisk vil være. For en god venn vil aldri i verden presse deg til å ha sex. Så om han da skulle fortsette å mase og spørre om sex burde du ikke ha dårlig samvittighet lenger for noe som helst og du kan gå videre uten han.

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk for hjelpen 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...