Gå til innhold

Drikker dere alkohol på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nyskjerrig på om det er helt fyfy å ta vinglass til middag med barn til stede?

Anonymkode: 4e5ad...a2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, her drikker vi hverken alkohol på julaften eller nyttårsaften.

• Liker 6
Skrevet

Er vokst opp med at mamma og pappa tok seg ett glass vin til middagen, ikke noe særlig mer. Jeg Drikker selv lite og sjeldent etter jeg fikk barn, så blir neppe noenting. Tenker dog det er greit med ett glass eller to.

• Liker 4
Skrevet

Ja, en akevitt til maten. Og champagne når det begynner å bli sent.

Anonymkode: 194fc...ce0

• Liker 9
Skrevet

Ja, kan drikke et glass vin eller to i løpet av kvelden.

Anonymkode: 24287...da0

• Liker 9
Skrevet

Ja, men bare fordi det er fullt og helt voksenjul, uten barn. Med barn tilstede; nei.

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør ikke, er ikke så glad i alkohol til mat. Men samboeren min gjør, han pleier å ta seg en øl. Han er ikke alene, både moren hans og broren hans tar seg en øl til maten. På nyttårsaften pleier jeg å kose meg med en cider etter maten, og det gjør resten av familien også. Vi har en datter på to år sammen :) 

Anonymkode: a5834...cfb

• Liker 2
Skrevet

Ja, et glass eller to til maten. Men ikke noe drikke ellers på dagen 😊

Anonymkode: 419a1...97f

Skrevet

Nope, ingen av oss drikker med barna i nærheten

• Liker 4
Skrevet

Det gjør vi, og det gjorde mine foreldre da jeg var liten også. Ikke store mengder og aldri fyll, men julemat, som det meste av gode middager, er mye bedre med vin til. 

Har for øvrig bodd i noen mellom- og sør-Europeiske land, og kun i Norge har jeg hørt den der « aldri drikke foran barn»-holdningen. Merkelig. Er norske barn ekstra sarte? Folk flest forandrer seg ikke etter et glass vin eller to. 

Anonymkode: 065cb...677

• Liker 31
Skrevet

Jeg tar gjerne glass med vin.  De siste årene har vi kjøpt alkoholfri sprudledrikke på Vinmonopolet da mine tenåringer vil ha litt stas . Men mye forskjellig hos  de enkelte i familien, det blir brus, vann , øl og akevitt. Akevitt liker jeg ikke men far i huset må ha en lite glass. 

Anonymkode: d8c41...db9

• Liker 2
Skrevet

Ja, blir vel ca 2 enheter. En god juleøl til maten og et glass vin utover kvelden tenker jeg. Ingen voksne som blir fulle. 

Anonymkode: c099d...8f4

• Liker 5
Skrevet

En juleøl og en akevitt etter ribba. All maten tar alkoholen, så det blir 0 promille av det inntaket.

Anonymkode: bf9f3...97a

• Liker 6
Skrevet

Vi har ribbe på julaften, og da serveres øl og akevitt.  Evt. rødvin for den som foretrekker.  Den som er under 18 år får brus eller vann.  

• Liker 10
Gjest Villfisker
Skrevet

Nei, jeg er ikke så glad i det at jeg må ha det. Lenge siden jeg drakk vin, men klarer meg fint uten. :) 

Skrevet

Nei, drikker ikke på julaften. Både pga barn og fordi jeg alltid synger i kirken ved midnatt, da er det jo greit å være edru ;) 

Anonymkode: 2d3f4...c93

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Selvsagt kan en drikke vin eller øl til maten. 

Så lenge man har et fornuftig forhold til alkohol og ikke drikker for å bli brisen er det null stress med alkohol selv om det er barn tilstede 

Skrevet

Ja tar en cider og en bailys når vi åpner gaver. Heldigvis ingen barn i jula våres da, styrer unna mas og grin 😅

Anonymkode: 22451...142

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...