AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Jeg og eksen møttes en stund etter han hadde forlatt sitt kriminelle liv. Da vi var sammen hadde han ingenting med sitt tidligere liv å gjøre, hadde jobb og levde lovlydig som den gjengse mann i gaten. Vi gjorde det hovedsakelig slutt pga personlige ulikheter - vi ønsket rett og slett ulike ting i livet. I ettertid har jeg innsett at vi kanskje også opplevde en slags "kulturkræsj", da jeg har hatt en oppvekst i en høyere samfunnsklasse/miljø enn han. Han fortalte en hel del om sitt tidligere liv, både traumatiske opplevelser og livsforhold som er så ufattelig urettferdig at jeg ikke kunne tro noe slikt skjedde i Norge. Han kom ut av forholdet vårt styrket. Jeg inspirerte han nok litt med mine verdier og visjoner for et godt liv. Da vi slo opp var han gjeldsfri og hadde startet på en god utdannelse. Jeg var derimot ganske redusert. Jeg var sliten av å "passe på" han hele tiden, "lære" han tradisjoner og levesett som et A4-liv følger med seg. Jeg merket at jeg gav mer enn jeg fikk, og på slutten var jeg helt tom. Alt i alt er jeg takknemlig for forholdet vårt, da jeg sitter igjen med unike perspektiver på livet. Jeg ble "revet ned av min høye hest", og tror at jeg er et bedre menneske med mer empati og forståelse for folk og verden. Samtidig merker jeg at mye av fortiden hans og "kulturkræsjen" har satt en stuck i meg, og på noen måter skulle jeg ønske at jeg hadde tenkt meg bedre om før jeg gikk inn i forholdet. Med andre ord så har forholdet preget meg veldig, på både godt og vondt. Det er noen år siden vi gjorde det slutt, og jeg har gått videre. Nå har jeg møtt en ny, og jeg er usikker på hva jeg skal fortelle han. Har han noe med å vite hva eksen min har gjort? Hvis jeg skal fortelle han om mine erfaringer i livet så vil jo eksen være en sentral faktor for min lærdom, men å snakke om ekser er jo helst noe man ikke gjør? For min del vil jeg aller helst vite mins mulig om hans ekser. Hva tenker dere? Anonymkode: 44e76...8c8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Tenker at du trenger ikke si noe med mindre kjæresten din tar det opp selv, og da er det jo bare å si det som det er? Anonymkode: 20657...131 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Ville ikke ha sagt noe uoppfordret, som du sier er du selv lite interessert i ekser. At du har lært noe i forholdet er jo vanlig, du trenger ikke å nevne at det er pga han nødvendigvis. Man lærer ting av venner, familie, studier osv. Du får bare se når den tid kommer Anonymkode: 223f8...db1 4
Gjest Alterego666 Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har jeg møtt en ny, og jeg er usikker på hva jeg skal fortelle han. Dette er en del av deg. Jeg synes du oppsummerer erfaringen bra på godt og vondt. Hvorfor vil du ikke dele det?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Mange er ikke så interessert i å grave rundt det med ekser. Jeg synes også at du til en viss grad skal beskytte han som var eksen din, og ikke utlevere så mye av det som var deres privatliv, og hans utfordringer. At han åpnet seg om den vanskelige oppveksten sin til deg, betyr ikke at du skal dele dette med andre. Det er hans historie, og opp til ham hvem han vil dele med. Blir du spurt, kan du være forberedt på hva du skal si, og dele bare rent overfladiske ting. Jeg har stor respekt for mennesker som ikke utleverer andres privatliv. Anonymkode: 525ff...ec8 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Du trenger ikke si noe om det med mindre han spør.... Anonymkode: 8639f...3d6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg og eksen møttes en stund etter han hadde forlatt sitt kriminelle liv. Da vi var sammen hadde han ingenting med sitt tidligere liv å gjøre, hadde jobb og levde lovlydig som den gjengse mann i gaten. Vi gjorde det hovedsakelig slutt pga personlige ulikheter - vi ønsket rett og slett ulike ting i livet. I ettertid har jeg innsett at vi kanskje også opplevde en slags "kulturkræsj", da jeg har hatt en oppvekst i en høyere samfunnsklasse/miljø enn han. Han fortalte en hel del om sitt tidligere liv, både traumatiske opplevelser og livsforhold som er så ufattelig urettferdig at jeg ikke kunne tro noe slikt skjedde i Norge. Han kom ut av forholdet vårt styrket. Jeg inspirerte han nok litt med mine verdier og visjoner for et godt liv. Da vi slo opp var han gjeldsfri og hadde startet på en god utdannelse. Jeg var derimot ganske redusert. Jeg var sliten av å "passe på" han hele tiden, "lære" han tradisjoner og levesett som et A4-liv følger med seg. Jeg merket at jeg gav mer enn jeg fikk, og på slutten var jeg helt tom. Alt i alt er jeg takknemlig for forholdet vårt, da jeg sitter igjen med unike perspektiver på livet. Jeg ble "revet ned av min høye hest", og tror at jeg er et bedre menneske med mer empati og forståelse for folk og verden. Samtidig merker jeg at mye av fortiden hans og "kulturkræsjen" har satt en stuck i meg, og på noen måter skulle jeg ønske at jeg hadde tenkt meg bedre om før jeg gikk inn i forholdet. Med andre ord så har forholdet preget meg veldig, på både godt og vondt. Det er noen år siden vi gjorde det slutt, og jeg har gått videre. Nå har jeg møtt en ny, og jeg er usikker på hva jeg skal fortelle han. Har han noe med å vite hva eksen min har gjort? Hvis jeg skal fortelle han om mine erfaringer i livet så vil jo eksen være en sentral faktor for min lærdom, men å snakke om ekser er jo helst noe man ikke gjør? For min del vil jeg aller helst vite mins mulig om hans ekser. Hva tenker dere? Anonymkode: 44e76...8c8 Har nye typen din spurt "hvem er eksen din og hvordan var han?" Hvis ikke så ser jeg ingen grunn til å snakke om en eks. Anonymkode: 57d0e...a6b 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Takk for innspill. Jeg er enig i det mange av dere påpeker, at jeg ikke trenger å si noe med mindre jeg blir spurt. Da også kan jeg holde det rent overfladisk. For dette handler jo mest om eksen min sitt liv og ikke mitt. Det som plager meg litt er at livet med eksen var preget av mye "hemmeligheter". Det var ting vi ikke kunne si til noen andre. Jeg er lei av å ha så mange hemmeligheter og ønsker å være så åpen som jeg kan med min nye kjæreste. Men kanskje dette er "prisen" jeg må betale for forholdet som var, jeg vet ikke. Anonymkode: 44e76...8c8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for innspill. Jeg er enig i det mange av dere påpeker, at jeg ikke trenger å si noe med mindre jeg blir spurt. Da også kan jeg holde det rent overfladisk. For dette handler jo mest om eksen min sitt liv og ikke mitt. Det som plager meg litt er at livet med eksen var preget av mye "hemmeligheter". Det var ting vi ikke kunne si til noen andre. Jeg er lei av å ha så mange hemmeligheter og ønsker å være så åpen som jeg kan med min nye kjæreste. Men kanskje dette er "prisen" jeg må betale for forholdet som var, jeg vet ikke. Anonymkode: 44e76...8c8 Var det så mange hemmeligheter? Flere enn dommen/hull i cv? Anonymkode: 9b462...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå