AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Hei. Jeg er en heterofil dame på 30 år og har tidligere slitt med tvangstanker om seksuell legning og redsel for å bli lesbisk. Jeg føler nå kontroll på tankene og har det fint med kjæresten min. Men i dag ble det forsterket da en mannlig kollega skulle søke opp en sang på spotifyen min. Etter han hadde søkt så jeg at det nedover søkefeeden at det sto «jentesex» podcasten av Camilla Lorensten og kjæresten. Jeg elsker den podcasten men på tittelen kunne det se ut som noe annet Jeg hadde søkt på. Det er ikke sikkert han så det og hvis han gjorde det brydde han seg sikkert ikke. Men i mitt hode får jeg tanker som at han tenker jeg er lesbisk/bifil, og han vet jo hvem den mannlige kjæresten min er. Dette er egentlig en bagatell og dere synes sikkert dette er rart, men for meg som har hatt tvangstanker om dette plager det meg litt. Tror dere han tenkte mye over dette? Anonymkode: ca682...85a
Fioljenta Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Nei. Du har nok tenkt mye mer enn ham. Og hvis han rakk å tenke noe, så avfeide han det sikkert med at du har mannlig kjæreste. Men håper du får hjelp mot tvangstankene dine fordi... 1) Det er viktigere hva du tenker om deg selv enn hva andre tenker om deg 2) Og det finnes verre ting enn å være lesbisk/bifil 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Hjelpe meg: "tvangstanker" fordi du er redd for å være lesbisk? Å få "kontroll på tankene"? Dette høres ikke sunt ut. Husk at du lever i 2020 og ikke 1950. Hva er galt om du faktisk er lesbisk eller bifil? Seksualitet er ikke enten eller, de færreste er 100% det ene eller andre. Det er faktisk helt greit om du føler du ikke er 100% heterofil. Anonymkode: 7f4b8...f86 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Takk for svar Jeg vet det ikke er verdens undergang hvis jeg var lesbisk/bifil men jeg vet at jeg ikke tiltrekkes av jenter, men som jeg nevnte har jeg slitt med tvangstanker om det tema da det har blitt en frykt selv om jeg ikke er imot de som er lesbisk/bifil. Tror det heter HOCD det jeg har Har blitt bedre med årene men kjente ubehag da kollegaen kan ha sett at jeg hørte på podcasten og kan ha missforsått Ts Anonymkode: ca682...85a
SlemUlv Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Psykolog er rette steden for denne samtalen, ikke kvinneguiden.
Hannah80 Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 (endret) https://www.klikk.no/side2/underholdning/klara-har-angst-for-a-bli-lesbisk-4198983 Du er ikke alene om disse tvangstankene:) Endret 8. desember 2020 av Hannah80 Tilføyde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå