AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #81 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg må bare kommentere på det kjøkkenet, for det er et stjerneeksempel på et ekstremt lite funksjonelt kjøkken. Det mest åpenbare er mangel på oppbevaring, og i tillegg finnes det ikke arbeidsflyt med vask og koketopp på hver sin side, og i tillegg fullstendig mangel på arbeidsflate rundt platetoppen. Grøss og gru for å få noe sånt hjemme hos seg. Ser fint ut, men fungerer ikke. Anonymkode: 17e26...23a Helt enig! Husker faktisk da jeg så dette på tv og tenkte at jeg hadde blitt LEI MEG hvis Tid for hjem hadde ødelagt kjøkkenet mitt på den måten. Alt for at det skal se fint ut på tv, si. Anonymkode: f87b6...c58 2
SamusAran Skrevet 12. desember 2020 #82 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg må bare kommentere på det kjøkkenet, for det er et stjerneeksempel på et ekstremt lite funksjonelt kjøkken. Det mest åpenbare er mangel på oppbevaring, og i tillegg finnes det ikke arbeidsflyt med vask og koketopp på hver sin side, og i tillegg fullstendig mangel på arbeidsflate rundt platetoppen. Grøss og gru for å få noe sånt hjemme hos seg. Ser fint ut, men fungerer ikke. Anonymkode: 17e26...23a Er da masse oppbevaring. I tillegg til store skuffer i øya er det en hel vegg med skap der. Vasken er jo rett overfor platetoppen, kjempenkelt. Og hvorfor skal du ha så mye arbeidsflate rett rundt toppen?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #83 Skrevet 12. desember 2020 SamusAran skrev (12 minutter siden): Er da masse oppbevaring. I tillegg til store skuffer i øya er det en hel vegg med skap der. Vasken er jo rett overfor platetoppen, kjempenkelt. Og hvorfor skal du ha så mye arbeidsflate rett rundt toppen? 4 x 60 underskap er ikke mye lagringsplass. Anonymkode: ad9f4...261 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #84 Skrevet 12. desember 2020 Jeg har noen få overskap, en kombinasjon av åpne og lukkede. Men bare på den ene veggen, og den største veggen som man ser best fra stua er helt uten skap og hyller. Jeg er ikke så glad i overskap og skulle helst hatt helt uten, men har lite kjøkken og må ha oppbevaringsplassen. Er veldig fornøyd med løsningen! Jeg er glad for at jeg har noen overskap, sånn funksjonelt sett så er det ikke bare det med oppbevaringsplass, men det å ha ting man bruker mye i øyenhøyde og ikke måtte bøye seg for alt er jo et pluss også. Og det ser bra ut. Men også glad for at den ene veggen er helt uten. Tanket er at kjøkkenet ikke skal se veldig kjøkken ut, men være mer en del av stua. Anonymkode: 7b67c...433 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #85 Skrevet 12. desember 2020 SamusAran skrev (14 minutter siden): Er da masse oppbevaring. I tillegg til store skuffer i øya er det en hel vegg med skap der. Vasken er jo rett overfor platetoppen, kjempenkelt. Og hvorfor skal du ha så mye arbeidsflate rett rundt toppen? Å gå rundt øya hver gang man skal bruke vasken mens man lager mat er ekstremt upraktisk. Skikkelig tråkkekjøkken hvor man ender opp med å gå mye for å fylle de grunnleggende oppgavene man gjennomfører på et kjøkken. Vanligvis tar man utgangspunkt i en arbeidstrekant for å utarbeide et kjøkken man kan arbeide effektivt på. Når man lager mat trenger man ofte plass rundt kjeler til for eksempel ingredienser man gradvis har i kjelen /stekepannen, man trenger plass til å legge redskaper al for eksempel en sleiv. visp eller stavmikser og til å flytte kjeler fra direkte varme mens man jobber med maten. Dette er ikke personlige meninger, men helt elementær kunnskap om hvordan man utformer kjøkken, og gjengitt hos sånn ca alle kjøkkenprodusenter. Anonymkode: 17e26...23a 9
SamusAran Skrevet 12. desember 2020 #86 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 4 x 60 underskap er ikke mye lagringsplass. Anonymkode: ad9f4...261 Så du velger å ignorere hele veggen med skap?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #87 Skrevet 12. desember 2020 SamusAran skrev (22 minutter siden): Så du velger å ignorere hele veggen med skap? Med kjøleskap, fryseskap, samt steikeovn er det strengt tatt ikke så mye lagringsplass igjen. Anonymkode: ad9f4...261 4
SamusAran Skrevet 12. desember 2020 #88 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Med kjøleskap, fryseskap, samt steikeovn er det strengt tatt ikke så mye lagringsplass igjen. Anonymkode: ad9f4...261 Jeg tror mange i denne tråden har altfor mye kjøkkenutstyr. 1
T-Rex Skrevet 13. desember 2020 #89 Skrevet 13. desember 2020 5 hours ago, SamusAran said: Jeg tror mange i denne tråden har altfor mye kjøkkenutstyr. Noen av oss liker TING, vet du. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #90 Skrevet 13. desember 2020 Å ha bare underskap på kjøkkenet, kunne jeg tenkt meg på det kjøkkenet jeg har nå. Men hvis rommet var enda større, så kunne jeg kanskje hatt det. Men da måtte jeg iallefall hatt en hel vegg med høyskap til lagring av ting. For hadde jeg revet ned høyskapene her, hadde det ikke vært plass til å oppbevare glass og fat. Anonymkode: 3556d...d69
Gjest Blondie65 Skrevet 13. desember 2020 #91 Skrevet 13. desember 2020 SamusAran skrev (13 timer siden): For å vise at det går an å ikke ha overskap selv på et lite kjøkken, for det rommet der er ikke stort. Da vet du nok dessverre ikke hva et lite kjøkken er. Det kjøkkenet du viser er et normalt kjøkken i en nok så standard bolig i Norge. For mange av oss der stuen og kjøkkenet til sammen er den størrelsen eller enda mindre er dette malplassert. Og du valgte ikke å lage et eget innlegg men svare meg.
Frida Skrevet 13. desember 2020 #92 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg må bare kommentere på det kjøkkenet, for det er et stjerneeksempel på et ekstremt lite funksjonelt kjøkken. Det mest åpenbare er mangel på oppbevaring, og i tillegg finnes det ikke arbeidsflyt med vask og koketopp på hver sin side, og i tillegg fullstendig mangel på arbeidsflate rundt platetoppen. Grøss og gru for å få noe sånt hjemme hos seg. Ser fint ut, men fungerer ikke. Anonymkode: 17e26...23a Jeg synes ikke det ser fint ut heller, i tillegg til å være upraktisk.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #93 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 15.37): Har lagt opp kjøkkenet slik at alt som er i bruk "daglig" er ett skritt fra oppvaskmaskinen, som igjen er rett ved vasken. Kopper, bestikk, glass og tallerkener står i 120 skuffer på kjøkkenøya, så er bare å snu seg rundt fra oppvaskmaskinen. Tilsvarende er gryter ett skritt lengre bort i en annen 120 skuff. I nederste skuffer har vi ting som er litt sjeldnere i bruk, som bakeboller, plastbokser, småelektrisk, med mer. På andre siden av øya har vi ting som er sjeldent i bruk. Som finservise, vaser, kakefat. På andre siden av kjøkkenet er ting som vinskap, vinglass, større elektriske apparater, med mer. Har bodd mange steder. Og har aldri opplevd noe så praktisk og tidsbesparende som et gjennomtenkt kjøkken med solide høyskap og en stor kjøkkenøy. Anonymkode: 2fbb4...1da Men nå skal ts altså verken ha høyskap eller kjøkkenøy, og ikke blir det plass til særlig med 120-skuffer heller (eller andre skuffer for den del). Så hvor fornøyd du er med disse løsningene blir litt irrelevant i denbe tråden. Anonymkode: 079f2...fae 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #94 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men nå skal ts altså verken ha høyskap eller kjøkkenøy, og ikke blir det plass til særlig med 120-skuffer heller (eller andre skuffer for den del). Så hvor fornøyd du er med disse løsningene blir litt irrelevant i denbe tråden. Anonymkode: 079f2...fae Står ingenting om dette i HI? Anonymkode: 2fbb4...1da
Chantielle Skrevet 13. desember 2020 #95 Skrevet 13. desember 2020 Ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #96 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 1.58): Det kommer vel an på plassen om man kan ha kjøkken uten overskap eller ikke. Finn ut hvor mye skapplass du trenger + litt til. Jeg er på leiemarkedet og ser det er flere leiligheter som har et utrolig upraktisk kjøkken uten overskap. Tar man hennsyn til at man skal ha stekeovn, kjøleskap, oppvaskmaskin og vask med søppel under så er det ofte bare et benkeskap og en skuffeseksjon igjen. Hvor gjør man da av alt utstyret og tørrmaten man har på et kjøkken? Jeg fatter virkelig ikke at utleiere ikke tenker på det før de pusser opp, det hjelper fint lite at det ser fint ut om det ikke er praktisk. Anonymkode: 70651...1b0 Som utleier sparer en både tid og penger på å droppe overskap, og får sannsynligvis leid ut uansett. Ts, du må ha god plass hvis det skal fungere godt. Vi har 8 meter benk med skuffer under, og da står fryseskap, kjøleskap og to ovner på en høyskapvegg. Det holder akkurat med plass. Åpne hyller vil du ikke ha, det er uhygienisk til kjøkkenutstyr. Anonymkode: 1b7e4...813
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå