AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Blir litt lei meg jeg.. for ukesvis siden spurte han va jeg ønsket meg, øverst stod noen øreringer til noen hundre-lapper.. sendte han link til disse og noen andre ting så det skulle være lett å bare bestille fra nettet.. I helga sa han ut av det blå at han ikke har kjøpt gave, å at det sannsynligvis ikke blir heller for nå er det for seint å bestille på nettet.. juletre vil han heller ikke ha, han synd juletre og gaver bare er tull i år pga covid.. skikkelig kjiping! Bestilte meg øreringene på nett selv etter han hadde sagt det, fikk Mail i dag om at de er på veg i posen og til to sekunder å bestille de.. men nei det orka han visst ikke! Han er ikke typen til å lyve om dette fot å plutselig overraske nei!! men men, nå kan jeg bruke nye øredobber FØR jul så kan han grinchen-samboeren min bare ha det så godt!!;) Har dere menn som er late på gavefronten? Anonymkode: a5c4d...81b 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir litt lei meg jeg.. for ukesvis siden spurte han va jeg ønsket meg, øverst stod noen øreringer til noen hundre-lapper.. sendte han link til disse og noen andre ting så det skulle være lett å bare bestille fra nettet.. I helga sa han ut av det blå at han ikke har kjøpt gave, å at det sannsynligvis ikke blir heller for nå er det for seint å bestille på nettet.. juletre vil han heller ikke ha, han synd juletre og gaver bare er tull i år pga covid.. skikkelig kjiping! Bestilte meg øreringene på nett selv etter han hadde sagt det, fikk Mail i dag om at de er på veg i posen og til to sekunder å bestille de.. men nei det orka han visst ikke! Han er ikke typen til å lyve om dette fot å plutselig overraske nei!! men men, nå kan jeg bruke nye øredobber FØR jul så kan han grinchen-samboeren min bare ha det så godt!!;) Har dere menn som er late på gavefronten? Anonymkode: a5c4d...81b Litt småskrivefeil her og der ser jeg, ups Anonymkode: a5c4d...81b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Godt du kjøpte øredobbene selv hvis det var noe du ønsket deg 🥰❤️ Mannfolk er ikke alltid så lett å skjønne seg på, men noen ganger må vi damer bare være mer direkte på hva vi forventer og ønsker, og hvis ikke den mannen kan gi det så er han kanskje ikke rett for deg? Du må selvsagt veie andre grunner opp i mot hva som er verdt å krangle om eller hva som er verdt for å bli i ett forhold. jeg hadde blitt synt skuffet om jeg ikke fikk en liten ting til jul av den mannen som skal elske meg høyest. Men tiden vil jo vise om han faktisk kjøper noe 😂 Anonymkode: 34486...8ef 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Jeg går nok ikke i fra han på grunn av dette. Har fått fine gaver før. Sist fikk jeg overnatting på ett flott og lukrativt spahotell feks så han kan visst han vil! Kan jo være det dukker opp noe, men blir skikkelig skuffa over denne tafatte «aah så vanskelig å kjøpe gaver får det ikke til så dropper det» når han har fått flere linker hvor det bare er å trykke klikk og bestill.. jaja, noe må jeg vel ha å klage over Anonymkode: a5c4d...81b 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Gavepresset er noe av det jeg gruer meg mest til, når det gjelder å finne meg en ny kjæreste. Grinch 51 Anonymkode: 9eb29...9c2 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gavepresset er noe av det jeg gruer meg mest til, når det gjelder å finne meg en ny kjæreste. Grinch 51 Anonymkode: 9eb29...9c2 Det er da virkelig ikke press å kjøpe en liten gave til den man elsker. Virkelig! Anonymkode: bb4ee...ba5 27
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er da virkelig ikke press å kjøpe en liten gave til den man elsker. Virkelig! Anonymkode: bb4ee...ba5 Enig! Jula kommer hvert år, det vet man, å man klarer alltids finne på NOE, tenker jeg! Anonymkode: a5c4d...81b 14
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gavepresset er noe av det jeg gruer meg mest til, når det gjelder å finne meg en ny kjæreste. Grinch 51 Anonymkode: 9eb29...9c2 synd du føler det slik! jeg forventer ingenting fra samboer, og synes helt ærlig det er mye hyggeligere å gi enn å få - men det er som med mye annet tanken som teller. er du snill og god og tar godt vare på meg ellers så er det helt overflødig med gaver:) Anonymkode: c1eaa...4e2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere menn som er late på gavefronten? Anonymkode: a5c4d...81b Jeg er mann, og hater menn som er slik. Fraskriver seg alt, og virker ikke å bry seg. Synes det er på sin plass å gjøre stas på sin samboer/kjæreste under juletiden. Som en "takk for det flotte året sammen" og "takk for at du holder ut med meg og er glad i meg". Skulle brått bare mangle! Og da snakker jeg ikke om gaver til 300-400 kr! Det er ingenting, med mindre man lever med svært dårlig økonomi. Får du ingenting fra han, så må du for all del ikke gi han heller noe! Anonymkode: e86eb...1f9 23
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): synd du føler det slik! jeg forventer ingenting fra samboer, og synes helt ærlig det er mye hyggeligere å gi enn å få - men det er som med mye annet tanken som teller. er du snill og god og tar godt vare på meg ellers så er det helt overflødig med gaver:) Anonymkode: c1eaa...4e2 Enig. Man kan jo bare gi en bok, blomst og et kort med noen gode ord, gavekort på konsert/teater/restaurant/frisør, enkle smykker, undertøy, pysj, treningstøy, ullundertøy... Det finnes mange "standard" ting å gi. Anonymkode: 46a02...03c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er mann, og hater menn som er slik. Fraskriver seg alt, og virker ikke å bry seg. Synes det er på sin plass å gjøre stas på sin samboer/kjæreste under juletiden. Som en "takk for det flotte året sammen" og "takk for at du holder ut med meg og er glad i meg". Skulle brått bare mangle! Og da snakker jeg ikke om gaver til 300-400 kr! Det er ingenting, med mindre man lever med svært dårlig økonomi. Får du ingenting fra han, så må du for all del ikke gi han heller noe! Anonymkode: e86eb...1f9 Jeg har tenkt tanken selv, har kjøpt men kan returnere til over nyttår så jeg får igjen pengene.. men jeg tror det vil virke mot sin hensikt.. visst ikke jeg heller gir puster han lettet ut å sitter sikkert igjen med en følelse om at vi ble enige om å ikke gi i år så han har ikke gjort noe «feil», men visst jeg gir en flott gave som planlagt vil han nok føle veldig på det visst han ikke har ordnet noe tilbake .. så kan jeg heller droppe neste års bursdagsgave;) Anonymkode: a5c4d...81b 14
Gjest TheCatLady Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Jeg kan skjønne at noen synes det er vanskelig å finne på noe, men når man får ønskeliste eller noe konkret en person ønsker seg, så er det jo ikke vanskelig og i tillegg så stusser jeg over det å spørre for så å ikke gidde å kjøpe noe. Noen skrev at de gruer seg til gavepresset ved ny kjæreste, men jeg gruer meg til å eventuelt treffe noen som er så gnien og kjip når det gjelder jul og høytider. Skal liksom ikke bry seg om noe fordi det ikke passer dem. Tåpelig å skylde på covid. Det er jo i år man trenger oppmuntringer mest. Det å glede noen man er glad i er jo det beste som finnes.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir litt lei meg jeg.. for ukesvis siden spurte han va jeg ønsket meg, øverst stod noen øreringer til noen hundre-lapper.. sendte han link til disse og noen andre ting så det skulle være lett å bare bestille fra nettet.. I helga sa han ut av det blå at han ikke har kjøpt gave, å at det sannsynligvis ikke blir heller for nå er det for seint å bestille på nettet.. juletre vil han heller ikke ha, han synd juletre og gaver bare er tull i år pga covid.. skikkelig kjiping! Bestilte meg øreringene på nett selv etter han hadde sagt det, fikk Mail i dag om at de er på veg i posen og til to sekunder å bestille de.. men nei det orka han visst ikke! Han er ikke typen til å lyve om dette fot å plutselig overraske nei!! men men, nå kan jeg bruke nye øredobber FØR jul så kan han grinchen-samboeren min bare ha det så godt!!;) Har dere menn som er late på gavefronten? Anonymkode: a5c4d...81b Juletre er da ikke unødvendig pga korona. Her er juleselskapet det samme bare med 5 færre personer. Angående gaver så syntes jeg vi kunne kjøpt en felles opplevelse eller noe til huset, men mannen mener at sånt kjøper vi uansett. Bortsett fra det så ønsker ingen av oss noe, og det er skikkelig vanskelig å finne på. Så jeg har foreslått å droppe det. Vi er ikke rike og har ikke alt, men målet er heller ikke å skaffe noe med mindre vi virkelig ønsker oss tingene og vi er forholdsvis enkle. Har noen ønsker som er altfor dyre (6 sifrede) til at det kan gis som gaver eller er mulige å skaffe. Anonymkode: fde9d...ea2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tenkt tanken selv, har kjøpt men kan returnere til over nyttår så jeg får igjen pengene.. men jeg tror det vil virke mot sin hensikt.. visst ikke jeg heller gir puster han lettet ut å sitter sikkert igjen med en følelse om at vi ble enige om å ikke gi i år så han har ikke gjort noe «feil», men visst jeg gir en flott gave som planlagt vil han nok føle veldig på det visst han ikke har ordnet noe tilbake .. så kan jeg heller droppe neste års bursdagsgave;) Anonymkode: a5c4d...81b Okei, jeg støtter den planen din. Bare gi han julegaven du, men dropp bursdagsgave. Da får han seg 2 a-ha-opplevelser. Hvis han evner å få det. Anonymkode: e86eb...1f9 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 TheCatLady skrev (9 minutter siden): Noen skrev at de gruer seg til gavepresset ved ny kjæreste, men jeg gruer meg til å eventuelt treffe noen som er så gnien og kjip når det gjelder jul og høytider. Skal liksom ikke bry seg om noe fordi det ikke passer dem. Tåpelig å skylde på covid. Det er jo i år man trenger oppmuntringer mest. Covid er bare en skikkelig tåpelig unnskyldning. Det som skjer hos meg har ikke noe med gnien og kjip å gjøre, det er en skikkelig mental sperre som slår inn. Jeg kan godt gi bort flere tusen kroner, men hvilken kjæreste synes det er romantisk å få penger? Gaver er overhodet ikke mitt kjærlighetsspråk, og gaver jeg slipper å få, er for meg en slags omtanke. Anonymkode: 9eb29...9c2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 Veldig enig i det noen sier om at det er i år man trenger den oppmerksomheten mest. Noen menn her som er av de som dropper gaver selv om dere først gir uttrykk for at dere skal kjøpe? Skjønner at dere syns det er vanskelig å finne på, men når dere får konkrete ønsker, men likevel ikke får ut fingeren? glad jeg kjøpte øredobbene selv! Gleder meg til å demonstrativt ta de på meg foran samboer lillejulaften 😁 Anonymkode: a5c4d...81b 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Covid er bare en skikkelig tåpelig unnskyldning. Det som skjer hos meg har ikke noe med gnien og kjip å gjøre, det er en skikkelig mental sperre som slår inn. Jeg kan godt gi bort flere tusen kroner, men hvilken kjæreste synes det er romantisk å få penger? Gaver er overhodet ikke mitt kjærlighetsspråk, og gaver jeg slipper å få, er for meg en slags omtanke. Anonymkode: 9eb29...9c2 Men visst du visste de betydde mye for mottaker? Å fikk tilsendt nettlink til konkrete ønsker som dermed ville gjøre prosessen veldig lettvint for deg? covid-unnskyldningen er det dummeste jeg har hørt ja. Han har ikke ordnet til sine foreldre/søsken heller «pga covid» hva nå enn det skal bety.. Anonymkode: a5c4d...81b 4
mammahjarte Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 Vist det er noko trøst er eg 100% sikker på at han ikkje har kjøpt noko til meg heller.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 mammahjarte skrev (1 minutt siden): Vist det er noko trøst er eg 100% sikker på at han ikkje har kjøpt noko til meg heller. Det var leit, sikker på du hadde fortjent en liten oppmerksomhet! Er det enighet rundt dette, eller har han for vane å bare «droppe ut»? Anonymkode: a5c4d...81b
Gjest TheCatLady Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Covid er bare en skikkelig tåpelig unnskyldning. Det som skjer hos meg har ikke noe med gnien og kjip å gjøre, det er en skikkelig mental sperre som slår inn. Jeg kan godt gi bort flere tusen kroner, men hvilken kjæreste synes det er romantisk å få penger? Gaver er overhodet ikke mitt kjærlighetsspråk, og gaver jeg slipper å få, er for meg en slags omtanke. Anonymkode: 9eb29...9c2 Jeg synes ikke at det å få gaver er romantisk, men det er en måte å vise at man bryr seg. Foreldrene mine har alt, men jeg kjøper allikevel noe til dem. Ikke nødvendigvis noe dyrt, men noe de liker. Jeg gjør det fordi jeg er glad i dem og hadde følt meg kjip om jeg ikke ga dem noe. Hadde en eks som var dårlig med gaver, men da sendte jeg ønskeliste og så plukket han noe fra den. Om man ikke har avtalt å ikke gi gaver så synes jeg det er frekt å spørre og så komme med dårlige unnskyldninger når greia egentlig er at man ikke gidder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå