AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Hei! Jeg sluttet på p-pillene for rett over 3 måneder siden da jeg bestemte meg for at jeg var klar for å la naturen gå sin gang og bli gravid. Man blir jo litt hjernevasket når man bruker p-piller om at dersom du glemmer en pille, kan du bli gravid. Så jeg så for meg at jeg kom til å bli gravid med en gang. Men det skjedde jo ikke. Et par dager etter jeg sluttet på pillen fikk jeg en blødning som varte en dag-halvannen. Deretter tok det 6 uker før jeg fikk mensen. Den varte ca 5 dager, så det virket normalt. Nå er det 7 uker siden, og jeg har ikke fått mensen på nytt. Graviditetstesten er negativ. Er det noen som har lik erfaring fra da de sluttet på p-pillene? Merket dere når dere fikk eggløsning? Alt er jo egentlig ukjent for meg som har brukt p-piller i 10 år. Tok det lang tid før dere fikk normal syklus, og ble fruktbare? Jeg vet alle er forskjellige, men jeg tenker en del på dette og er bare nysgjerrig på hva andre har opplevd Anonymkode: 7dbe6...a2c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Ble gravid på første eggløsning etter 11 år på pilla 🙈 Prøvde ikke egentlig, ‘skulle bare’ ha en pause Anonymkode: 0d9be...db0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble gravid på første eggløsning etter 11 år på pilla 🙈 Prøvde ikke egentlig, ‘skulle bare’ ha en pause Anonymkode: 0d9be...db0 Hvor lenge etter du slutta fikk du eggløsning da? 😄 Anonymkode: 7dbe6...a2c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Tok et år før ting var stabilisert. Anonymkode: 27246...1d7 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Ble gravid med en gang jeg sluttet på p-pillen 😅 Jeg hadde forberedt med på et halvt år-år med prøving, så det kom litt overraskende på. Anonymkode: dc617...34d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Hadde gått på p-piller ca like lenge som deg, kanskje lenger med kun et lite opphold på et par måneder i midten ca. Første mensen var på 5 dager, men blødde bare bittelitt hver dag. Neste mens kom helt regelmessig, og var da normal. Vi prøvde så å bli gravide, og ble gravid bare noen dager etter. Så jeg kom veldig raskt tilbake i syklus tydeligvis. Men håper det ikke stresser deg, er visst helt normalt at det kan ta noen måneder å få normal syklus, også skal man jo i tillegg time eggløsning og sex Lykke til Anonymkode: 3f104...8ed
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Takk for svar så langt! ☺️ Vi har ikke prøvd å time eggløsing og sex, nettopp fordi jeg ikke ville stresse med det, og ha sex "på kommando". Føler en lett kan stresse med det hvis en prøver å time, utifra det jeg har hørt av venner. Men kanskje vi må begynne med det 😅 - TS Anonymkode: 7dbe6...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Jeg hadde gått på pillen i 12 år. Sluttet i november, fikk bortfallsblødning noen dager etter. Første mens i desember, og ble gravid i januar. Mer enn det vet jeg ikke da jeg ennå ammer 😅 Anonymkode: fdee7...bb7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Gikk over 1 år fra jeg sluttet til syklus ble stabil, gravid etter halvannet år, men stressa ikke med det i det hele tatt. Anonymkode: 66100...a98
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 Jeg sluttet nå i september (etter 10 år med p-piller) og fikk tydeligvis eggløsning bare et par dager etterpå for et par uker senere fikk jeg positiv graviditetstest som etter 2 dager var svakere og noen dager senere kom tr. Har i ettertid skjønt at dette var en kjemisk graviditet. I november testet jeg ikke før tr kom og er nå i 3pp med ikm 13des. Anonymkode: 2fef6...4ae
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg sluttet nå i september (etter 10 år med p-piller) og fikk tydeligvis eggløsning bare et par dager etterpå for et par uker senere fikk jeg positiv graviditetstest som etter 2 dager var svakere og noen dager senere kom tr. Har i ettertid skjønt at dette var en kjemisk graviditet. I november testet jeg ikke før tr kom og er nå i 3pp med ikm 13des. Anonymkode: 2fef6...4ae Alle de forkortelsene forsto jeg ingenting av 😬 - TS Anonymkode: 7dbe6...a2c 2
Knowem Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 (endret) Slutta på prevensjon (nuvaring/p-ring), hadde mensen en gang, så var jeg gravid, brukt prevensjon i 13 år. Trodde også det kom til å ta sin tid, de sier jo det kan ta opp til et år før kroppen er tilbake til normal. Endret 7. desember 2020 av Knowem
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alle de forkortelsene forsto jeg ingenting av 😬 - TS Anonymkode: 7dbe6...a2c Tr - tante rød pp - prøveperiode/syklus ikm - ikke kommende mens (når mensen normalt sett skal komme dersom man ikke er gravid) Anonymkode: 2fef6...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå