AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 søvn har vært ett fjernt begrep på 7 mnd nå, og jeg er så sliten. nå er det siste at baby våkner etter en halvtime, (legges 19.00, våken igjen 19.30) og er våken minst to timer. har prøvd å få henne til å sove igjen på rommet, men etter flere uker orker jeg ikke. tar henne inn i stua så hun får leke. gjør meg nok en bjørnetjeneste der 🙄 hun har vært våken mye på natt, men det har gått «greit» da jeg i det minste har fått kvelden for meg selv. nå duller jeg med baby så lenge jeg er våken. hun sover tre dupper på 30min ila dagen, den siste rundt 16.00. bør jeg droppe den? men da blir så mange våkentimer før natta, hun er egentlig trøtt etter to timer. tips, triks, lykkeønskninger?? Anonymkode: 7e544...c9b
Månestjerne Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Først: det blir bedre! Så, ja, jeg ville droppa den siste duppen. Vent litt lenger ut på dagen før du legger til første og andre dupp. Det kan være en litt strevsom overgang, men prøv så godt du kan å underholde for at barnet skal holde ut. Dans og syng, tull og fjas. Ekstra måltid. Hva som helst
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Huff, det høres slitsomt ut. Hvis det hjelper så tror jeg samtlige i barselgruppa hadde kaotisk søvn rundt den alderen, det er vel en liten søvnregresjon fra 6 mnd. Jeg tenker det høres litt ut som overtrøtthet hvis hun våkner tidlig kveld og flere ganger i løpet av natta, høres ikke ut som om det blir mye søvn ut av lurene hennes. Klarer hun å få til en lengre dupp litt tidligere på dagen? Vi droppet også tredje duppen rundt 6-7 mnd, men da var siste dupp 1,5-2 timer og ferdig 2.30, det gikk fint å være våken 4 timer før kvelden da. Jeg ville uansett prøvd å kutte ned på og evt helt ut siste lur og heller prøvd å legge litt tidligere i begynnelsen, se om det hjelper. Og hvis hun våkner etter en halvtime så ville jeg latt henne være på rommet sitt, og ikke gått inn med mindre hun gråter. Anonymkode: 89ae1...dd9
myMa Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Dropp den siste duppen! Og juster tidene på de andre duppen. Her har vi nettopp gått fra 2 til 1 dupp med snuppa på 9 måneder. Litt sutring på ettermiddagen til å begynne med men det gikk seg til. Hun er mye lettere å legge om kvelden og sover lenger om marran! Hun hadde sikkert sovet natta gjennom også om det ikke var for at vi har et bleieleklasjeproblem om natta for tiden, men det er en annen sak 🙄 Og når hun først sover på dagen så sover hun over 2 timer i strekk 😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Syns det høres ut som at den lille er overtrøtt. Har litt samme problem med min baby og har funnet god hjelp i denne siden. Legg inn alder og tidspunkt for når mini står opp så får man oversikt over antall dupper og anbefalt tidspunkt for disse. Står også litt om hvor mye søvn baby totalt bør ha både på natt og dagtid. https://rullavagn.nu/artikel/sa-gor-du-livet-med-bebis-enklare-satt-mat-och-sovklockan/ Anonymkode: c3898...e1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå