AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Vi tenkte å sende julekort og tenkte å sende takkekort på samme kortet. Er samme folkene vi skal sende både julehilsen og takkekort i samme slengen, så tenkte å spleise dem. Jeg vil skrive: Takk for oppmerksomheten i forbindelse med **** sin ankomst 21.oktober 2020 Vi ønsker deg og dine en god jul og et godt nyttår. Mvh ****** Mannen vil helst skrive noe simpelt, som takk for oppmerksomheten. God jul og godt nyttår. Også navnene våre. Hva ville dere skrevet på julekort? Anonymkode: f3536...09b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi tenkte å sende julekort og tenkte å sende takkekort på samme kortet. Er samme folkene vi skal sende både julehilsen og takkekort i samme slengen, så tenkte å spleise dem. Jeg vil skrive: Takk for oppmerksomheten i forbindelse med **** sin ankomst 21.oktober 2020 Vi ønsker deg og dine en god jul og et godt nyttår. Mvh ****** Mannen vil helst skrive noe simpelt, som takk for oppmerksomheten. God jul og godt nyttår. Også navnene våre. Hva ville dere skrevet på julekort? Anonymkode: f3536...09b Man skriver da ikke noe simpelt på et takkekort/julekort! Anonymkode: b3fc5...29a 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Jeg synes det er sært å sende takkekort/ julekort i én, men begge alternativ var helt ok hvis dere må gjøre det slik. Hadde det vært takkekort hadde jeg vært enig med deg, julekort gjør vi som mannen din. Anonymkode: a05aa...1fd
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen vil helst skrive noe simpelt Jeg blir veldig nysgjerrig på hva han ønsker å skrive ... Anonymkode: 164fa...fbd 1
Polly Ester Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg blir veldig nysgjerrig på hva han ønsker å skrive ... Anonymkode: 164fa...fbd Fra HI: "takk for oppmerksomheten. God jul og godt nyttår. Også navnene våre."
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man skriver da ikke noe simpelt på et takkekort/julekort! Anonymkode: b3fc5...29a Ts sliter med anglisismer tror jeg. Hun mener enkelt. Anonymkode: f3f88...003 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Enig med deg. Men bytt ankomst med fødsel eller noe 😅 ankomst ble for meg for formelt 🙈 Anonymkode: 7f626...4e9 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med deg. Men bytt ankomst med fødsel eller noe 😅 ankomst ble for meg for formelt 🙈 Anonymkode: 7f626...4e9 Enig med denne😅 For meg virker det veldig stivt, spesielt fra nære venner/familie Anonymkode: 663db...78c 2
Gjest theTitanic Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi tenkte å sende julekort og tenkte å sende takkekort på samme kortet. Er samme folkene vi skal sende både julehilsen og takkekort i samme slengen, så tenkte å spleise dem. Jeg vil skrive: Takk for oppmerksomheten i forbindelse med **** sin ankomst 21.oktober 2020 Vi ønsker deg og dine en god jul og et godt nyttår. Mvh ****** Mannen vil helst skrive noe simpelt, som takk for oppmerksomheten. God jul og godt nyttår. Også navnene våre. Hva ville dere skrevet på julekort? Anonymkode: f3536...09b Enig med deg. Takk for oppmerksomheten.... til jul og nyttår? Nei, det går ikke. Nesten så man lurer på hvilken oppmerksomhet det takkes for. Det må stå fødsel. Og deretter god jul og nyttår.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Enig med deg. Men bytt ankomst med fødsel eller noe 😅 ankomst ble for meg for formelt 🙈 Anonymkode: 7f626...4e9 Ja, vi bytta til fødsel😊 takk for tips TS Anonymkode: f3536...09b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Hør på mannen din, det er han som er sjefen i huset. Anonymkode: ce1bd...936 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 Synes begge delene var temmelig kalde hilsener. Ville ha gjort det mer personlig, særlig siden dere kombinerer to kort. F.eks. Kjære tante Helga! Tusen takk for det fine pleddet som vi fikk til lille Karis/Pers fødsel. (Og så en setning eller to til om hvor mye dere bruker det, hvor godt og varmt nå som vinteren har kommet). Vi vil med det samme benytte anledningen til å ønske deg en gledelig jul og et godt nytt år! Klem/Hilsen .... Anonymkode: 4fdaa...661 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes begge delene var temmelig kalde hilsener. Ville ha gjort det mer personlig, særlig siden dere kombinerer to kort. F.eks. Kjære tante Helga! Tusen takk for det fine pleddet som vi fikk til lille Karis/Pers fødsel. (Og så en setning eller to til om hvor mye dere bruker det, hvor godt og varmt nå som vinteren har kommet). Vi vil med det samme benytte anledningen til å ønske deg en gledelig jul og et godt nytt år! Klem/Hilsen .... Anonymkode: 4fdaa...661 Men hva gjør man da med gaver som ikke traff? Lyver man til onkel Åge? Eller skriver man «Kjære onkel Åge, takk for tinnkoppen med navn på. Den står i en skuff og samler støv, helt ubrukelig.»? Anonymkode: ec51c...83e 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hva gjør man da med gaver som ikke traff? Lyver man til onkel Åge? Eller skriver man «Kjære onkel Åge, takk for tinnkoppen med navn på. Den står i en skuff og samler støv, helt ubrukelig.»? Anonymkode: ec51c...83e Da lyver man bittelitt 😉 Tusen takk for tinnkoppen. Den blir nok et kjært minne for lille Per/Kari etterhvert. Anonymkode: 4fdaa...661 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 Keep it simple. Et bilde sier mer enn tusen ord. Skriv: Takk for oppmerksomheten (evt gaven) vi fikk da xx ble født / evt. som xx fikk da h*n ble født. Ønsker dere (samtidig) en fredelig jul og et nydelig nytt år! (du er ikke NØDT til å bruke "god jul og godt nytt år" - som er forslitt - ønsk de den julen dere vil). Hilsen navn, navn, navn Anonymkode: f709e...35c
Gjest Chroma Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Synes begge delene var temmelig kalde hilsener. Ville ha gjort det mer personlig, særlig siden dere kombinerer to kort. F.eks. Kjære tante Helga! Tusen takk for det fine pleddet som vi fikk til lille Karis/Pers fødsel. (Og så en setning eller to til om hvor mye dere bruker det, hvor godt og varmt nå som vinteren har kommet). Vi vil med det samme benytte anledningen til å ønske deg en gledelig jul og et godt nytt år! Klem/Hilsen .... Anonymkode: 4fdaa...661 Dette.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 Chroma skrev (1 minutt siden): Dette. Jeg er ikke enig. Men se an mottakeren. Det e rikke alle som legger veldig mye tanke og sjel inn i slike gaver (dessverre), så da virker det malplassert, synes jeg. Litt krampeaktig. Hvis du blr veldig glad for gaven (et hjemmestrikket hentesett f.eks), så bør du heller ringe tante Olga å si det. Anonymkode: f709e...35c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke enig. Men se an mottakeren. Det e rikke alle som legger veldig mye tanke og sjel inn i slike gaver (dessverre), så da virker det malplassert, synes jeg. Litt krampeaktig. Hvis du blr veldig glad for gaven (et hjemmestrikket hentesett f.eks), så bør du heller ringe tante Olga å si det. Anonymkode: f709e...35c Men er det opp til mottakeren å vurdere hvor nye tanke og sjel giveren har lagt i gaven? Det kan ligge mye omtanke i en gave selvom den ikke falt helt i smak Anonymkode: 41f6a...c33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå