Gå til innhold

Føler meg litt dritt ovenfor venner, plis svar :/ trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg skikkelig dritt ovenfor venner. Jeg har kjent mine venninner i flere år nå helt siden vgs. Jeg føler meg på en måte litt utenfor, har egentlig en stor gjeng. Men noen av oss har kjent hverandre lengre. Men flere ganger har jeg plutselig sett at noen av de har reist sammen og funnet på ting, og jeg har ikke blitt spurt. Vet ikke hvorfor jeg føler så mye på dette, liker det virkelig ikke. Når vi møtes er alt skikkelig bra osv. Men jeg vet at der er nærmere hverandre. Vi er 5 stykker som har kjent hverandre siden vgs og to av de er i et forhold og de kommer godt overens. Så har vi to andre som har bodd et år i utlandet sammen. Så kommer jeg, vet liksom ikke helt hvor jeg passer inn. Jeg er også den eneste skeive i gjengen, så føler kanskje litt på det at jeg er "annerledes" enn det de er, og at det er lettere for dem å komme bedre overens?

Jeg er ikke så altfor flink til å ta kontakt, og det har egentlig vært verst dette året pga corona. Sliter også bittelitt med angst... og tror egt de fleste vet om det. Jeg var også i et vanskelig forhold i noen år, føler det endret meg ganske mye. Ble mer "introvert" og hun fikk meg til å gå imot mine venner. Som typ at hun ba meg velge venner eller henne, sagt mye dritt om mine venninner som åpenbart har påvirket meg på et vis. Selvom jeg alltid har hatt mine venninner der og aldri valgt venner over henne eller visa versa. I sommer var ting egentlig veldig bra, vi møttes masse og hadde det så gøy. Men så kom vinteren og igjen jeg ble mer "introvert". Også kom corona såklart. Hva tenker dere?

Anonymkode: f7314...c08

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

At du kaster bort tid på å tenke på ting som er utenfor din kontroll. 

Skrevet

Det er helt vanlig at ikke alle i «gjengen» er invitert hver gang. Forskjellige situasjoner krever forskjellige folk.

Noen introverte foretrekker å bli invitert i en til en møter eller mindre grupper heller enn store fester. De jeg kjenner som har delt dette med meg blir fremdeles invitert til større fester men jeg blir ikke lei meg om de ikke kommer.

I enkelte middagsbesøker inviterer vi par, andre middager inviteres både single og par. Noen single liker ikke å delta på middager der det er mange par. Dette er noe de har fortalt og jeg tar hensyn til det.

Noen ganger inviteres det på grunn av interesse. Det er ikke noe kjekt å ha folk over som ikke liker aktiviteten.

Alle disse situasjonene gjør at ikke alle blir invitert hver gang. Man inviterer til det man tror personen vil sette mest pris på 😊

Men snu litt på situasjonen din. Om du i flere år har ikke har hengt så mye med de fordi du var i et forhold som gjorde at du valgte vekk vennene dine, hvordan tror du vennene dine opplevde det? Har de opplevd å invitere deg med på ting men at du takket nei eller bare ikke svarte i det hele tatt? Hvor ofte inviterer du de med på ting?

Du sier at ting er bra når dere først møtes, tror du de tenker det samme? Engasjerer du deg i deres liv? Spør du hvordan det går med dem og de tingene de interesserer seg for?

Nå sier jeg ikke at du aldri inviterer på ting eller engasjerer deg i andres liv men jeg tror det kan være litt lett for å forvente at andre skal «skjerpe seg». De snakket litt om dette i siste podcast episode - https://radio.nrk.no/podkast/the_kaass_furuseths

Uansett. Hva med å avtale en virtuell kaffe med noen du ikke har snakket med på en stund? Kanskje du kjenner noen som kanskje ikke har et så stort nettverk selv og derfor kunne trengt en venn? Inviter de på en virtuell kaffe eller en spasertur ute 😊

Anonymkode: 8ab8e...c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...