Gå til innhold

Blir gal av all vaskinga av uteklær etter bhg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gode tips til hvordan få vekk sand og dritt fra barnehageklær hver dag? Det ser seriøst ut som han har rullet gjennom et vått Sahara hver eneste dag han kommer hjem. Stappfulle poser med sanddynka klær hver dag 😩 Hvordan løser dere andre det som bor i leilighet? Føler ikke for å tette sluket i dusj og vask, og heller ikke fylle vaskemaskina med sand. Står dere med bøtte og klut på balkongen, eller hvordan i alle dager løser man det best? 

Tar også gjerne imot tips til gode uteklær under regnfylt vinter! Vi har didrikssons boardman fleeceregnklær som alle skryter av, men jeg er ikke imponert. Han er gjennomvåt hver eneste dag. Er Kattnakken bedre? 

Anonymkode: 1dcf7...393

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har både Didriksen og kattnakken og er veldig fornøyd med begge. 

Ingen tips til det andre du spør om, har samme «problem», men ser på det som positivt, da vet jeg at han har kost seg ute. 😄 

Du kan jo spørre barnehagen om de har mulighet til å spyle han litt før de tar regntøyet av. 

Skrevet

Da tipper jeg de ler meg midt oppi ansiktet 😅

• Liker 5
Skrevet

Når jeg jobbet i bhg, så spylte vi ungene før vi tok dem inn i garderoben. 

Ikke bare for foreldrenes del, men for å hindre at det ble sand inne i avdelingen. 

Hvis jeg får sandete klær hjem spyler jeg de med hageslangen. 

Har du tilgang på det? Evt en balje med vann du kan dyppe det i. 

Anonymkode: c1116...34a

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor det? 
Da jeg var liten og gikk i bhg, ble vi spylt slik at den verste møkka ble skylt bort fra klærne.

Anonymkode: 29092...998

• Liker 3
Skrevet

Kjøpe en finmasket sil til dusj/badekar og spyl tøyet det. Sanden tørker du opp og kaster i søpla. 

Skrevet

Lar det tørke i dusjen, og rister/børster bort sand og skitt ute morran etter. 

Anonymkode: 93ed7...c38

• Liker 7
Skrevet

Den gamle barnehagen til jenta mi hadde hageslange på utsiden av barnehagen som man kunne spyle av yttertøy før manntal det med hjem.

Skrevet

Jeg lar det tørke så rister jeg av sanda ute. Ferdig. 

det er ikke noe behov for at utetøy skal være rent hele tiden. 

Anonymkode: 056e4...5d1

• Liker 22
Skrevet

Sender de dressen hjem hver gang den er sølete og full av sand? Hva er vitsen med det, lurer jeg på.

Sanden drysser av når dressen tørker. Jeg har jobbet mange år i barnehage og vi sender ikke hjem sølete dresser. Det er best å la dem få tørke og så drysser det av. Opplever stadig vekk at sølete dresser plutselig ser nesten fine ut igjen neste dag etter en god tørk.

Unntaket er hvis dressen har gjørme på innsiden eller hvis dressen har gått så lenge uten vask at søla gjør at glidelåsen ikke vil opp.

Anonymkode: 027ec...781

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sender de dressen hjem hver gang den er sølete og full av sand? Hva er vitsen med det, lurer jeg på.

Sanden drysser av når dressen tørker. Jeg har jobbet mange år i barnehage og vi sender ikke hjem sølete dresser. Det er best å la dem få tørke og så drysser det av. Opplever stadig vekk at sølete dresser plutselig ser nesten fine ut igjen neste dag etter en god tørk.

Unntaket er hvis dressen har gjørme på innsiden eller hvis dressen har gått så lenge uten vask at søla gjør at glidelåsen ikke vil opp.

Vi sender hjem gjennomvåte klær ja (ikke hvis de «bare» er møkkete.) klærne tørker ikke på et fullt klesstativ i barnehagen så de må tørkes hjemme. Vi spyler av verste om det er gjørmete. Hvis glidelåsen blir vrang pga møkk sender vi hjem for vask. 

Anonymkode: 57bad...e7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Yep, det gjør de her. Dressen er ho skitten HVER DAG, «husk å vask dressen, den er skitten». 

Anonymkode: 356f2...ae9

• Liker 1
Skrevet

De har utekran, men har aldri sett noen benytte den for å si det sånn. 

Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor de pakker alle våte uteklær i en pose og sender det hjem hver dag. Men nå i koronatid så får vi heller ikke lov til å ha yttertøy hengende over natta, så da må det hjem uansett. 

Men takk for tips, får vel rett og slett bare tåle at det henger en liten sandstorm i dusjen over natta 😊

Skrevet

Jeg har vasket dressen én gang så langt denne sesongen. Ser ikke helt behovet. Den lufttørker, så rister jeg den ute.

Anonymkode: ead84...91a

Skrevet

Krysser fingrene for at det blir ordentlig VINTER snart! Skal med glede tørke våte vinterdresser!

• Liker 1
Skrevet

Det et bare å spyle av den i dusjen eller la den henge til tørk og koste av den utendørs. 

Men noe som irriterer meg er hvordan bhg behandler våte uteklær - de henger våte dresser og annet oppå hverandre på barnets plass - det vil jo ALDRI tørke på den måten, men ligge å søye og få dårlig lukt. Samme med sko, det går an å lette opp innleggssåler og passe på litt. Hvorfor brukes ikke varmeskapene de har, mer? 

Jeg synes det er en uting at barna risikerer å gå med våte klær i bhg, dersom de for eks er ute i to runder på en dag. DA BLIR DE SYKE. 

Men ja, jeg er også drittlei av å ta med hjemme våte, skitne klær og sko - her på vestlandet er det helt jævlig pga alt regnet.

Anonymkode: daedf...828

• Liker 3
Skrevet

Stress mindre med den sanda. Bare heng de til tørk og legg noe under på gulvet. Om morningen rist godt ute eller i balkongen. Så vasker du i helger... Litt sand i dressen skader jo ikke 

Anonymkode: 00055...c17

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vitsen med det er at vi som jobber i barnehagen, spesielt på småbarn der de trenger hjelp til ALT, skal slippe å gni inn våre egne private klær i søle fra topp til tå omtrent fra vi kommer på jobb. Vi får også såre og tørre hender av å måtte kle på x antall møkkete dresser, sko og votter. Her henges alt som er møkkete og eller vått ute sånn at foreldrene må ta det med hjem til vask og tørk. Heldigvis har vi forståelsesfulle foreldre som skjønner det veldig godt. Det er fordelen med hvit vinter da, slipper alt styret med inngrisete klær!

Anonymkode: 745fa...95b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vitsen med det er at vi som jobber i barnehagen, spesielt på småbarn der de trenger hjelp til ALT, skal slippe å gni inn våre egne private klær i søle fra topp til tå omtrent fra vi kommer på jobb. Vi får også såre og tørre hender av å måtte kle på x antall møkkete dresser, sko og votter. Her henges alt som er møkkete og eller vått ute sånn at foreldrene må ta det med hjem til vask og tørk. Heldigvis har vi forståelsesfulle foreldre som skjønner det veldig godt. Det er fordelen med hvit vinter da, slipper alt styret med inngrisete klær!

Hvis du er redd for å bli skitten på jobb, så har du feil jobb.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er redd for å bli skitten på jobb, så har du feil jobb.

Å herregud. Handler ikke om å bli skitten. Det handler om ødelegging av private klær. Skulle gjerne hatt uniform, det har vi ønsket oss i flere år. Du kan jo prøve selv å kle på femten barn med dresser innsmurt i gjørme og sand, så får du se hvor trivelig det er og hvor knusktørre hendene dine føles etterpå! 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...