Karoline1907 Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Er jente på 18, og faren min kjefter alltid på meg fordi jeg ikke har klippet håret på sånn et halvt år. Han er sånn ordentlig sint (han har skikkelig problemer med sinne) og skriker at jeg ikke ser ut på håret, at jeg ser ustelt ut, og at jeg ser ut som en pinsevenn😐 Hva slags foreldre kjefter på sin 18 år gamle datter at hun er stygg?? ALLE (unntatt ham) skryter alltid av håret mitt, men han vil at jeg skal klippe det kort, også klager han på at «tenåringer er så vanskelige»??? Jeg er 18 år, hvorfor skal faren min bestemme når jeg skal klippe meg?😐 Han sier alltid at kusinen min sitt hår er stygt også, men alle andre synes det er fint. Det er mitt valg om jeg vil ha håret mitt lengre eller ikke, og det er ikke så langt at det ser stygt ut. Endene er heller ikke slitte (jeg vet hvordan det ser ut når de er det), og det er bare en myte at man må klippe håret ofte for å gro det raskere... Blir så lei av ham. Det eneste han sier under middagen hvor stygg jeg ser ut, også kjefter han på meg fordi han mener jeg er den som lager dårlig stemning. Han vet hvor usikker jeg er på utseendet mitt, også våger han å fortelle meg rett ut at jeg er stygg. Hvis jeg ikke bestiller time selv i dag kommer han til å gjøre det for meg... Hva synes dere? 2
Karoline1907 Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #2 Skrevet 7. desember 2020 Jeg høres ut som jeg er 12 her, men noen ganger får jeg bare lyst til å slå til ham... 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Kutt kontakten og flytt ut, er mitt råd.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Dette er ikke greit!! Hva sier din mor til dette?? Du er myndig, og han har ingenting med å tvinge deg til frisøren. Fikk vondt av deg av å lese dette! Anonymkode: fb3d1...154 14
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Du er 18? Ikke la han bestemme over deg mer. Uff..får helt vondt av deg. Har du mulighet til å flytte ut? Anonymkode: 8b1bd...e89 8
Lorieen Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Dette er psykisk vold. Flytt ut og kutt kontakten. Du er myndig og bestemmer over deg selv. 13
Karoline1907 Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2020 Catalina Culès skrev (1 minutt siden): Kutt kontakten og flytt ut, er mitt råd. Virkelig? Trodde dere skulle svare hvor overdramatisk jeg er og at jeg burde høre på ham😳 Han sa jo ikke rett ut at jeg er stygg, men at «du ser ikke ut», også legger han til «på håret» litt senere... 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Karoline1907 skrev (3 minutter siden): Jeg høres ut som jeg er 12 her, men noen ganger får jeg bare lyst til å slå til ham... pappa pleide kalle meg feit. Jeg slo han. Skikkelig gammeldags fik rett i tryne! Da ble han paff og gikk. Ikke for å oppfordre til vold. Trakassering blir oftere verre med vold involvert... så bare prøv å lukk hele han ute. Han får syntes synd på seg selv når han sitter mutter sur alene på gamlehjem! Anonymkode: 132c3...fc7 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 Flytt ut også sender du krav om barnebidrag via nav. Jeg antar at du går på vgs. Anonymkode: fd669...fab 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 Karoline1907 skrev (2 minutter siden): Virkelig? Trodde dere skulle svare hvor overdramatisk jeg er og at jeg burde høre på ham😳 Han sa jo ikke rett ut at jeg er stygg, men at «du ser ikke ut», også legger han til «på håret» litt senere... ingen 18 åring trenger høre slik uansett om du er en skinna rocker eller fått sansen for rosa hår farge 😅 Foreldre skal ALDRI trakkasere sitt eget barn, de skal aldri få barna til å føle seg mindre eller stygge. Anonymkode: 132c3...fc7 8
Karoline1907 Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #12 Skrevet 7. desember 2020 Jeg er overrasket over hvor snille dere er🙏 Dette er absolutt ikke det verste han har gjort, han er generelt veldig ustabil og har skreket mye fælt som jeg aldri vil glemme (om at jeg ødelegger livet hans, at ingen noen gang vil være glad i meg, at han skulle ønske han ikke fikk barn, at jeg er dum osv), så jeg har alltid hatt lyst til å kutte han ut, men nå er det bare et halvt år igjen til jeg er ferdig på vgs og jeg kan bo alene😌 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 Moren min holdt på sånn, blant mye annet. Jeg flyttet langt bort, holdt gradvis mindre kontakt, og nå har jeg ikke hatt noe med henne å gjøre på åresvis. Deilig. Anonymkode: 48e5c...ad6 3
Karoline1907 Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #14 Skrevet 7. desember 2020 Karoline1907 skrev (Akkurat nå): Jeg er overrasket over hvor snille dere er🙏 Dette er absolutt ikke det verste han har gjort, han er generelt veldig ustabil og har skreket mye fælt som jeg aldri vil glemme (om at jeg ødelegger livet hans, at ingen noen gang vil være glad i meg, at han skulle ønske han ikke fikk barn, at jeg er dum osv), så jeg har alltid hatt lyst til å kutte han ut, men nå er det bare et halvt år igjen til jeg er ferdig på vgs og jeg kan bo alene😌 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Moren min holdt på sånn, blant mye annet. Jeg flyttet langt bort, holdt gradvis mindre kontakt, og nå har jeg ikke hatt noe med henne å gjøre på åresvis. Deilig. Anonymkode: 48e5c...ad6 ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 Gå til helsesøster og bekom en prat kjære deg . Du trenger noen som kan hjelpe deg. Har du moren din rundt deg? Hva med å bo på hybel en stund? Anonymkode: f72c3...9d9 6
Karoline1907 Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #16 Skrevet 7. desember 2020 Jeg klarer liksom ikke å se for meg kutte helt kontakten, han er jo faren min og jeg er jo så glad i ham, men i de øyeblikkene han er sint HATER jeg ham så mye at jeg ikke tror jeg kunne hatet noen mer. Til du som spurte, moren min døde da jeg var 2, så han har jo vært igjennom helvete og gjort så godt han har kunnet, så jeg klarer liksom ikke å hate ham lenger når han er snill igjen- men bitterheten hans har bare ødelagt meg. Han har gjort meg så utrolig usikker på meg selv, og igjen har han alltid kjeftet på at jeg er for sjenert og stille når det er han sin feil... Uansett, ikke meningen å spore av, spørsmålet er om jeg skal klippe meg eller ikke😂 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 2 minutter siden, Karoline1907 said: ❤️ ❤️ til deg. Det er dessverre en del folk som ikke er noen gode foreldre og de skader barna på forskjellige måter. I mange år trodde jeg at jeg faktisk var stygg, tjukk, vanskelig, umulig osv. Først som voksen skjønte jeg at det ikke var sant, de bare brukte meg til å få ut sitt eget grums. Anonymkode: 48e5c...ad6 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 Karoline1907 skrev (6 minutter siden): Jeg er overrasket over hvor snille dere er🙏 Dette er absolutt ikke det verste han har gjort, han er generelt veldig ustabil og har skreket mye fælt som jeg aldri vil glemme (om at jeg ødelegger livet hans, at ingen noen gang vil være glad i meg, at han skulle ønske han ikke fikk barn, at jeg er dum osv), så jeg har alltid hatt lyst til å kutte han ut, men nå er det bare et halvt år igjen til jeg er ferdig på vgs og jeg kan bo alene😌 Du er over 18 år og kan flytte ut nå uten at foreldrene dine kan stoppe deg. Om der er anledning til det, ta en prat med helsepersonell på skolen. Evt en tur til fastlegen for henvisning til dps. Det han driver med er psykisk mishandling. Anonymkode: fd669...fab 6
Karoline1907 Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #19 Skrevet 7. desember 2020 Karoline1907 skrev (1 minutt siden): Jeg klarer liksom ikke å se for meg kutte helt kontakten, han er jo faren min og jeg er jo så glad i ham, men i de øyeblikkene han er sint HATER jeg ham så mye at jeg ikke tror jeg kunne hatet noen mer. Til du som spurte, moren min døde da jeg var 2, så han har jo vært igjennom helvete og gjort så godt han har kunnet, så jeg klarer liksom ikke å hate ham lenger når han er snill igjen- men bitterheten hans har bare ødelagt meg. Han har gjort meg så utrolig usikker på meg selv, og igjen har han alltid kjeftet på at jeg er for sjenert og stille når det er han sin feil... Uansett, ikke meningen å spore av, spørsmålet er om jeg skal klippe meg eller ikke😂 Jeg har alltid vært så redd for at han skulle slå meg siden han har vært så illsint og slått rundt seg (noen ganger gjemte jeg med på do fordi jeg var så redd, men da sa han at han skulle sparke ned døren om jeg ikke kom ut😊), men skulle på en måte ønske han slo meg i stedet sånn at jeg kunne ha et bevis på at han faktisk har gjort noe galt... Stemoren min har jo hørt på mye av det han har sagt til meg, men hun synes jeg fortjener det like mye... (men hun godtar jo også at han kaller henne for en drittkjerring🤷🏼♀️) 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 Karoline1907 skrev (1 minutt siden): Jeg klarer liksom ikke å se for meg kutte helt kontakten, han er jo faren min og jeg er jo så glad i ham, men i de øyeblikkene han er sint HATER jeg ham så mye at jeg ikke tror jeg kunne hatet noen mer. Til du som spurte, moren min døde da jeg var 2, så han har jo vært igjennom helvete og gjort så godt han har kunnet, så jeg klarer liksom ikke å hate ham lenger når han er snill igjen- men bitterheten hans har bare ødelagt meg. Han har gjort meg så utrolig usikker på meg selv, og igjen har han alltid kjeftet på at jeg er for sjenert og stille når det er han sin feil... Uansett, ikke meningen å spore av, spørsmålet er om jeg skal klippe meg eller ikke😂 Du kan ha akkurat det håret du vil ❤️ Ikke lett med foreldre som er så hot and cold... Men som en over her skrev, snakk med helsesøster på skolen. Du kan ha rett på kommunal bolig ung, for å hjelpe deg med et bedre sted å bo! Du trenger ikke ta noe valg nå om du ønsker å kutte han ut eller ikke. Du har mange år på å bestemme om du vil ha han i livet ditt eller ikke. Om du bestemmer deg nå, til neste år eller om 20 år, er helt greit ❤️ Men vit at du ikke fortjener ha det slik! Det er fryktelig vondt å ha sin næreste pårørende som får deg til å føle deg slik, vit at det egentlig ikke skal være sånn ❤️ Anonymkode: 132c3...fc7 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå