AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #101 Skrevet 9. desember 2020 jeg ser at det er mange av dere som trenger hjelp. Anonymkode: c0a39...d19 1
Gjest Albbas Skrevet 9. desember 2020 #102 Skrevet 9. desember 2020 9 hours ago, solmåneogstjerner said: Vel, hvis man ikke klarer å lage til en torogryte på egen hånd så har man faktisk ikke boevne. Da trenger man hjelp av familie, hjemmehjelp, støttekontakt eller noe. Dette klarer en vanlig 8-åring. Så enkel er ikke verden. Tror du det bare er å ringe kommunen og bestille denne type hjelp? Det er massevis av folk med lavere grad av boevne som likevel må klare seg selv. Man trenger ikke gjøre narr av den grunn eller bli nedlatende. Flere her peker stadig på Toro. Har TS sagt at det er Toro? Finnes massevis av halv/helfabrikata der ute med dårlig forklaring/språk, særlig hvis man handler på for eksempel Europris eller internasjonale matsenter. Da er som regel oversettelsesjobben ganske svak. Trenger ikke alltid legge skylden på Toro. 😂 Men TS - har du fått svar på det du lurer på nå?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #103 Skrevet 9. desember 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: hos meg står det skjær kyllingen i terninger... kylling for meg er helkylling. Det står ikke gram... så teksten og fremgangsmåten er totalt feil for meg å forholde meg til. Anonymkode: c0a39...d19 vel, der tar du feil. Kylling brukes både om en "stk" og om "kyllinkjøtt". 400g kylling betyr ikke en kylling på 400g "gulrot" betyr ikke nødvendigvis én gulrot steinbit betyr ikke nødvendigvis én steinbit Kylling betyr ikke nødvendigvis én kylling Anonymkode: 903cf...7d9 4
Mezzosoprena Skrevet 9. desember 2020 #104 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg ser at det er mange av dere som trenger hjelp. Anonymkode: c0a39...d19 Jepp, det er VI som trenger hjelp 😂 Til hva da, forresten? 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #105 Skrevet 9. desember 2020 Måtte inn og se hvorfor et innlegg om hvordan kutte kylling i biter får 108 svar. To fjær blir til fem høns, ser jeg. Only on KG. Anonymkode: c0a59...2ef 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #106 Skrevet 9. desember 2020 Håper ikke dette er en fersk student som nå har blitt så skremt av alle de hovne svarene her at hun aldri mer vil tørre å spørre om hjelp til oppskrifter hun ikke forstår 😮 Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg jammen mange spørsmål til mamma som sikkert ville resultert i 14 sider med latter og himling med øynene om jeg hadde spurt her på KG. Litt oppklaring med Toro-poser: Folk har forskjellige ting i hus. Noen har salatkylling (ferdigstekt kylling i biter), noen har kjøpt ferdiggrillet hel kylling, noen har hel rå kylling, frossen gjerne også, noen har kjøpt kyllingfileer (lår, bryst, etc), noen har kjøpt ferdigstrimlet kylling. Noen har ikke kylling, men noe helt annet kjøtt i kjøleskapet som de trenger å få brukt opp. Alt er helt greit å bruke i denne gryteretten. Derfor spesifiseres det ikke med noe annet enn kylling (bruk den kyllingen du har/vil!). Det viktigste er at før det havner i gryteretten, så må det være gjennomstekt eller gjennomkokt og i biter. Det er enklest å dele det opp først (om det ikke er ferdig oppdelt) og så steke det etterpå. Du kan også bruke kyllingkjøttdeig hvis du vil. Jeg bruker gjerne fantasien for å få brukt opp rester! Og - det tar alltid lengre tid å lage maten enn det som står på pakken. Og så vil jeg anbefale å bruke dobbelt så mye kjøtt som står i bruksanvisningen, bare fordi det er godt og da har du mat til flere personer/dager Om du vil kan du også hive oppi noen grønnsaker. Løk, paprika, eller hva du liker og har. Det er lettere å eksperimentere når du har laget retten noen ganger, for da ser du lettere hva som "mangler" Anonymkode: 92d75...67b 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #107 Skrevet 9. desember 2020 Albbas skrev (4 timer siden): Så enkel er ikke verden. Tror du det bare er å ringe kommunen og bestille denne type hjelp? Det er massevis av folk med lavere grad av boevne som likevel må klare seg selv. Man trenger ikke gjøre narr av den grunn eller bli nedlatende. Flere her peker stadig på Toro. Har TS sagt at det er Toro? Finnes massevis av halv/helfabrikata der ute med dårlig forklaring/språk, særlig hvis man handler på for eksempel Europris eller internasjonale matsenter. Da er som regel oversettelsesjobben ganske svak. Trenger ikke alltid legge skylden på Toro. 😂 Men TS - har du fått svar på det du lurer på nå? Ts har sagt at det er Toro. Anonymkode: 94534...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #108 Skrevet 9. desember 2020 Albbas skrev (4 timer siden): Så enkel er ikke verden. Tror du det bare er å ringe kommunen og bestille denne type hjelp? Det er massevis av folk med lavere grad av boevne som likevel må klare seg selv. Man trenger ikke gjøre narr av den grunn eller bli nedlatende. Flere her peker stadig på Toro. Har TS sagt at det er Toro? Finnes massevis av halv/helfabrikata der ute med dårlig forklaring/språk, særlig hvis man handler på for eksempel Europris eller internasjonale matsenter. Da er som regel oversettelsesjobben ganske svak. Trenger ikke alltid legge skylden på Toro. 😂 Men TS - har du fått svar på det du lurer på nå? At man trenger hjelp, betyr ikke at man får den. TS har konsekvent unnlatt å skrive hvilket produkt det dreier seg om. Anonymkode: bd3f0...601 4
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2020 #109 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Måtte inn og se hvorfor et innlegg om hvordan kutte kylling i biter får 108 svar. To fjær blir til fem høns, ser jeg. Only on KG. Anonymkode: c0a59...2ef Det er vel heller det at en filet er blitt til to fileer, to lår, to vinger og et skrog i dette tilfellet ...
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2020 #110 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts har sagt at det er Toro. Anonymkode: 94534...ae1 Siter gjerne det innlegget. TS har sagt at det er Bali Kyllinggryte. På den til Toro står mengde angitt. Det gjør det også på den andre kyllingretten til Toro. Så vi er mange som er spente på hvilken pose med kyllinggryte det er som ikke angir mengde kjøtt og oppgir kylling på en slik måte at man tror man må bruke en hel rå kylling i oppskriften. Så er det noen som påstår at vi er ufine med TS. Vel, ja jeg ser at noen viser til diagnoser og lignende. Det er ufint. Men det er også en del av oss som påpeker at kylling er kortform for kyllingkjøtt, kyllingfilet, kyllinglår osv. På baliposen til Toro står det også at det kan brukes svinekjøtt. Det som menes er at man tar det man har og kan lage gryte av det. Hvordan man parterer en hel kylling er utenfor Toro sitt område - poenget er at gryteretten til Toro skal tilsettes kylling skåret i terninger som har vært frest i pannen. Det er ikke ufint å påpeke den logiske bristen som har oppstått her uten å henvise til at TS er dum eller lignende. Uansett hvor god eller dårlig oppskriften er på Toro, eller på andre pakker, bør et tidsestimat på 20 - 30 minutter medføre et spørsmål FØR man går i gang med retten om hvordan man både greier å steke og å kutte opp en hel kylling på den tiden. Det er det TS har spurt om, men det er også noe hun neste gang kan spørre om i butikken: hvilket kjøtt anbefales til denne retten - vel og merke hvis det er en butikk med betjent kjøttdisk. Og så er det noen som har harselert litt over at hvis det hadde stått okse om det da hadde blitt kjøpt en hel okse. Det må være lov å påpeke den logiske bristen som her er oppstått.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #111 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts har sagt at det er Toro. Anonymkode: 94534...ae1 Blondie65 skrev (3 minutter siden): Siter gjerne det innlegget. TS har sagt at det er Bali Kyllinggryte. På den til Toro står mengde angitt. Det gjør det også på den andre kyllingretten til Toro. Så vi er mange som er spente på hvilken pose med kyllinggryte det er som ikke angir mengde kjøtt og oppgir kylling på en slik måte at man tror man må bruke en hel rå kylling i oppskriften. Så er det noen som påstår at vi er ufine med TS. Vel, ja jeg ser at noen viser til diagnoser og lignende. Det er ufint. Men det er også en del av oss som påpeker at kylling er kortform for kyllingkjøtt, kyllingfilet, kyllinglår osv. På baliposen til Toro står det også at det kan brukes svinekjøtt. Det som menes er at man tar det man har og kan lage gryte av det. Hvordan man parterer en hel kylling er utenfor Toro sitt område - poenget er at gryteretten til Toro skal tilsettes kylling skåret i terninger som har vært frest i pannen. Det er ikke ufint å påpeke den logiske bristen som har oppstått her uten å henvise til at TS er dum eller lignende. Uansett hvor god eller dårlig oppskriften er på Toro, eller på andre pakker, bør et tidsestimat på 20 - 30 minutter medføre et spørsmål FØR man går i gang med retten om hvordan man både greier å steke og å kutte opp en hel kylling på den tiden. Det er det TS har spurt om, men det er også noe hun neste gang kan spørre om i butikken: hvilket kjøtt anbefales til denne retten - vel og merke hvis det er en butikk med betjent kjøttdisk. Og så er det noen som har harselert litt over at hvis det hadde stått okse om det da hadde blitt kjøpt en hel okse. Det må være lov å påpeke den logiske bristen som her er oppstått. TS har aldri sagt hverken Toro eller Bali, det er det andre som har konkludert med. TS har bare sagt posegryte. Anonymkode: 4e7eb...c73
Gjest Føsleguri Skrevet 9. desember 2020 #112 Skrevet 9. desember 2020 Hvorfor er det så fryktelig vanskelig for TS å fortelle oss hvilken gryte dette er? Heller mer og mer mot at det er en trolletråd.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #113 Skrevet 9. desember 2020 Blondie65 skrev (54 minutter siden): Siter gjerne det innlegget. TS har sagt at det er Bali Kyllinggryte. På den til Toro står mengde angitt. Det gjør det også på den andre kyllingretten til Toro. Så vi er mange som er spente på hvilken pose med kyllinggryte det er som ikke angir mengde kjøtt og oppgir kylling på en slik måte at man tror man må bruke en hel rå kylling i oppskriften. Så er det noen som påstår at vi er ufine med TS. Vel, ja jeg ser at noen viser til diagnoser og lignende. Det er ufint. Men det er også en del av oss som påpeker at kylling er kortform for kyllingkjøtt, kyllingfilet, kyllinglår osv. På baliposen til Toro står det også at det kan brukes svinekjøtt. Det som menes er at man tar det man har og kan lage gryte av det. Hvordan man parterer en hel kylling er utenfor Toro sitt område - poenget er at gryteretten til Toro skal tilsettes kylling skåret i terninger som har vært frest i pannen. Det er ikke ufint å påpeke den logiske bristen som har oppstått her uten å henvise til at TS er dum eller lignende. Uansett hvor god eller dårlig oppskriften er på Toro, eller på andre pakker, bør et tidsestimat på 20 - 30 minutter medføre et spørsmål FØR man går i gang med retten om hvordan man både greier å steke og å kutte opp en hel kylling på den tiden. Det er det TS har spurt om, men det er også noe hun neste gang kan spørre om i butikken: hvilket kjøtt anbefales til denne retten - vel og merke hvis det er en butikk med betjent kjøttdisk. Og så er det noen som har harselert litt over at hvis det hadde stått okse om det da hadde blitt kjøpt en hel okse. Det må være lov å påpeke den logiske bristen som her er oppstått. TS har sagt Toro, men aldri Bali, siter gjerne det innlegget om du mener det. Under er TS's sitat: AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 4.21): 1.på pakken står det kun kylling, ikke gram. 2. ingen? jeg gjør jo det. Kan sikkert bidra til å hjelpe mange med denne tråden, og ikke minst selskapet toro. Anonymkode: c0a39...d19 Anonymkode: 94534...ae1 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #114 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): vel, der tar du feil. Kylling brukes både om en "stk" og om "kyllinkjøtt". 400g kylling betyr ikke en kylling på 400g "gulrot" betyr ikke nødvendigvis én gulrot steinbit betyr ikke nødvendigvis én steinbit Kylling betyr ikke nødvendigvis én kylling Anonymkode: 903cf...7d9 jeg er vant med at fisk og annet står i gram, og det står spesifikk også type kjøtt som benyttes. Men når det står kylling, så er det for en hel kylling som skal kjøpes. Anonymkode: c0a39...d19
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #115 Skrevet 9. desember 2020 Blondie65 skrev (2 timer siden): TS har sagt at det er Bali Kyllinggryte. jeg har nok aldri sagt, der må du nok innrømme at du lyger. Anonymkode: c0a39...d19
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #116 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Håper ikke dette er en fersk student som nå har blitt så skremt av alle de hovne svarene her at hun aldri mer vil tørre å spørre om hjelp til oppskrifter hun ikke forstår 😮 Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg jammen mange spørsmål til mamma som sikkert ville resultert i 14 sider med latter og himling med øynene om jeg hadde spurt her på KG. Litt oppklaring med Toro-poser: Folk har forskjellige ting i hus. Noen har salatkylling (ferdigstekt kylling i biter), noen har kjøpt ferdiggrillet hel kylling, noen har hel rå kylling, frossen gjerne også, noen har kjøpt kyllingfileer (lår, bryst, etc), noen har kjøpt ferdigstrimlet kylling. Noen har ikke kylling, men noe helt annet kjøtt i kjøleskapet som de trenger å få brukt opp. Alt er helt greit å bruke i denne gryteretten. Derfor spesifiseres det ikke med noe annet enn kylling (bruk den kyllingen du har/vil!). Det viktigste er at før det havner i gryteretten, så må det være gjennomstekt eller gjennomkokt og i biter. Det er enklest å dele det opp først (om det ikke er ferdig oppdelt) og så steke det etterpå. Du kan også bruke kyllingkjøttdeig hvis du vil. Jeg bruker gjerne fantasien for å få brukt opp rester! Og - det tar alltid lengre tid å lage maten enn det som står på pakken. Og så vil jeg anbefale å bruke dobbelt så mye kjøtt som står i bruksanvisningen, bare fordi det er godt og da har du mat til flere personer/dager Om du vil kan du også hive oppi noen grønnsaker. Løk, paprika, eller hva du liker og har. Det er lettere å eksperimentere når du har laget retten noen ganger, for da ser du lettere hva som "mangler" Anonymkode: 92d75...67b Takk, det var akkurat dette svaret jeg trengte og ville ha... Takk for din godhet. 😘 TS. Anonymkode: c0a39...d19 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #117 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Riktig kjøttype er KYLLING. Hvordan i alle dager klarer man å ikke forstå at man skal bruke kyllingkjøtt når det står "skjær kylling i terninger"?! Anonymkode: 4ca66...235 jeg vil gjerne ha det spesifikt forklart siden jeg går til butikken for å kjøpe en artikkel med definisjoner. Kyllingfilet, kylling, kyllinglår og kyllingvinger. Anonymkode: c0a39...d19
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #118 Skrevet 9. desember 2020 Frøkensina skrev (18 timer siden): Kylling står for kyllingkjøtt. Det er ikke noe mystisk språklig med det når dette er snakk om en enkel matoppskrift, det er bare litt kortere og kanskje de synes det høres bedre ut språklig. Altså synes Toro at den gryteretten passer like bra uansett hvilken del eller deler av kyllingen du velger. Jeg ville brukt kyllingfilet (bryst) fordi jeg ikke liker lår. Tusen takk for svaret ditt, det var akkurat dette svaret jeg trengte å få det formidlet. Takk for din godhet. 😘 TS Anonymkode: c0a39...d19 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #119 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men både kyllingfilet, kyllinglår og hel rå kylling er riktig kjøttype. Derav bruken av fellesbetegnelsen kylling. Anonymkode: 21698...8c6 Takk, godt svart. TS Anonymkode: c0a39...d19 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #120 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men nå forvirrer du ts ved å blande inn ferdigstekt kylling. Jeg tror faktisk mange av svarene her inne har bidratt til forvirringen til ts fordi flere bringer inn ferdiggrillet kylling eller at de helsteker kylling først eller steker kyllingfileter i ovn først. De fleste av oss forstår at man ikke putter allerede stekt kylling i stekepannen for en ny omgang, og iallfall at man ikke gjør det så omstendelig når det er snakk om en Tororett, men ts er tydeligvis både bokstavelig anlagt, har en hang til å misforstå OG er nybegynner på kjøkkenet. Anonymkode: 8a56c...4df jeg elsker å jobbe på kjøkkenet og lære nye retter å kjenne. TS Anonymkode: c0a39...d19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå