Gå til innhold

når det står å skjære kylling i terninger

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men både kyllingfilet, kyllinglår og hel rå kylling er riktig kjøttype. Derav bruken av fellesbetegnelsen kylling.

Anonymkode: 21698...8c6

Og kjøttet fra hel, rå kylling består for det meste av bryst/filet og lår. 

Anonymkode: 8a56c...4df

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: c0a39...d19

Skrevet

Kylling står for kyllingkjøtt. Det er ikke noe mystisk språklig med det når dette er snakk om en enkel matoppskrift, det er bare litt kortere og kanskje de synes det høres bedre ut språklig. Altså synes Toro at den gryteretten passer like bra uansett hvilken del eller deler av kyllingen du velger. 

Jeg ville brukt kyllingfilet (bryst) fordi jeg ikke liker lår.

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

seriøstråd der jeg trenger en forståelse på misbruk av begrep. Kylling er kylling, og en hel kylling. Fordi da kunne dem like gjerne skrevet kjøp kyllingfilet som du skjærer opp i strimler. Men det har dem ikke valgt.

Kylling er kyllingkjøtt. Om den kommer fra varmeskapet til Meny, er hel eller halv, filet eller lår har ingenting å si - alt det er kylling.

Det er på ingen måte misbruk av begrep, og det har ingenting med rettskriving eller misvisende tekst å gjøre.

De har valgt å skrive kylling, fordi det er opp til forbrukeren å velge hvilken del av kyllingen man ønsker kjøtt fra.

At du valgte å kjøpe en hel kylling er helt greit det, og ikke noe å lage et problem av.

Det er som noen har påpekt, man kjøper ikke en hel okse fordi det står "skjær opp storfekjøtt".

Anonymkode: 4ca66...235

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

seriøstråd der jeg trenger en forståelse på misbruk av begrep. Kylling er kylling, og en hel kylling. Fordi da kunne dem like gjerne skrevet kjøp kyllingfilet som du skjærer opp i strimler. Men det har dem ikke valgt.

Kylling er kjøtt fra kylling, uavhengig av hva slags oppdeling eller mangel på sådan du kjøper i butikken. Velger du å kjøpe en hel, rå kylling må du selv partere denne og velge det kjøttet du ønsker å bruke - så må det skjæres i biter og stekes i panna. Du trenger ikke å tilberede den hele kyllingen først. 

At du tolker betegnelsen "kylling" som hel kylling er faktisk ditt problem - det er virkelig ikke Toro sitt. Alle vi andre (tydeligvis) har skjønt at man kan gjøre det på enklest mulig måte og kjøpe fileter eller ferdige strimler i butikken. 

På Stroganoff-gryta står det til alt overmål at du skal "skjøte 500 gram kjøtt i terninger" - hadde du kjøpt en hel okse da, eller?

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

fordi det er oppskrift som er ferdigskissert. Dermed trenger man å vite hva som er riktig kjøtttype å velge. 

KYLLING!!!

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

fordi det er oppskrift som er ferdigskissert. Dermed trenger man å vite hva som er riktig kjøtttype å velge. 

Det at den er "ferdigskissert" har vi bare ditt ord for, du unngår jo konsekvent å fortelle hvilke pose det gjelder, noe som får meg til å helle mer og mer mot at dette ikke er en reell situasjon. 

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Riktig kjøttype er KYLLING. Hvordan i alle dager klarer man å ikke forstå at man skal bruke kyllingkjøtt når det står "skjær kylling i terninger"?!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

vet ikke. 

trenger en forklaring på tolkning hva jeg leser.

Du er ikke helt lett å tolke selv. Men hvor små teskjeer trenger du egentlig?

Anonymkode: 2594f...17d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kylling er kyllingkjøtt. Om den kommer fra varmeskapet til Meny, er hel eller halv, filet eller lår har ingenting å si - alt det er kylling.

Det er på ingen måte misbruk av begrep, og det har ingenting med rettskriving eller misvisende tekst å gjøre.

De har valgt å skrive kylling, fordi det er opp til forbrukeren å velge hvilken del av kyllingen man ønsker kjøtt fra.

At du valgte å kjøpe en hel kylling er helt greit det, og ikke noe å lage et problem av.

Det er som noen har påpekt, man kjøper ikke en hel okse fordi det står "skjær opp storfekjøtt".

Men nå forvirrer du ts ved å blande inn ferdigstekt kylling. Jeg tror faktisk mange av svarene her inne har bidratt til forvirringen til ts fordi flere bringer inn ferdiggrillet kylling eller at de helsteker kylling først eller steker kyllingfileter i ovn først. De fleste av oss forstår at man ikke putter allerede stekt kylling i stekepannen for en ny omgang, og iallfall at man ikke gjør det så omstendelig når det er snakk om en Tororett, men ts er tydeligvis både bokstavelig anlagt, har en hang til å misforstå OG er nybegynner på kjøkkenet. 

• Liker 5
Skrevet
Brunhilde skrev (3 minutter siden):

Det at den er "ferdigskissert" har vi bare ditt ord for, du unngår jo konsekvent å fortelle hvilke pose det gjelder, noe som får meg til å helle mer og mer mot at dette ikke er en reell situasjon. 

Alternativt har ts funnet ut at det står hvor mange gram hun skal bruke på posen, men klarer ikke innrømme at hun har oversett det. Derfor vil hun legge skylden på Toro i stedet. 

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men nå forvirrer du ts ved å blande inn ferdigstekt kylling. Jeg tror faktisk mange av svarene her inne har bidratt til forvirringen til ts fordi flere bringer inn ferdiggrillet kylling eller at de helsteker kylling først eller steker kyllingfileter i ovn først. De fleste av oss forstår at man ikke putter allerede stekt kylling i stekepannen for en ny omgang, og iallfall at man ikke gjør det så omstendelig når det er snakk om en Tororett, men ts er tydeligvis både bokstavelig anlagt, har en hang til å misforstå OG er nybegynner på kjøkkenet. 

Ja, det var kanskje dumt å anta at nivået lå såpass høyt som at man forsto at ferdiggrillet kylling er stekt.

Poenget består da, utenom dette med ferdigstekt. Poenget er at kylling er kylling, og at Toro på ingen måte har skrevet noe feil på posen. Det har lite å si hvor på kyllingen kjøttet kommer ifra.

Men, kanskje Toro burde presisert at man skulle skjære kyllingKJØTTET i terninger, og ikke kyllingen med ben og det hele. Det skal TS ha, akkurat på det punktet burde Toro skjerpe seg.

• Liker 4
Skrevet

Denne tråden burde sendes til Toro. Så får de en skikkelig utfordring på hvordan de kan gjøre oppskriftene enklere (for det er jo virkelig ikke mulig).

1. Skjær opp x antall gram spesifisert kjøtt. Stek. 

2. Bland pulveret med x antall dl vann eller melk. Kok i x antall minutter. 

Ferdig. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner said:

Denne tråden burde sendes til Toro. Så får de en skikkelig utfordring på hvordan de kan gjøre oppskriftene enklere (for det er jo virkelig ikke mulig).

Ferdig. 

Problemet er at det ikke står hvilken del av dyret kjøttet skal komme ifra!! 😂

• Liker 3
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Ferdig. 

På noen Toroposer står det at kylling kan erstattes med svinekjøtt (ikke nærmere spesifisert). Det må skape totalt kaos. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

vet ikke. 

trenger en forklaring på tolkning hva jeg leser.

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dersom du synes toro er vanskelig å forstå burde du prøve å lese hva du selv skriver. 

Anonymkode: 76087...4bb

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Riktig kjøttype er KYLLING. Hvordan i alle dager klarer man å ikke forstå at man skal bruke kyllingkjøtt når det står "skjær kylling i terninger"?!

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er ikke helt lett å tolke selv. Men hvor små teskjeer trenger du egentlig?

Anonymkode: 2594f...17d

Synes noen blir litt ufine her. Det er ikke like lett for alle å lese en oppskrift. Har men feks Aspergers   kan det være vanskelig å forstå en oppskrift.

Lykke til med matlagingen. :) 

• Liker 2
Skrevet
Lana01 skrev (1 minutt siden):

Synes noen blir litt ufine her. Det er ikke like lett for alle å lese en oppskrift. Har men feks Aspergers   kan det være vanskelig å forstå en oppskrift.

Lykke til med matlagingen. :) 

Vel, hvis man ikke klarer å lage til en torogryte på egen hånd så har man faktisk ikke boevne. Da trenger man hjelp av familie, hjemmehjelp, støttekontakt eller noe. 

Dette klarer en vanlig 8-åring. 

• Liker 6
Skrevet

Uansett har ts nå forhåpentligvis fått en oppklaring. Kylling er kylling. Rå kylling skal i stekepannen for å bli stekt. Ferdigstekt kylling trenger ikke stekes. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hos meg står det skjær kyllingen i terninger... kylling for meg er helkylling. Det står ikke gram... så teksten og fremgangsmåten er totalt feil for meg å forholde meg til. 

HVILKEN POSE???

Anonymkode: 94534...ae1

• Liker 4
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden, slår jeg et slag for skolekjøkken, eller heimkunnskap som det også ble het. 

#nochildleftbehind

Anonymkode: d1140...567

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Etter å ha lest denne tråden, slår jeg et slag for skolekjøkken, eller heimkunnskap som det også ble het. 

#nochildleftbehind

Anonymkode: d1140...567

Har de ikke det lenger?

Anonymkode: 94534...ae1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...