AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #61 Skrevet 8. desember 2020 Når man skal bruke kylling i en gryte tenker vel de fleste kyllingfilet, vil jeg tro. Siden det er det som er lettest. Også kanskje derfor det bare står kylling? Bruker man dog hel kylling er det jo bare å skjære det opp som flere sier, men mere jobb og man får ikke kontrollert mengden ordentlig. Anonymkode: d7ba2...8be 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #62 Skrevet 8. desember 2020 Hvorfor gjøre en halvfabrikata gryterett enkel når man kan gjøre det sååå vanskelig? NB: Ikke glem å nappe kyllingen for fjær før du deler den i opp i terninger da.... Anonymkode: d2f05...cac 18
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #63 Skrevet 8. desember 2020 Million skrev (9 timer siden): Det kan være den nye gryterettposen fra Toro; chili chicken bowl. Der står det kylling. Nei, det kan ikke være den. Der skal kjøttet skjæres i strimler..... 😄 (og det står ingenting om hvor brede eller lange de skal være, så den retten hadde ikke jeg turt å prøve meg på 😉) Anonymkode: 22907...f7c 7
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2020 #64 Skrevet 8. desember 2020 Million skrev (12 timer siden): Det kan være den nye gryterettposen fra Toro; chili chicken bowl. Der står det kylling. Det står også mengde kylling 3-400 gram. I følge ts står det ikke det på hennes pakke.
Guidet Kvinne Skrevet 8. desember 2020 #65 Skrevet 8. desember 2020 Absolutt alle Toro-poser angir mengde på både kjøtt, fisk og alle andre ingredienser man skal tilsette. 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #66 Skrevet 8. desember 2020 Guidet Kvinne skrev (3 minutter siden): Absolutt alle Toro-poser angir mengde på både kjøtt, fisk og alle andre ingredienser man skal tilsette. hos meg står det skjær kyllingen i terninger... kylling for meg er helkylling. Det står ikke gram... så teksten og fremgangsmåten er totalt feil for meg å forholde meg til. Anonymkode: c0a39...d19
Tessa12 Skrevet 8. desember 2020 #67 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): hos meg står det skjær kyllingen i terninger... kylling for meg er helkylling. Det står ikke gram... så teksten og fremgangsmåten er totalt feil for meg å forholde meg til. Anonymkode: c0a39...d19 Hvilken pose er dette? 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #68 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hos meg står det skjær kyllingen i terninger... kylling for meg er helkylling. Det står ikke gram... så teksten og fremgangsmåten er totalt feil for meg å forholde meg til. Anonymkode: c0a39...d19 Da får du klage til toro da. Er dette en tulletråd? Anonymkode: 27ab1...458 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #69 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): jeg synes det er et mysterium at du klarer å plassere mysteriumet ordet i det hele tatt når det er så viktig for meg å få frem et budskap med rettskrivning på en posemat der man beskriver kyllingfilet istedenfor kylling begrepet som jeg anser som en hel kylling. Anonymkode: c0a39...d19 Men kjære vene, det spiller ingen rolle om du kjøper hel eller halv kylling, kyllinglår eller kyllingbryst. Poenget er at kjøtt fra kylling skal deles i terninger og stekes i panne. Det må være vanskelig å tolke alt så bokstavelig? Faktisk så bokstavelig (og idiosynkratisk) at du ender opp med å feiltolke? Dette ligger ikke hos Toro altså. Anonymkode: 8a56c...4df 12
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #70 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da får du klage til toro da. Er dette en tulletråd? Anonymkode: 27ab1...458 seriøstråd der jeg trenger en forståelse på misbruk av begrep. Kylling er kylling, og en hel kylling. Fordi da kunne dem like gjerne skrevet kjøp kyllingfilet som du skjærer opp i strimler. Men det har dem ikke valgt. Anonymkode: c0a39...d19
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #71 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): seriøstråd der jeg trenger en forståelse på misbruk av begrep. Kylling er kylling, og en hel kylling. Fordi da kunne dem like gjerne skrevet kjøp kyllingfilet som du skjærer opp i strimler. Men det har dem ikke valgt. Anonymkode: c0a39...d19 Om du kjøper en hel kylling skal den fortsatt skjæres i terninger. Hva er problemet? Anonymkode: 2594f...17d 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #72 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): seriøstråd der jeg trenger en forståelse på misbruk av begrep. Kylling er kylling, og en hel kylling. Fordi da kunne dem like gjerne skrevet kjøp kyllingfilet som du skjærer opp i strimler. Men det har dem ikke valgt. Anonymkode: c0a39...d19 Du kan bruke akkurat den delen av kyllingen du selv ønsker. Anonymkode: 27ab1...458 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #73 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): seriøstråd der jeg trenger en forståelse på misbruk av begrep. Kylling er kylling, og en hel kylling. Fordi da kunne dem like gjerne skrevet kjøp kyllingfilet som du skjærer opp i strimler. Men det har dem ikke valgt. Anonymkode: c0a39...d19 De har ikke valgt det fordi du like gjerne kunne bruke kyllingkjøtt fra låret. Kylling stekt i terninger betyr kyllingkjøtt stekt i terninger. Jeg er 100% sikker på at det står angitt hvor mange gram du skal bruke. Og poenget er egentlig ikke den hele kyllingen, for terninger fra kylling er terninger fra kylling, uansett om de kommer fra bryst eller lår, og en hel kylling består for det meste av bryst/filet og lår. Sånn sett er det ikke feil å kjøpe hel kylling, hvis du foretrekker det, det blir bare mye mer jobb for deg. Hvor du får ideen fra at den hele kyllingen først skal forberedes/stekes i ovn for så å deles i terninger for så å stekes på nytt i panne er litt vanskelig å forstå, mulig fordi du har fått en del forvirrende svar her inne. Anonymkode: 8a56c...4df 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #74 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): seriøstråd der jeg trenger en forståelse på misbruk av begrep. Kylling er kylling, og en hel kylling. Fordi da kunne dem like gjerne skrevet kjøp kyllingfilet som du skjærer opp i strimler. Men det har dem ikke valgt. Anonymkode: c0a39...d19 Hvorfor skal de skrive kyllingfilet? Folk kan vel få velge selv hvilken stykningsdel kylling de vil bruke. Noen foretrekker filet fordi den er enkel å dele opp, noen foretrekker lårstykker fordi de er saftigere, Anonymkode: 21698...8c6 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #75 Skrevet 8. desember 2020 Toro har tydeligvis skyld i mange hjelpeløse hjemmekokker. Anonymkode: 2594f...17d 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #76 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om du kjøper en hel kylling skal den fortsatt skjæres i terninger. Hva er problemet? Anonymkode: 2594f...17d vet ikke. trenger en forklaring på tolkning hva jeg leser. Anonymkode: c0a39...d19
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #77 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal de skrive kyllingfilet? Folk kan vel få velge selv hvilken stykningsdel kylling de vil bruke. Noen foretrekker filet fordi den er enkel å dele opp, noen foretrekker lårstykker fordi de er saftigere, Anonymkode: 21698...8c6 fordi det er oppskrift som er ferdigskissert. Dermed trenger man å vite hva som er riktig kjøtttype å velge. Anonymkode: c0a39...d19
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #78 Skrevet 8. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: vet ikke. trenger en forklaring på tolkning hva jeg leser. Anonymkode: c0a39...d19 Dersom du synes toro er vanskelig å forstå burde du prøve å lese hva du selv skriver. Anonymkode: 76087...4bb 10
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #79 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): fordi det er oppskrift som er ferdigskissert. Dermed trenger man å vite hva som er riktig kjøtttype å velge. Anonymkode: c0a39...d19 OK, men nå vet du det til neste gang da! Anonymkode: 8a56c...4df 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #80 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): fordi det er oppskrift som er ferdigskissert. Dermed trenger man å vite hva som er riktig kjøtttype å velge. Anonymkode: c0a39...d19 Men både kyllingfilet, kyllinglår og hel rå kylling er riktig kjøttype. Derav bruken av fellesbetegnelsen kylling. Anonymkode: 21698...8c6 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå