Gå til innhold

når det står å skjære kylling i terninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

betyr det bokstavelig at det er kylling, eller kan det være kyllingfilet eller kyllinglår man kan velge å bruke...

Anonymkode: c0a39...d19

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke det du har og dele det opp i ca 1-1,5 cm terninger 😊

Skrevet

Det står også sett kylling i panna etter at du har delt den... men skal den ikke tilberedes en god stund i panna om kyllingen er rå?

Skrevet

Rå hel kylling må steke lenge og vel ja. 

Skrevet

Kyllingfilet og kyllinglår er også kylling - det er deler av en hel kylling.

Kylling må varmebehandles, ja.

Anonymkode: ed282...672

• Liker 6
Skrevet
Muskath skrev (Akkurat nå):

Rå hel kylling må steke lenge og vel ja. 

kan dem ikke skrive det bedre da? det gjelder posemat, som jeg blander i vann og fløte. Synes det er rart dem kun skriver legg den i panna og stek den der og legg den etterpå i gryta... og total tid på å lage posematen er 20 min...

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

kan dem ikke skrive det bedre da? det gjelder posemat, som jeg blander i vann og fløte. Synes det er rart dem kun skriver legg den i panna og stek den der og legg den etterpå i gryta... og total tid på å lage posematen er 20 min...

Kanskje det er meningen at kyllingen du bruker skal være ferdig stekt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kyllingfilet og kyllinglår er også kylling - det er deler av en hel kylling.

Kylling må varmebehandles, ja.

Anonymkode: ed282...672

det var jeg også kom til å tenke når jeg var i butikken, da jeg var veldig konkret med å finne en hel kylling... men tittelen: når du skal finne kylling går jo også på kyllingfilet og kyllinglår... 

men det er vel kylling som er mest mat i?

Skrevet
Muskath skrev (Akkurat nå):

Kanskje det er meningen at kyllingen du bruker skal være ferdig stekt. 

ja, synes de bør skrive det bedre iallfall da, som: skjær i terningen den ferdig tilbredte kyllingen du  har gjort ferdig, skjær i terninger, og legg den i gryta...

Skrevet

Det er mye raskere å tilberede kjøtt fra kyllingfilet og lårfilet enn hel kylling. De mener antakelig at du skal steke kyllingfileter, kutte i terninger og ha i gryta. 

• Liker 3
Skrevet

Del den kyllingen du har i biter, stek den i en stekepanne og legg den i gryta for å koke med litt, hvor vanskelig er det?

Anonymkode: 94534...ae1

• Liker 27
Skrevet

Kjære vene, anbefaler ts å bruke litt tid på å lære seg grunnleggende matlaging. Med dette nivået er faren for matforgiftning høy.

Anonymkode: 38041...509

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Del den kyllingen du har i biter, stek den i en stekepanne og legg den i gryta for å koke med litt, hvor vanskelig er det?

Det er ikke alltid så enkelt det da når man har kjøpt en hel kylling . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det var jeg også kom til å tenke når jeg var i butikken, da jeg var veldig konkret med å finne en hel kylling... men tittelen: når du skal finne kylling går jo også på kyllingfilet og kyllinglår... 

men det er vel kylling som er mest mat i?

En hel kylling inneholder bein som du må skjære kjøttet løst fra. Hvor mange gram skal du ha? Velg en pakke etter vekt, betyr ikke noe hvilken del av kyllingen det er, men bryst er beinfritt og dermed enklere å tilberede.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det hadde stått svin, hadde du kjøpt en hel gris da?

Anonymkode: 6735b...45b

• Liker 37
Skrevet

Ser nå at du har kjøpt en hel kylling. Bare skjær av så mye kjøtt du skal ha, skjær det i biter. Varm smør eller det fettet du skal bruke i panna, men ikke så varmt at det ryker av det. Legg bitene i, ikke fyll hele panna, la dem få litt plass. Stek kyllingen i flere omganger istedenfor alt på en gang. Når den har fått en fin, lys brun overflate, legger du den sammen med det andre i gryta og koker den ferdig.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser nå at du har kjøpt en hel kylling. Bare skjær av så mye kjøtt du skal ha, skjær det i biter. Varm smør eller det fettet du skal bruke i panna, men ikke så varmt at det ryker av det. Legg bitene i, ikke fyll hele panna, la dem få litt plass. Stek kyllingen i flere omganger istedenfor alt på en gang. Når den har fått en fin, lys brun overflate, legger du den sammen med det andre i gryta og koker den ferdig.

du mener det holder å brune rå kylling, og deretter legge den i gryta som kun behøver 20 minutter koketid, eller det står egentlig legge den i slutten av koketiden, så det høres ut som den kun trenger 5 minutter i mine ører. Holder det virkelig med rå kylling?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det hadde stått svin, hadde du kjøpt en hel gris da?

Anonymkode: 6735b...45b

kylling er kylling... kylling er mindre enn gris, så det bør jo du forstå... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En hel kylling inneholder bein som du må skjære kjøttet løst fra. Hvor mange gram skal du ha? Velg en pakke etter vekt, betyr ikke noe hvilken del av kyllingen det er, men bryst er beinfritt og dermed enklere å tilberede.

men teknisk sett hvor lenge trenger kylling i være i ovn før den er ferdig, i butikk tror jeg dem har det i 45 minutter... så hvorfor står det på posematen så dårlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjære vene, anbefaler ts å bruke litt tid på å lære seg grunnleggende matlaging. Med dette nivået er faren for matforgiftning høy.

Anonymkode: 38041...509

kan du forklare hvordan du gjør det med kyllingen når posematen sier det så dårlig? det står ingenting om en stekt kylling på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...