Gå til innhold

Bekymret for min søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er det mest godhjerta menneske jeg vet om, hun bryr seg virkelig om andre og prøver alltid å lyse opp dagen til folk. Hun har et år fri før hun tenker å begynne på universitetet og jobber en del i to forskjellige byer. Jeg studerer i den ene byen hun jobber i, så var en gang jeg gikk innom for å høre når hun ble ferdig og om hun evt ville sitte på hjem. Mens hun jobber står en fin gjeng med en god blanding av ansatte og kunder som står og observerer henne, noen kommer med seksualiserende kommentarer og andre erter henne litt. Søsteren min er en sånn person som ikke vil lage problemer med de hun jobber med eller ha dårlig stemning, så hun gidder jo heller ikke å si ifra til sjefen hennes hvordan noen av kollegaene hennes holder på.

Dette var jo heller ikke et engangstilfelle da jeg har sett dette skje flere ganger. Normalt hvis det lar seg gjøre så bryter jeg jo inn eller så går jeg jo bort for å snakke med henne og da forsvinner jo de andre. Men det virker som min søster bare tar det som en del av arbeidsdagen hennes, noe som er veldig synd, for ingen skal jo måtte føle seg slikt på jobb. 

Men nå føler jeg ting går litt for langt her... en kunde som søsteren min fortalte meg om har flere ganger prøvd å presse henne til å bli med han etter jobb. Å nå vurderer hun faktisk det, da hun er lei masingen. Men hun sa at hun kunne kun bli med på en tur ute, ikke noe annet hjemme hos han. Han gadd ikke det, men forstatt så maser han på søstra mi og nå er noen av kollegaene hennes med å presser henne. altså hva kan jeg si til henne? fyren virker ikke oppegående spør du meg, du inviterer ikke noen ukjente rett hjem... og kollegane kan jo ikke holde på slikt? hun tårer jo ikke å ta opp dette med sjefen, og hun vil ikke være den slemme som skaper dårlig arbeidsmiljø heller, men hu forstår jo ikke at av å til så er det akkuratt det man må

Anonymkode: e1517...b18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gud så ubehagelig! jeg ville aldri ha orket å være i en slik posisjon. snakk med henne og prøv å få henne til å forstå at hun kan ikke sitte å bære på alt dette som om det er normalt. Hun kan jo snakke med sjefen hennes og be han om å holde tett så når han tar det opp så sier han at han har observert? for dette synes jeg absolutt hun skal ta opp, dette er jo ikke greit og skjer det lenge nok kommer det nok til å tære på henne mentalt

Anonymkode: a732e...b18

Skrevet

Nei og nei! Hva om dere ringer inn til Arbeidstilsynet anonymt, så kan din søster få tips og råd derfra som kan hjelpe henne? 

Anonymkode: f8d4a...97b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...