Gå til innhold

Hva ville du betalt for håndstrikket barnekofte?


Diamant20

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skulle strikket for å selge, ville jeg hvertfall strikket med billigere garn, eller strikket på bestilling, hvor kjøperen selv evt kan ønske seg et spesielt, dyrere garn og vet at det koster mer. 

Jeg strikker mye selv, så jeg er ikke en typisk kjøper. Men jeg vil si at etter å ha strikket til barna mine i flere år, syns jeg to år er typisk brukstid for et større plagg, som genser, hakke2eller bukse. Bretter kanskje opp ermene og beina i starten og så er de litt knappe i bein og armer mot slutten av brukstiden. Luer og halser brukes enda lengre. Strikkede klær vokser jo mer med barnet også, siden det er elastisk. Så jeg syns brukstiden på slike klær er helt annerledes enn andre klær, og derfor kunne jeg være villig til å bruke litt penger på en pent strikket genser eller jakke, særlig med mønster. 

En over her mente at barn ikke vil bruke strikkede klær når de får egen vilje. Og det var da en veldig generell påstand. Min eldste er snart 9 år, og bruker strikkegensere gjennom hele vinteren og syns det er stas når jeg strikker noe til ham. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg i bestemoralder er det ikke avgjørende om koften er håndstrikket eller maskinstrikket. Det har kun verdi dersom noen i nær familie har strikket den. 

Jeg ville ha betalt (og har betalt) rundt 700-800 kroner for nye, strikkede barneklær. 

Anonymkode: 6bac0...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...