Gå til innhold

Hva ville du betalt for håndstrikket barnekofte?


Diamant20

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg holder på med en barnekofte i størrelse 6 år nå. Jeg vurderer å selge den på Finn, (evt andre steder som tas i mot med takk). Og lurer derfor på hva dere kunne betalt for en kofte. Garnpris er ca 800kr, men dere trenger ikke å ta høyde for det i svaret. Det er mønster på bærestykket, pinne 3,5. Har ingen i omgangskretsen som kan få den, så er derfor jeg vurderer å selge den. Innforstått med at man ikke blir rik av strikking.

edit; garnpris blir 800kr, ikke 1000

Endret av Diamant20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Hei! Jeg holder på med en barnekofte i størrelse 6 år nå. Jeg vurderer å selge den på Finn, (evt andre steder som tas i mot med takk). Og lurer derfor på hva dere kunne betalt for en kofte. Garnpris er ca 1000kr, men dere trenger ikke å ta høyde for det i svaret. Det er mønster på bærestykket, pinne 3,5. Har ingen i omgangskretsen som kan få den, så er derfor jeg vurderer å selge den. Innforstått med at man ikke blir rik av strikking.

Problemet er at barnet ikke kan bruke den lenge. Hadde jeg visst at flere barn kunne bruke den, hadde 1 500,- vært grei pris. Usedvanlig dårlig betalt for deg selvsagt, men brukstiden er såpass kort.

Stiller seg litt annerledes med strikket tøy til voksne. Har gensere som er strikket for 30 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Problemet er at barnet ikke kan bruke den lenge. Hadde jeg visst at flere barn kunne bruke den, hadde 1 500,- vært grei pris. Usedvanlig dårlig betalt for deg selvsagt, men brukstiden er såpass kort.

Stiller seg litt annerledes med strikket tøy til voksne. Har gensere som er strikket for 30 år siden.

Takk for svar. Det er noe sånt jeg håper på, men mistenker jeg kanskje må lenger ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, over 1000,- hadde jeg aldri betalt for en genser til en 6-åring 🙈

Hadde maks betalt 500,-. Kunne ha snusa på 600,- dersom den var veldig veldig fin. Men antageligvis ikke, siden den sikkert ikke hadde passet neste vinter og man får fine ull-jakker på nett til maks 400,- (på salg) 

Anonymkode: c6b2a...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, over 1000,- hadde jeg aldri betalt for en genser til en 6-åring 🙈

Hadde maks betalt 500,-. Kunne ha snusa på 600,- dersom den var veldig veldig fin. Men antageligvis ikke, siden den sikkert ikke hadde passet neste vinter og man får fine ull-jakker på nett til maks 400,- (på salg) 

Anonymkode: c6b2a...6ef

Du vet kanskje ikke hvor mye arbeid det er på en kofte eller genser? Å de fine ull jakkene du snakker om er nok maskinstrikket og har langt ifra samme kvalitet som håndstrikket. Garn er også dyrt, så man må jo få dekket opp det pluss penger for jobben. 

Anonymkode: 95350...d6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet kanskje ikke hvor mye arbeid det er på en kofte eller genser? Å de fine ull jakkene du snakker om er nok maskinstrikket og har langt ifra samme kvalitet som håndstrikket. Garn er også dyrt, så man må jo få dekket opp det pluss penger for jobben. 

Anonymkode: 95350...d6b

Joda, jeg bet hvor mye arbeid som ligger bak håndstrikk :) Men spørsmålet var «hva ville du betalt for ei håndstrikket barnekofte», og det var også det jeg svarte på :)  Jeg ser ikke noe poeng i å betale 1000-1500 kr. for en genser som er for liten neste vinter. Og ja, genserne jeg nevnte er maskinstrikket men likevel veldig fine :) 

Hadde det vært en voksengenser som kan brukes år etter år ville jeg vært villig til å betale langt mer, men av erfaring så vokser små barn ut av klærne omtrent før de får brukt de, derfor mitt svar. 

Anonymkode: c6b2a...6ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke betalt 1500 for en jakke til mine da de var 6 år. Jeg skjønner at med garn og arbeid er det det den må koste, men jeg hadde aldri betalt så mye for en..  mine barn var høyt og lavt da de var 6. de hektet seg fast i grener og spiker, de sølte glitterlim og hektet ulljakke fast i borrelåser o.l  Vi har lappet og bøtet mye klær for at de skal holde ut perioden før de er for små... da er det for meg en alt for høy sum å bruke på at plagg..

 

Anonymkode: 29a93...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (12 minutter siden):

Takk for svar. Det er noe sånt jeg håper på, men mistenker jeg kanskje må lenger ned. 

Du bør sikte markedsføringen mot besteforelder-segmentet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI - 1000 i garnpris på en barnegenser - det var voldsomt! Hva slags garn er det?

Jeg tar mellom 500 og 800 kroner for barnegensere - voksengensere selger jeg fra 1000 kroner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (11 minutter siden):

OI - 1000 i garnpris på en barnegenser - det var voldsomt! Hva slags garn er det?

Jeg tar mellom 500 og 800 kroner for barnegensere - voksengensere selger jeg fra 1000 kroner....

Det er tweed garn. Har brukt et annet garn enn orgianlt, så tror jeg kanskje kan få ned prisen litt, men tipper jeg må åpne 2-3 nøster som egentlig nesten ikke blir brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er de andre svarene som forventet. Skal søke litt rundt for å finne ut hva andre tar for arbeidet, må heller ikke selge. Tror nok jeg må satse på besteforeldre ja. Men tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg får ned prisen på garnet kanskje rundt 200kr etter å ha sett litt etter hvor mye jeg sitter igjen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av noen kjøp og salg grupper for håndarbeid, og en kofte til barn ville kanskje ligget på rundt 4-500 kr. Problemet er at det sitter hundrevis av bestemødre rundomkring som strikker gratis, og de produserer mer enn markedet etterspør.

En annen faktor er at barn som begynner å få egen vilje ikke har lyst til å gå i hjemmestrikkede klær, uansett hvor fine mor og bestemor synes de er. Barn ønsker seg klær som andre barn har, og de er som oftest kjøpt i butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at verdien ligger på mellom 1500-2000, litt varierende ut i fra hvor vanskelig mønsteret er. Dessverre er dette langt utenfor budsjettet vårt. Hadde vi fått det i gave hadde genseren blitt tatt godt vare på og benyttet av barn i flere generasjoner. 

Anonymkode: d0d47...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ville jeg ikke vært villig til å betale det jeg skulle ønske jeg kunne betalt for plagget.

Dvs, jeg vet plagget er mer verdt enn jeg ville vært villig til å gi.

Jeg innrømmer at jeg synes det er synd at man ikke betaler for godt håndtverk lenger, men alternativene er så lett tilgjengelig og 95% like fine...

Jeg driver selv med håndtverk og hvert salg er et rent tapsprosjekt hvis man skulle regnet med alle timene det tar å lage produktet. Jeg får betalt for materialene, men ikke noe mer. Det er hobbyen min da, så jeg tenker ikke over det. Men ja, man blir ikke rik på slikt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ganske stiv garnpris for ei barnekofte, er det Rowan tweed du har brukt eller? Du vil neppe få noe igjen for arbeidet med en såpass garnpris, mye over 1200 kroner får du neppe. 

Når jeg strikker til ungene får jeg som regel minst 2 års bruk ut av ei barnekofte. Det er plagg som ikke gjør noe om de er litt store, man bretter litt ermer og vips har man et plagg man kan bruke lenge før de er for små som regel. Så er ikke enig i at det er et plagg ungene fort  vokser ut av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

onyx skrev (8 timer siden):

Det var en ganske stiv garnpris for ei barnekofte, er det Rowan tweed du har brukt eller? Du vil neppe få noe igjen for arbeidet med en såpass garnpris, mye over 1200 kroner får du neppe. 

Når jeg strikker til ungene får jeg som regel minst 2 års bruk ut av ei barnekofte. Det er plagg som ikke gjør noe om de er litt store, man bretter litt ermer og vips har man et plagg man kan bruke lenge før de er for små som regel. Så er ikke enig i at det er et plagg ungene fort  vokser ut av. 

Ser jeg blir sittende igjen med noen nøster, så blir rundt 800kr i stedet. Dsa alpakkatweed classic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...