Gå til innhold

Nye vintersko som lager grusomme gnagsår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et par skikkelig fine vintersko som jeg kjøpte ifjor. Etter 10 min fikk jeg helt grusomme gnagsår, hvilket gjentok seg 2-3 ganger før jeg gikk over til et stygt par jeg hadde liggende. Orket rett og slett ikke mer :(

Er det noen som vet råd? De står der i hylla og ser så fine (og varme ut), men jeg orker ikke å få stygge gnagsår helt frem til februar. Finnes det noen triks der ute? De er laget av kunstlær btw. 

Håper på noen gode råd, er så trist å la de stå ubrukt  :(

Anonymkode: 327d9...e4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er vondeste rundt anklene btw... 

- ts 

Skrevet

Var det Timberlands? 

Anonymkode: afc3e...260

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det Timberlands? 

Jepp

- ts 

Skrevet

Har hørt mange som har samme problem med Timberlands, og mine har også stått på hylla. Klarte ikke bruke dem en sesong en gang. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hørt mange som har samme problem med Timberlands, og mine har også stått på hylla. Klarte ikke bruke dem en sesong en gang. 

Så kjipt! For håpe noen bidrar med noen gode tips her inne. Da har de jo muligheten til å hjelpe oss begge  :)

Ble skikkelig fælt faktisk! Blødde fra begge anklene :( orker ikke tanken på å ta de på meg igjen uten en god slagplan.

Skrevet

Har du prøvd å ha på slike tjukke gnagsårplaster? Det kan hjelpe veldig, både mot friksjonsskader og trykksmerter.

Anonymkode: 023b1...525

• Liker 1
Skrevet

Det er snakk om tykt skinn? Det er stivt, og må gås til og mykes opp, samt formes til din fot. En ting du kan prøve er å gå rundt med våte sokker. Det høres teit ut, men funker faktisk. Ta et par tjukke ullsokker i varmt vann, dra dem på deg, og gå en liten tur.

Anonymkode: b5fa5...dcb

Skrevet

Hei,

Forstår problemet. Hele mitt liv har jeg slitt med vintersko som skaper gnagsår med en gang, men ofte også vanlige sko.  De skal passe størrelsen min, men mine føtter er ikke helt normale tror jeg, vet at min far er plattfot? Det ender som ofte opp med at jeg må kaste skoene, for de er helt ubrukelige.

Eneste sko som passer meg godt er joggesko fra Asics, da får jeg ikke ett eneste gnagsår! Det er rart, men det er bare sånn det er. Derfor går jeg meg goretex joggesko noen ganger om vinteren, og det ser IKKE pent ut for å si det sånn,.

Noen vintre fant jeg noe fra Rieker og et italiensk merke som passet meg, men fikk aldri kjøpt samme modell på nytt for den var ut av produksjon. Nesten alle sko jeg liker og som ikke lager gnagsår slutter dem å selge :( 

Anonymkode: 4b5c6...01f

Skrevet

Bruk scholl gnagsårplaster og ordentlige tjukksokker så skoene blir videt ut og myknet opp. 

Anonymkode: de3de...0da

Skrevet

Plastre beina, tjukke sokker og varm dem opp med hårføner og gå med dem til de er kalde, kunstlæret vil forandre seg når du varmer det opp. Prøv å tøye litt i dem også når de er varme.

Anonymkode: 38b20...4cd

Skrevet

Det står i Hi at det er kunstskinn. Dvs plast..

Du kan derfor ikke gå de ut på samme måte som skinnsko. Våt sokk hjelper altså ikke her. Du kan trøste deg med at de ikke er så varme som de ser ut som, da syntetiske sko blir kalde og klamme. 

Anonymkode: 6235a...c8b

Skrevet

Sportstape på alle steder det gnager så tynne nylonstrømper/sokker og så litt tykke ullsokker. Så må du bare gå med de. Gnagsårplaster funker best når du først har fått gangsår, men før det vil sportstape være mye mindre kostbart og gjøre det enklere å dekke forskjellige steder.

Anonymkode: 8df33...9e8

• Liker 1
Skrevet

Bruk glatte tynne nylon sokker eller strømpebukse innerst. Da gnager de mot stoffet og ikke huden din. Eldgammelt triks i militæret med militærstøvler og fjellfolk. 

Anonymkode: f15e6...2d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...