AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Vi har nettopp overtatt et gammelt hus, men det har vært gjort litt oppgraderinger i løpet av årene. Badet er noen år gammelt, tipper 10-12 år, flislagt og med enkel innredning. Problemet er at det lukter gammel urin, vi merket det først når varmen kom på der inne. Jeg har tømt badet for absolutt alt som er løst og skrubbet og vasket med diverse remedier flere ganger, men lukten forsvinner ikke😓 Badet virket å være i ok stand, så det er ikke øverst på listen av hva som skulle oppgraderes, men nå vet jeg ikke hva mer vi kan prøve der. Er det noen som har tips til hva vi kan prøve, evt hvorfor det er slik i utgangspunktet? Det var en eldre mann med helseplager som bodde her før oss, og jeg regner med at han ikke alltid traff doen, men at lukten skal sitte sånn i kan jeg ikke forstå🤷♀️ Anonymkode: e08ea...3f2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Er ikke alltid alt kan vaskes bort, får heller ikke bort fjøs lukt av hestestall Anonymkode: f0dcd...c55 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Kanskje han tisset i vasken, det kan henge igjen i lang tid. Anonymkode: 4fcbb...302 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Kanskje lukt kommer fra avløp ,fra slukk ,sjekk sånne ting. Anonymkode: a3b6a...fd9 3
altflyter Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Hvis han tisset i vasken og/eller dusjen så sitter den lukten i. Hadde en gjest på besøk som tisset i dusjen min og den lukten satt i helt til jeg helte en flaske mudin i sluket. Har du prøvd det? 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 altflyter skrev (3 minutter siden): Hvis han tisset i vasken og/eller dusjen så sitter den lukten i. Hadde en gjest på besøk som tisset i dusjen min og den lukten satt i helt til jeg helte en flaske mudin i sluket. Har du prøvd det? Hiver meg på denne. Mudin i alle avløp, la virke som anvist, skyll godt Anonymkode: 3a28a...cb4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Du kan prøve å vaske flisene rundt doen med eddik. Det er ganske effektivt mot lukt. Anonymkode: 375dd...c9e 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Vask oppunder kanten på toalettet. Anonymkode: a18cd...02a 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 Takker for tips!👏 Eddik har vi vasket med, bla, vi har også hatt noe avløpsrens i sluker ol, men ikke mudin, det skal prøves😄 Jeg tviler ikke på at han kan ha tisset i dusjen og vasken, jeg har nå begynt å se etter ny vask og innredning🙊😅 Håper bare at vi kan klare å få det bort uten å måtte fjerne og legge nye fliser🙄 Anonymkode: e08ea...3f2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 Spesialmiddel var det som måtte til her. Stanken satt i flisene rundt dass, og lukten ble vekket til live igjen hver gang jeg forsøkte å vaske, for den satt i porene. Mannen fikk beskjed om å sette seg ned, bare så det er sagt. Anonymkode: 7073d...08f 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spesialmiddel var det som måtte til her. Stanken satt i flisene rundt dass, og lukten ble vekket til live igjen hver gang jeg forsøkte å vaske, for den satt i porene. Mannen fikk beskjed om å sette seg ned, bare så det er sagt. Anonymkode: 7073d...08f Jeg syntes det er helt sykt at voksne menn ikke klarer å treffe 😂😂 heldigvis har jeg hørt at de ofte må sette seg ned med alderen, ellers får de ikke tømt seg helt Anonymkode: f0dcd...c55
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Spesialmiddel var det som måtte til her. Stanken satt i flisene rundt dass, og lukten ble vekket til live igjen hver gang jeg forsøkte å vaske, for den satt i porene. Mannen fikk beskjed om å sette seg ned, bare så det er sagt. Anonymkode: 7073d...08f Hvor får man kjøpt denne?😊 Anonymkode: e08ea...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 Det er faktisk ikke sånn at man trenger å stå for å være mann. Jeg har hatt en operasjon når jeg var liten på grunn av infeksjon, og da fikk jeg kuttet noe hud. Det har sørget for at ofte så kan strålen bli skjev og sånt pga. huden, og derfor sitter jeg meg ned når jeg tisser. Det er ikke flaut, men smart. Urin stinker og jeg vil ikke pisse på gulvet. Anonymkode: 0b152...15c 11
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spesialmiddel var det som måtte til her. Stanken satt i flisene rundt dass, og lukten ble vekket til live igjen hver gang jeg forsøkte å vaske, for den satt i porene. Mannen fikk beskjed om å sette seg ned, bare så det er sagt. Anonymkode: 7073d...08f Ja det sitter nok i flisene. Opplevde det samme i en leilighet i Oslo for mange år siden, der var det også fliser. Jeg bodde på hybel der, så gjorde ikke noe med det. Ble vant til lukta til slutt. Anonymkode: 2ca6e...5e6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor får man kjøpt denne?😊 Anonymkode: e08ea...3f2 Sengevætingsbutikken 😆 http://www.sengevaetingsbutikken.com/No Anonymkode: 7073d...08f 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er faktisk ikke sånn at man trenger å stå for å være mann. Jeg har hatt en operasjon når jeg var liten på grunn av infeksjon, og da fikk jeg kuttet noe hud. Det har sørget for at ofte så kan strålen bli skjev og sånt pga. huden, og derfor sitter jeg meg ned når jeg tisser. Det er ikke flaut, men smart. Urin stinker og jeg vil ikke pisse på gulvet. Anonymkode: 0b152...15c Jeg liker denne mannen! Anonymkode: f0dcd...c55 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg syntes det er helt sykt at voksne menn ikke klarer å treffe 😂😂 heldigvis har jeg hørt at de ofte må sette seg ned med alderen, ellers får de ikke tømt seg helt Anonymkode: f0dcd...c55 Ja, jeg vet. Føler seg ikke som mannfolk hvis de ikke får markere reviret sitt, tipper jeg. Anonymkode: 7073d...08f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja det sitter nok i flisene. Opplevde det samme i en leilighet i Oslo for mange år siden, der var det også fliser. Jeg bodde på hybel der, så gjorde ikke noe med det. Ble vant til lukta til slutt. Anonymkode: 2ca6e...5e6 Derfor skal jeg aldri ha fliser på badet. Piss kan trekke ned i fugene, og det får man aldri vasket bort. Anonymkode: 53e55...909 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har nettopp overtatt et gammelt hus, men det har vært gjort litt oppgraderinger i løpet av årene. Badet er noen år gammelt, tipper 10-12 år, flislagt og med enkel innredning. Problemet er at det lukter gammel urin, vi merket det først når varmen kom på der inne. Jeg har tømt badet for absolutt alt som er løst og skrubbet og vasket med diverse remedier flere ganger, men lukten forsvinner ikke😓 Badet virket å være i ok stand, så det er ikke øverst på listen av hva som skulle oppgraderes, men nå vet jeg ikke hva mer vi kan prøve der. Er det noen som har tips til hva vi kan prøve, evt hvorfor det er slik i utgangspunktet? Det var en eldre mann med helseplager som bodde her før oss, og jeg regner med at han ikke alltid traff doen, men at lukten skal sitte sånn i kan jeg ikke forstå🤷♀️ Anonymkode: e08ea...3f2 Rens sluket Anonymkode: 89dfb...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå