AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Dette blir min første jul uten ungene etter samlivsbrudd for 1 år siden, og jeg gruer meg så enormt! De drar til faren allerede 18 desember, og kommer ikke hjem før etter nyttår. Jeg har ikke annen familie her vi bor utenom mine foreldre, og pga corona kan jeg heller ikke dra til sydligere strøk, som var planen min på starten av året. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre i så mange dager alene, og er redd jeg bare blir liggende og gråte mye og savne barna... er jo ikke ordentlig jul uten barn... Noen andre i samme situasjon? Anonymkode: 3f7a6...d80
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Hva gjorde du før du fikk barn? Anonymkode: 70f2a...27b 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Venner? Og så har jo du foreldre dinne på juleaften og de dagen Anonymkode: 9be45...17d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Hvis det er noen trøst: Det er mange som er i samme situasjon, meg selv inkludert. Forstår at dette er tungt siden det er første gang. Mitt råd er å alliere seg med en venn/veninne. Hvis det ikke er aktuelt, så fokuser på at dette ikke er verdens undergang, lag det koselig for deg selv med god mat og drikke, se gode filmer, les gode bøker, spill god musikk høyt, ha late dager og sov lenge med god samvittighet. Anonymkode: d41dd...880 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Ååå, føler med deg. Første jula er alltid vanskelig, å som du sier er det ekstra utfordrende med koronaen. Vet man helst ikke skal reise så mye, men er det utenkelig for deg å reise et sted i Norge? Storbyferie å samtidig være forsiktig mht smitte? Er du glad i naturen? Ut å sove i telt, fyre bål? Kommer jo også an på økonomien din. Lage plan hver dag, f.eks gå tur, kose seg med gløgg, julefilm, bake noe klart til barna kommer etter nyttår. Sette igang med ryddeprosjekt, noe kreativt som du har lyst å gjøre? Male, tegne, oppussing. Sette i gang med styrketrening, lese en god bok. Lære yoga via youtube. Lage ringeavtaler med venner å familie porsjonert utover i jula? Hva med å se på gamlebilder noen kvelder,gråte sjikkelig, tillate seg å være trist å savne barna. Så mobiliserer du så godt du kan resten av tiden, kanskje du overrasker deg selv med å hente frem en styrke du ikke ante fantes? En haug med råd som jeg ikke vet om hjelper. Jeg var heldig å hadde noen å være med første jula uten barna, var tungt men jeg overlevde. Sender deg en stor klem❤️ Anonymkode: 9d287...5e8 3
sirenas Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Du er jo ikke alene. Reis til foreldrene dine på julaften og noen av de andre dagene i romjulen ihvertfall, nyt en stille og rolig jul. Se Netflix, drikk vin, hold på med en hobby, rydd i boden, mal stuen. Inviter noen venner på lunsj 2.dag. Ta deg en pils på puben. Gå tur. Les bøker! Drikk mer vin. Sov lenge. Hør på høy musikk. Hils alenemor som hadde elsket 14 dager barnefri hvis jeg viste ungene var ivaretatt hos den andre foreldren 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Hvor bor du? Du er hjertlig velkommen til oss i jula✨❤️ Vest-Finnmark Anonymkode: b1575...dde 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Tenker at du enten må gå inn for å feire en hyggelig jul, ellers så må du late som det ikke er jul. Min anbefaling er den første! Lag deg god mat alle dager, smink deg og ha på noen fine klær julaften, se julefilm, etc. Anonymkode: 3c460...61f 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Les denne fine tråden: Anonymkode: 2b98e...e98 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå