Gå til innhold

Salat

Anbefalte innlegg

Skrevet

og servere den klokka sju i kvel? Sette den i kjøleskapet? Eller holder den seg ikke frisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg forresten ha i litt olivenolje og peppermiks (krydder) ?

Skrevet

Salat holder seg utmerketi kjøleskapet i noen timer. Oppbevar den med lokk, eller plastfolie om skålen ikke kan ha lokk, så går det helt fint det.

Og jada, olje og krydder kan du fint ha i/på en salat.

Skrevet

legg en rist i bunnen av salatbollen, da renner det overflødige vannet av salaten o g den holder seg bedre

Gjest gjest1
Skrevet

Min erfaring er at salat klapper sammen hvis jeg tar på olje/vinagrette og lar den stå en stund. Jeg pleier derfor alltid å ta på olje kort tid før servering. Og ta salaten ut av kjøleskapet ca halv time før servering. Synes salat er best romtemperert :)

Skrevet
Kan jeg forresten ha i litt olivenolje og peppermiks (krydder) ?

Jeg bruker alltid litt salt og pepper i salaten. Det gir en god smak. :)

Skrevet

Her har jeg samme erfaring som lilypie: Tar man oljedressing på grønn salat i god tid før den skal serveres, faller salaten sammen og blir bløt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Sier som de andre, kan godt stå i kjøleskap, men helst uten dressing/olje/vinaigrette.

Og salt og pepper er godt på, jeg bruker masse sitronpepper.

Gjest lindas
Skrevet

hvis du skal bruke mais, vil jeg anbefalle deg å vnte med å ha i denne også... erfaring med at salaten bir fort vissen hvis det er mais i den...

Skrevet

Tomater blir heller ikke gode når de ligger i kjøleskapet. Det ble mange forbehold etterhvert :)

Skrevet

Det var jo bare snakk om et par timer da. Tomat holder seg etter min erfaring ganske greit i et par timer. Mais vet jeg ikke, det pleier jeg ikke ha i salaten, og ja, olje er greit å slå over sånn rett før servering, krydder kan selvsagt være der fra begynnelsen.

Jeg håper måltidet ble en suksess :)

Skrevet

Det er klart at de holder seg, men etter min mening er kjøleskapskalde tomater absolutt ikke godt. Det smaker melent og metallisk. Men det er jo en smakssak, da.

Skrevet

Ja, det er nok en smakssak, for jeg oppbevarer ALLe tomater i kjøleskapet jeg :)

Dersom de ligger ferdig oppskåret i en salat over natta synes jeg de taper seg veldig, men jeg spiser helt kjøleskapskald tomat jeg.

Men, vi er alle ulike :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...