Gå til innhold

Betydningen av penisen er redusert i det moderne samfunnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det moderne samfunnet har penisen blitt redusert til noe uten mening, bortsett fra dens fysiologiske funksjon. Penisen er blitt stygg, den skal ikke bæres med stolthet, men gjemmes bort. 

Sånn har det ikke alltid vært! 

I tidligere tider bar menn penisen med rak rygg og hevet hodet. Den var så mye mer enn bare et forplantningsorgan med en "rar og stygg form". Penisen hadde mening og kraft, og en symbolsk betydning. 

Før i tiden valgte man konger ut i fra hvilke menn som hadde den mektigste penisen. Kandidatene kjempet mot hverandre i hva som ble kalt holmgang, hvor deres eneste våpen var penisen! Den som kunne slå den andre i hjel med sin egen penis vant kongedømmet og hele landet. Penisen ble hyllet, og kronet. Det er herfra uttrykket "kronjuvelene" stammer fra. 

Etterpå hadde kongen sex med jorden. Et rituale kalt hiros gamos, hvor man giftet seg med landet. Slik ble alle land og nasjoner skapt. Takk penis, takk for at du gav oss Norge!

Penisen var altså et våpen, statussymbol og et maktsymbol. Det var noe menn kunne slå seg på brystet for, noe man viste frem med stolthet. 

Men penisen var så mye mer! 

Den var også et verktøy. Før man hadde teknologien til å slukke brann med vann, så hadde de tidligere brannkorpsene alltid penisene tilgjengelig. Man fremkalte da en utløsning, slik at sæden slukket flammene. Penisen reddet liv! 

Det er så mye mer man kan hylle denne vitale kroppsdelen for. Den er et kunstverk av monumemtal historisk betydning. Husk dette neste gang dere ser en penistråd som reduserer penisen til noe meningsløst, noe vulgært og seksualisert. 

Anonymkode: 56269...f08

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge siden det ble noe?

Anonymkode: 5896a...70d

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

menn som hadde den mektigste penisen. Kandidatene kjempet mot hverandre i hva som ble kalt holmgang, hvor deres eneste våpen var penisen! De

Hvor har du dette fra? 

Jeg trodde jeg var rimelig oppegående i historie, men dette har jeg virkelig aldri hørt om før. 

• Liker 14
Skrevet
stan skrev (1 minutt siden):

Hvor har du dette fra? 

Jeg trodde jeg var rimelig oppegående i historie, men dette har jeg virkelig aldri hørt om før. 

Jeg er også veldig usikker om historien om sæd som slukker branner stemmer også😅

Anonymkode: 24e55...6bd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er også veldig usikker om historien om sæd som slukker branner stemmer også😅

Anonymkode: 24e55...6bd

Det må være veldig små branner, kanskje? 

• Liker 2
Skrevet

Må bare le av dette🤣

Anonymkode: 35443...27e

• Liker 3
Skrevet
SlemUlv skrev (7 minutter siden):

"ok"

Jula er en fin tid for refleksjon og ettertanke. Jeg oppfordrer deg og alle andre der ute til å sjenke en tanke til den penisen som skapte deg/dere. 

Tenk på hvordan den jobbet for at akkurat du skulle bli du. Det er fantastisk. Penisen er et julemysterium. 

Ts

Skrevet

Det er mer å hylle den for, sier du? 
Please go on, jeg ble faktisk nysgjerrig nå!:popcorn:

• Liker 2
Skrevet
Anoia skrev (Akkurat nå):

Det er mer å hylle den for, sier du? 
Please go on, jeg ble faktisk nysgjerrig nå!:popcorn:

Visste du for eksempel at før den berømte Trevi fintenen i Roma ble konstruert, så var det allerede en levende fontene der? Den besto av utplukkede menn som var eksepsjonelt vakre, og med velskapte peniser. Mennene lå i sirkelformasjon på bakken, med erigerte peniser som fikk utløsning i tur og orden.

Enkelte historikere tror også at dette var opphavet til det moderne klokkeuret, og at tiden måles som den gjør i dag etter tidsrommet mellom hver utløsning/fontenesprut i den første Trevi fontenen. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

😂😂😂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jula er en fin tid for refleksjon og ettertanke. Jeg oppfordrer deg og alle andre der ute til å sjenke en tanke til den penisen som skapte deg/dere. 

Tenk på hvordan den jobbet for at akkurat du skulle bli du. Det er fantastisk. Penisen er et julemysterium. 

Ts

Jeg har ingen interesse av å tenke noe som helst på pappas penis, eller takk. 

Det var ikke penisen som gjorde at jeg ble meg, det var det pappa som gjorde. HANS oppdragelse. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er nesten som Atlantic Crossing, Alternativ historie.

• Liker 2
Skrevet

Du kan lese denne boken TS

BFDE0066-7F39-4447-BBCF-C26D19CE7CA2.jpeg

Skrevet
stan skrev (16 minutter siden):

Det må være veldig små branner, kanskje? 

De hadde ikke skyskrapere på den tiden. Selvsagt var det små branner. Men de hadde også større og mer kraftfulle peniser før i tiden. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De hadde ikke skyskrapere på den tiden. Selvsagt var det små branner. Men de hadde også større og mer kraftfulle peniser før i tiden. 

Ts

Skjønner 

Da hadde de vel også dypere vaginaer? 

Skrevet
stan skrev (50 minutter siden):

Skjønner 

Da hadde de vel også dypere vaginaer? 

Korrekt. 

Ts

Skrevet
1 hour ago, stan said:

Hvor har du dette fra? 

Det blir nok snart en TV-serie eller fler skal du se, om "staute menn i edel kappestrid".

Hvorfor begynte jeg å tenke på gladiatorer nå?

Anonymkode: 5896a...70d

Skrevet

😂

Anonymkode: 8db1c...9df

• Liker 2
Skrevet (endret)

Små morsomme "historiske opplysninger"

Endret av anonym 4545

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...