AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Hei! Jeg har veldig lyst til å flytte til enten Trondheim, Tromsø, Bergen eller Stavanger. Jeg er jobbsøker og lurte på om man får først jobb eller flytter først? Er det noen som har lyst til å dele erfaringene sine med meg. Anonymkode: bb7c1...cd2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Jeg ville søkt jobb først. Så spennende! Lykke til! Anonymkode: 9cb21...9b1
pia mater Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Jobb først, alltid. Nå vet ikke jeg hva slags utdannelse du har, men innen noen yrker kan det være vanskelig å få jobb/store stillinger i. Hadde ikke turt å sitte med leieutgifter og potensielt ingen inntekt. Jeg liker også å bo nærme jobb, da jeg går turnus. Å ha lang reisevei er slitsomt! 😅
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Er det noen andre som har erfaringer med å flytte til en annen by pga jobb? Anonymkode: bb7c1...cd2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 Søk jobb først! Høres spennende ut! Alltid spennende å flytte til et nytt sted! Anonymkode: 9f7cf...26d
Basi Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Også jobb først, så flytte Det er ofte greit å få seg en liten hybel midlertidig etter at du har fått jobb og kanskje ikke har funnet drømmebolig, fremfor plutselig sitte fast med boliglån / leiekontrakt uten inntekt Lykke til! 1
SamusAran Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei! Jeg har veldig lyst til å flytte til enten Trondheim, Tromsø, Bergen eller Stavanger. Jeg er jobbsøker og lurte på om man får først jobb eller flytter først? Er det noen som har lyst til å dele erfaringene sine med meg. Anonymkode: bb7c1...cd2 Jobb, åpenbart. Flytter du først, så snevrer du inn mulighetene dine. Med jobb først har du langt flere muligheter, i tillegg til at du kan finne bolig på et lurt sted ift jobbens beliggenhet. 1
Tvist Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er det noen andre som har erfaringer med å flytte til en annen by pga jobb? Anonymkode: bb7c1...cd2 Jeg måtte flytte for å få meg jobb. Søkte mange steder over hele landet, flyttet til stedet jeg fikk jobb. Var arbeidsledig så nav betalte reise til intervjuer.
Durinur Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Start med å søke jobb. Siden du ikke vet nøyaktig hvilken av byene du vil flytte til kan du jo søke jobber i alle sammen. Men om du først flytter må du jo kun søke i denne ene byen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå