Gå til innhold

Blitt gravid selv om du kunne visst at dere ble skilt innen 10 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ønsker barn. Eller nettopp blitt gravide eller er prøvere.

Om mannen du nå ønsker få barn med. Om du kunne helt magisk sett i fremtiden av deres forhold og sett at dere kom til å gå fra hverandre innen 10 år, hadde du fortsatt ønsket barn med denne mannen?

Hva om du hadde fått vite om at han hadde vært utro om 5 år? Frister det fortsatt med barn da? Med den du planlegger det med

Anonymkode: cee93...42e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom jeg kunne forutse det, hadde jeg jo gått fra han med en gang. Men, nei, ville ikke hatt barn om jeg visste det kom til å bli brudd. 

Anonymkode: 02908...1e8

• Liker 3
Skrevet

Ja. Han er en god far og forhåpentligvis grei å samarbeide med. 

Anonymkode: c5959...c51

• Liker 4
Skrevet

Nei. Jeg ville aldri fått barn med noen jeg trodde ville gå fra meg og ville aldri ønsket barn med noen jeg selv kunne gå fra. Hvis jeg måtte velge mellom noen som ble for resten av livet og barn, ville jeg valgt han som ble der hele livet.

Anonymkode: 93dcc...c15

• Liker 4
Skrevet

takk for svar! Alle svar er like interessante for meg!

Spør for jeg ikke selv tørr å få barn med noen, da jeg har opplevd utroskap i hvert eneste forhold... i alle disse forholdene trodde jeg også at det skulle vare for alltid 🙄 Men stoler ikke lenger på min egen bedømmelse av mannfolk 😳

ts

Anonymkode: cee93...42e

Skrevet

Nope. Barna mine skal bo i ett hjem. Både jeg og far villige til å gjøre det aller meste for å unngå at de skal bo i to hjem. Vet ikke hvorfor, jeg synes bare det høres helt forferdelig ut med venninnene mine som bodde 50/50 i barndommen. De er jo ikke tilknytta hjemmene sine i det hele tatt.

Anonymkode: 6a43a...a67

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope. Barna mine skal bo i ett hjem. Både jeg og far villige til å gjøre det aller meste for å unngå at de skal bo i to hjem. Vet ikke hvorfor, jeg synes bare det høres helt forferdelig ut med venninnene mine som bodde 50/50 i barndommen. De er jo ikke tilknytta hjemmene sine i det hele tatt.

Hva skal du gjøre da om du og din mann for barn og dere skiller dere?

Anonymkode: b381a...4b9

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde en følelse av at noe skurret i det jeg egentlig ville begynne å prøve. Veldig glad for at det ikke ble barn med eksen. Da måtte jeg ha forholdt meg til en person som mishandlet meg resten av livet.

Nei, jeg ville ikke fått barn om jeg visste det ville bli slutt.

Anonymkode: c7dbc...09a

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så enkelt er det faktisk ikke. Å være sammen for enhver pris kan skade barna langt mer enn å ha to hjem.

Det er også mange måter å løse en skilsmisse på, å forbli venner og bo nærme hverandre f. eks. 

Anonymkode: 6a63f...9ee

• Liker 6
Skrevet

Det spørs på alderen. Nå er jeg bare 24, men ser for meg at om jeg blir 35 før jeg får barn, hadde jeg valgt å få barna på tross av skilsmisse/utroskap. Selvfølgelig veldig kjipt, men det ordner seg for de fleste. 

Anonymkode: f089e...22e

Skrevet

Ja. Jeg elsker gutten min, og jeg og mannen har gått gjennom så mye dritt de siste årene at det ikke gjør meg noe å bli alene. Har forberedt meg på det mange ganger de siste årene. Men gutten min vil jeg uansett ha ❤

Anonymkode: 101a5...016

• Liker 3
Skrevet

Nei, da hadd jeg heller blitt gravid med donor eller one night stand.. Hadde ikke orket å være knyttet til en person eller et sted som jeg ikke var sammen med. 

Anonymkode: 8d8a1...c03

Skrevet

Ja, menn kommer og går, barn er for alltid. 

Anonymkode: 4e560...c2e

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt. 50% av alle forhold ender med brudd. Å få barn med en mann eller kvinne man ikke VET med absolutt sikkerhet at man kan sam-oppdra barn med etter bruddet er like dumt som å hoppe ut et vindu i 50. etasje uten fallskjerm (faktisk vesentlig mer idiotisk, fordi hoppet kun går utover deg, å få barn uten en plan går utover barnet).

Enhver person i et forhold som ønsker å fremstå som en noenlunde smart person må uansett ha en konkret plan for hvordan økonomi, bosted og sosialt liv skal ordnes under og etter bruddet. Enhver person som planlegger barn må ha en konkret og håndfast plan for hvordan det barnet eller de barna skal oppdras, på fellesen, med barnas med-forelder. 

Jeg trenger ikke ligge med en mann for å feire jul og bursdag og diskutere barneoppdragelse over en kaffikopp. Ei heller trenger jeg være i et romantisk forhold med en mann for å dele bostedsadresse i 18 år.

Anonymkode: a0ce2...b2c

Skrevet

Ja, det tror jeg. Hvis jeg samtidig kjente meg trygg på at han var en god far og at vi ville klare å ha en god tone og samarbeide videre om barna. Det forutsetter også at forholdet var veldig fint der og da.

Jeg er så glad i og trives så godt med han som er far til barna mine at jeg ville ikke valgt ham bort selv om jeg var synsk og visste at forholdet vil ta slutt. Det er noe annet hvis jeg visste bruddet handlet om at han plutselig ble ugrei mot barna eller meg, men det har alltid framstått som totalt usannsynlig. 

Anonymkode: a7a14...c2c

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde uten tvil valgt å få barnet mitt uavhengig av hva som skjer med forholdet i fremtiden. Datteren min betyr alt for meg, mens forholdet mitt «bare» betyr mye. Datter trumfer mann 😉

Anonymkode: 88370...cb5

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke jeg og samboer kommer til å være sammen livet ut. Vi har ett barn sammen, kunne tenkt meg ett til med samboer, da jeg tenker det ideelle er helsøsken. Ønsker helst ikke barn med en annen mann, med da to søsken som skulle bodd sammen 50%.

Anonymkode: 6b42a...9c6

Skrevet
29_j skrev (13 timer siden):

Man kan aldri være sikker på at man er med partneren resten av livet. Det kan skje deg, og det kan skje den beste. Er man så naiv, må man være singel. 

Man trenger da ikke være naiv , for noen er det viktigst å holde sammen 

Anonymkode: 4d91d...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...