Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på deres erfaringer om å få slippe jobbe hele oppsigelsestiden? :) har dere opplevd å få gå med en gang? Eller etter en måned? Eller har ikke arb.giver ville slippe dere før? 

(Tenker da på dere som har sagt opp og dere egentlig har hatt 3 mnd eller lenger oppsigelsestid)  

Anonymkode: 71903...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på om arbeidsgiver trenger å fylle stillingen eller ikke.  Dete r vel ingen som holder igjen noen for å være vanskelig.

Skrevet

Du er bundet til en kontrakt. Men hva skal de gjøre? De kan ikke tvinge deg. Eneste er at du heller ikke får lønn. Men det er helt opp til deg. Men om du blir ut oppsigelses tiden så får du jo en referanse du kan bruke. 

Om du stikker før og bare sier «Adios» så burde du ikke bruke det stedet som referanse 😅

Men må ærlig si at gjennom 2 jobber jeg hatt bedt sjefen ryke og reise og ikke tatt et steg innenfor de arbeidsstedene igjen 😂😂🤫

Så er helt opp til deg... spørs om referansen er viktig for deg eller ikke 😜

Anonymkode: e0435...7c8

Gjest Villfisker
Skrevet

Det har jeg gjort to ganger. Første gangen sykmeldte jeg meg ut resten av oppsigelsestiden, fordi sjefen var en skikkelig dritt. Andre gangen fikk jeg gå, fordi jeg ba om å slippe. Hadde fått en bedre betalt jobb, mer relevant for det jeg studerte.

Skrevet

Hvis sjefen er OK, så er dette aldri et problem.

Jeg hadde en sjef som ikke godtok det kun av prinsipp, så jeg endte med å jobbe dobbelt i en måned.

En annen gang ble jeg frisluppet fra stillingen, altså arbeidstiden, men måtte gjøre 40% av arbeidsoppgavene mine helt til dem hadde funnet en ny person og fått denne ferdig opplært. Dette tok 3 måneder. Men gikk fint, fordi alt var veldig fleksibelt. 

En tredje gang fikk jeg forlate arbeidsplassen etter 14 dager, tross i 3 måneders oppsigelsestid. 

Anonymkode: adea6...f5a

• Liker 1
Skrevet

Uansett hvor lenge det er, er det viktig at du oppfører deg i denne tiden og gjør en god innsats. Det er tull å brenne bruer bak seg, og du vet aldri når du har bruk for denne referansen senere i livet. 

• Liker 3
Skrevet
Morpheus skrev (Akkurat nå):

Uansett hvor lenge det er, er det viktig at du oppfører deg i denne tiden og gjør en god innsats. Det er tull å brenne bruer bak seg, og du vet aldri når du har bruk for denne referansen senere i livet. 

Godt poeng. Man må alltid vise seg fra ens beste side. Ikke kun pga referanser, selv om det er et godt poeng.

For du vet aldri om du møter på kollegene eller sjefene senere i livet, i en annen arbeidssetting. Enten som medarbeidere en annen plass, eller som kunder for hverandre. Plutselig blir sjefen din ansatt som sjef for deg i din nyjobb etter noen år, og da har du det gående hvis du har vært en tverr faen i oppsigelsestiden. 

Så vær samarbeidsvillig, vis moral, vis at du ønsket å bidra og hjelpe. Det vil hjelpe deg senere. 

Anonymkode: adea6...f5a

• Liker 3
Skrevet

I den forrige jobben min fikk jeg gå tidligere, ettersom sjefen min var en ok fyr. I jobben før den måtte jeg gå hele oppsigelsestiden, og det var bare for å være vanskelig. Ugh.

Anonymkode: 437e8...6f2

Skrevet

Jeg fikk gå etter 2 måneder i stedet for etter 3, som jeg hadde i kontrakten 😊(Jeg hadde fått ny jobb, som forøvrig kunne ventet på meg, men siden den siste måneden  var januar fikk jeg tatt juleferie og sluppet å starte på nytt etter jul, for bare å være der i én måned). 
Er bhg -lærer. 

Anonymkode: c40df...f3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er bundet til en kontrakt. Men hva skal de gjøre? De kan ikke tvinge deg. Eneste er at du heller ikke får lønn. Men det er helt opp til deg. Men om du blir ut oppsigelses tiden så får du jo en referanse du kan bruke. 

Om du stikker før og bare sier «Adios» så burde du ikke bruke det stedet som referanse 😅

Men må ærlig si at gjennom 2 jobber jeg hatt bedt sjefen ryke og reise og ikke tatt et steg innenfor de arbeidsstedene igjen 😂😂🤫

Så er helt opp til deg... spørs om referansen er viktig for deg eller ikke 😜

Anonymkode: e0435...7c8

Dette kan umulig ha vært seriøse jobber. Er det snakk om deltidsjobber under studiene? Hvor gammel er du?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...