Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I noen måneder har jeg måttet bo hjemme pga økonomiske og helserelaterte problemer. Jeg har dårlig kontakt med mine foreldre og det er som vi er på vår egen planet når vi prøver snakke sammen 🙄 Jeg har også sosial angst, noe foreldrene mine ikke forstår. Nå har de bedt hele familien over siden jeg har bursdag 😩 Og da tørr ikke jeg å være her, dette er mennesker jeg ikke har møtt på over 10 år. Jeg er ganske psykisk dårlig nå og takler ikke presset! Har prøvet forklare mine foreldre, men at jeg tar avstand til folk er bare helt uforståelig for dem... De har også bedt masse folk over til jul. Dette er da ikke mitt hus, så de gjør jo som de ønsker og vil. Men kjenner jeg blir ganske så unødvendig stressa da de i tillegg skal be alle hit siden JEG har bursdag 😓 Jeg stikker på hotell... noe jeg sa ifra om. Men like vell skal de sitte her å feire meg... 🙄 

Anonymkode: c1f61...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kos deg på hotell ❤️

Anonymkode: 1eb1f...82b

• Liker 8
Gjest Lexie Grey
Skrevet

Jeg forstår deg så veldig godt, dette er en av de største triggerne for min angst også - følelsen av å bli overkjørt og ikke kunne få ha kontrollen selv. Hvor gammel er du forresten? Det er veldig vanskelig å skulle prøve å forklare noen som ikke evner å forstå slikt, men du må prøve å ikke gi opp og fortsette å forklare hvordan det hele oppleves for deg, og få frem at du trenger at de prøver å sette seg inn i det. Jeg synes ikke det er riktig at du skal pushe deg selv over ende for å glede familien din, det er jo faktisk din bursdag. Du fortjener å lage deg selv en god dag, så om det føles bedre for deg å dra et sted den dagen ville jeg gjort det om det var deg, med god samvittighet :) 

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I noen måneder har jeg måttet bo hjemme pga økonomiske og helserelaterte problemer. Jeg har dårlig kontakt med mine foreldre og det er som vi er på vår egen planet når vi prøver snakke sammen 🙄 Jeg har også sosial angst, noe foreldrene mine ikke forstår. Nå har de bedt hele familien over siden jeg har bursdag 😩 Og da tørr ikke jeg å være her, dette er mennesker jeg ikke har møtt på over 10 år. Jeg er ganske psykisk dårlig nå og takler ikke presset! Har prøvet forklare mine foreldre, men at jeg tar avstand til folk er bare helt uforståelig for dem... De har også bedt masse folk over til jul. Dette er da ikke mitt hus, så de gjør jo som de ønsker og vil. Men kjenner jeg blir ganske så unødvendig stressa da de i tillegg skal be alle hit siden JEG har bursdag 😓 Jeg stikker på hotell... noe jeg sa ifra om. Men like vell skal de sitte her å feire meg... 🙄 

Skjønner jo hvordan du fikk angsten i utgangspunktet. Foreldrene dine ser deg jo ikke i det hele tatt, men kjører et løp som passer dem og deres behov. Du har vel vært forpliktet til å like hva de liker. Snakker de om deg over hodet på deg også? 

Denne festen er jo ikke for å feire deg, men for å ha fest. 

Skrevet
Moondance skrev (16 minutter siden):

Jeg forstår deg så veldig godt, dette er en av de største triggerne for min angst også - følelsen av å bli overkjørt og ikke kunne få ha kontrollen selv. Hvor gammel er du forresten? Det er veldig vanskelig å skulle prøve å forklare noen som ikke evner å forstå slikt, men du må prøve å ikke gi opp og fortsette å forklare hvordan det hele oppleves for deg, og få frem at du trenger at de prøver å sette seg inn i det. Jeg synes ikke det er riktig at du skal pushe deg selv over ende for å glede familien din, det er jo faktisk din bursdag. Du fortjener å lage deg selv en god dag, så om det føles bedre for deg å dra et sted den dagen ville jeg gjort det om det var deg, med god samvittighet :) 

Jeg er ca 25 år... alt for gammel til å bo hjemme 😩 men er bare for et par mnd... Takk for støttende ord ❤️ Har prøvet forklare i mange år, var også en periode jeg stengte alle ute, til og med mine foreldre 😕 om de fortsetter å pushe nå er jeg redd det vil bli for mye og at det skal skje igjen. Men de forstår virkelig ikke 😓 de får meg bare til å føle meg som verdens verste datter som aldri er der 😐 på min side hadde jeg jo heller ønsket at jeg var mer normal og klarte ha et normalt forhold til mine foreldre 😔

ts

Skrevet
theTitanic skrev (15 minutter siden):

Skjønner jo hvordan du fikk angsten i utgangspunktet. Foreldrene dine ser deg jo ikke i det hele tatt, men kjører et løp som passer dem og deres behov. Du har vel vært forpliktet til å like hva de liker. Snakker de om deg over hodet på deg også? 

Denne festen er jo ikke for å feire deg, men for å ha fest. 

Du sier noe der 😕 har aldri gått særlig overens med min far for vi er så forskjellige... om jeg skulle være med han som liten måtte vi gjøre hans hobbyer... som ikke helt har gått da jeg er en veldig jente jente 😳 alltid vært mest mamma jente, men samtidig klarer ikke moren min prate om følelser 😕 og faren min prater ofte over hodet mitt, særlig om jeg ikke mener det samme som han. Også går det ikke å prate med moren min om det ikke bare er glad historier 😣

ts

Skrevet (endret)

Du får bo hjemme (gratis?) og de ordner bursdagsselskap for deg. Som voksen datter burde vel du også ha litt forståelse for at dine foreldre gjør så godt de kan.

Endret av PM75
  • Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
PM75 skrev (11 minutter siden):

Du får bo hjemme (gratis?) og de ordner bursdagsselskap for deg. Som voksen datter burde vel du også ha litt forståelse for at dine foreldre gjør så godt de kan.

Ikke det som er poenget. Hun ga beskjed om at hun ikke takler det. Litt som om du skulle hatt ekstrem vannskrekk og får badetøy i gave....  eller båt ..   fint, MEN...  

Skrevet
PM75 skrev (16 minutter siden):

Bor ikke gratis... men som en her skrev, om man hadde kjent meg så er et stort selskap med masse ukjent familie veldig triggende for meg 😓 De bryr seg mest om hva de hadde syntes vært fint, mens det er det siste jeg trenger nå... og de forstår det ikke selv om jeg forteller det 😕 

ts

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
PM75 skrev (24 minutter siden):

Vel, hadde barnet mitt flyttet hjem til meg for en periode pga helserelaterte problemer, hadde jeg ALDRI ordnet et selskap for han/henne hvis det ikke var et ønske. Eller invitert huset fullt uten å ta hensyn. 

Skrevet

Dette gjør jeg også:laugh: jeg(flytta ut) og lillebror(bor hjemme) har bursdag på samme dag og det er tanter, onkler og venner av våre foreldre som kommer, altså folk jeg har minimalt kontakt med. Jeg har flytta ut og kommer aldri hjem til bursdagen. Det er kleint når jeg bare er en taus statist på min egen bursdag. Har også sterk sosial angst og slike selskaper gjør ingenting bedre.

Føler deg veldig ts! Kos deg på hotell!❤️

Anonymkode: 4e434...ff5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette gjør jeg også:laugh: jeg(flytta ut) og lillebror(bor hjemme) har bursdag på samme dag og det er tanter, onkler og venner av våre foreldre som kommer, altså folk jeg har minimalt kontakt med. Jeg har flytta ut og kommer aldri hjem til bursdagen. Det er kleint når jeg bare er en taus statist på min egen bursdag. Har også sterk sosial angst og slike selskaper gjør ingenting bedre.

Føler deg veldig ts! Kos deg på hotell!❤️

Anonymkode: 4e434...ff5

Kunne ikke sagt det bedre! 😮 Jeg takler heller ikke få masse spørsmål om hva jeg driver med for tiden, da jeg er ganske dårlig og ikke vil legge ut dette til alle 😩 Takk for støttende ord ❤️

ts

Gjest Lexie Grey
Skrevet

Har lest gjennom tråden og det slår meg at vi ser ut til å være veldig like på mange områder 🙈 Skjønner godt at dette er en veldig vanskelig (og triggende) situasjon for deg. Som en annen over her skriver, bør foreldrene dine virkelig tenke når de vil invitere masse folk for deg og du sier du ikke klarer pga. helsa, og attpåtil har flyttet hjem på grunn av bl.a helseproblemer. 

Du har sånn sett rett i at de kan styre i sitt eget hus når du ikke bor der lengre, men det er noe som kalles å ta hensyn. De overkjører deg jo fullstendig, og det er åpenbart at de inviterer folk for sitt eget ønske og ikke for deg. Jeg hadde dratt ut den dagen, og sagt ifra på forhånd og minnet dem på det i forkant. Siden de ikke viser vilje til å lytte og respektere dine behov, kan du slå tilbake med at du kan gjøre akkurat som du vil så lenge du er voksen ;)

Skrevet
Moondance skrev (5 minutter siden):

Har lest gjennom tråden og det slår meg at vi ser ut til å være veldig like på mange områder 🙈 Skjønner godt at dette er en veldig vanskelig (og triggende) situasjon for deg. Som en annen over her skriver, bør foreldrene dine virkelig tenke når de vil invitere masse folk for deg og du sier du ikke klarer pga. helsa, og attpåtil har flyttet hjem på grunn av bl.a helseproblemer. 

Du har sånn sett rett i at de kan styre i sitt eget hus når du ikke bor der lengre, men det er noe som kalles å ta hensyn. De overkjører deg jo fullstendig, og det er åpenbart at de inviterer folk for sitt eget ønske og ikke for deg. Jeg hadde dratt ut den dagen, og sagt ifra på forhånd og minnet dem på det i forkant. Siden de ikke viser vilje til å lytte og respektere dine behov, kan du slå tilbake med at du kan gjøre akkurat som du vil så lenge du er voksen ;)

Føles godt å få forståelse ❤️
Tusen hjertelig takk ❤️

Har ikke tenkt på å bruke den grunnen, det er jo faktisk MIN dag også! 😆 Skal si jeg er voksen og skal bruke bursdagen min akkurat som jeg selv vil og passer meg 🙈

ts

Gjest Lexie Grey
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føles godt å få forståelse ❤️
Tusen hjertelig takk ❤️

Har ikke tenkt på å bruke den grunnen, det er jo faktisk MIN dag også! 😆 Skal si jeg er voksen og skal bruke bursdagen min akkurat som jeg selv vil og passer meg 🙈

ts

Bare hyggelig ❤

Det er din dag ja, og det er en dag hvor dine ønsker teller aller mest og den skal lages ekstra fin for DEG, ikke de rundt deg! Håper alt løser seg, for husk igjen at du er voksen og har retten til å bestemme over deg selv med god samvittighet 😊 Tenk som så at gjestene klarer seg utmerket om ikke du er der, så får de finne noe annet å feire den dagen 😂

Skrevet

Stusser over at du skriver at foreldrene dine har bedt masse ukjent (for deg) familie på besøk?!

De er klar over hvilke tider vi er inne i nå, og hvilke begrensninger myndighetene har satt for slike selskaper?

Anonymkode: bf341...15d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Stusser over at du skriver at foreldrene dine har bedt masse ukjent (for deg) familie på besøk?!

De er klar over hvilke tider vi er inne i nå, og hvilke begrensninger myndighetene har satt for slike selskaper?

Anonymkode: bf341...15d

Ja dessverre 😔 Er et ganske stort hus med plass til langbord og både 1 meter mellom gjester... De er selv i risikogruppen (og ber folk i risikogruppen) så jeg syntes også dette er helt feil tidspunkt å samles til en bursdagsfest... til meg som ikke vil ha det 🙄

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...