Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når fødte dere?

Jeg er i uke 36, ligger i øvre sjiktet på fostervann, og har en baby som fortsatt er i skråleie/seteleie. Tåpelig av meg å kjøre tre timer til hjemstedet mitt i helga, hvor det i tillegg er halvannen-to timer til nærmeste sykehus? Jeg gikk langt på overtid sist, men da hadde jeg heller ikke så mye fostervann. 
Syns liksom jeg leser overalt at de med mye fostervann føder i uke 37-38-39?

Anonymkode: 9c00e...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste ikke dette selv, men under fødsel med andremann sa jordmor at jeg hadde ekstremt mye fostervann. Jeg fødte til termin.

Anonymkode: a9229...bd0

Skrevet

Hadde myye fostervann med førstemann, han byttet på å ligge i skrå/seteleie.

Dagen før termindato var jeg på kontroll, da hadde nesten alt fostervannet sporløst forsvunnet. Pga litt styr under graviditeten ble jeg sendt til sykehus, hadde på forhånd tatt røntgen av bekken for å evt føde i seteleie. Da jeg kom på sykehus lå gutten på tvers, så jeg ble satt opp til keisersnitt. Pga at jeg drakk et par cm med cola neste dag, ble keisersnittet utsatt til dagen etter. På juleaften dukket en frisk og fin gutt opp 😊

Har hørt at for mye fostervann enkelte ganger kan bety tidlig fødsel, men dette er nok ikke normen..

Anonymkode: ff914...028

Skrevet

40+1, igangsatt 😊

Anonymkode: 9668e...70d

Skrevet

Fødte 5 dager før termin. Veldig mye fostervann ja 😅

Anonymkode: 4f0ba...a16

Skrevet

Jeg hadde fostervann helt i øvre del av normalområdet, og fødte 40+4. Jordmoren kommenterte på den nest siste svangerskapskontrollen i uke 38 at det kunne hende fødselen snart startet, fordi livmoren så veldig spent og full og jeg hadde kynnere nesten konstant. Jeg fødte 40+0 første gang. Lykke til!

Anonymkode: 89f18...e83

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde fostervann helt i øvre del av normalområdet, og fødte 40+4. Jordmoren kommenterte på den nest siste svangerskapskontrollen i uke 38 at det kunne hende fødselen snart startet, fordi livmoren så veldig spent og full og jeg hadde kynnere nesten konstant. Jeg fødte 40+0 første gang. Lykke til!

Jordmoren sa forresten også at i utgangspunktet kunne jeg tenke at jeg kom til å føde rundt samme tid som sist, til tross for fostervannet. Men pga. hvordan livmoren kjentes, tenkte hun at det var økt sannsynlighet for at det startet litt før. Her lå babyen i hodeleie. Pga. svært rask første fødsel, hadde jeg et lignende dilemma som deg likevel og tok ikke sjansen på å kjøre lenger bort fra sykehuset, men det var i uke 38, etter jordmorens kommentar om at fødsel kunne nærme seg. I uke 36 tror jeg at jeg hadde tatt sjansen hvis jeg orket å sitte i bil så lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...