AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg bare lurer på hvor lang tid dere brukte på å bli gravid? Hva er det som egentlig er vanlig? Jeg er snart i 4 måned med prøving, men enda ikke blitt gravid.. Er det arvelig i familie på hvor lett det er å bli gravid? Begge søstrene mine ble gravide etter bare noen måneder og begge svigersøstrene mine ble gravide etter 1 forsøk.. Føler bare alle rundt meg blir det så fort!! Jeg er den eneste i familien som ikke er gravid eller har barn så føler meg ganske utenfor... Jeg føler meg så utrolig alene når jeg sitter hver måned å håper så iinderlig på en positiv test men så kommer alltid mensen. Blir så utrolig skuffet og lei meg når jeg ser at det nok en gang ikke har skjedd noe😔 Er heller ikke lett når mannen min mener jeg bare må slappe av og være tålmodig så går det til slutt, noe som jeg ikke klarer😔Jeg har aldri vært gravid før, men sjekket hos gynekolog at alt ser bra ut. Men er virkelig fortsatt livredd for at jeg ikke klarer å bli gravid😞Burde jeg være bekymret for at jeg ikke klarer å bli gravid? Noen som vet hva som faktisk er vanlig på hvor lenge man må prøve? Og gjennomsnittet på hva som er vanlig? Anonymkode: db1ad...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Del Skrevet 7. desember 2020 Du har ingen spesiell grunn til å være beskymret etter å ha prøvd i fire måneder nei, det er helt normalt. https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/hvordan-oke-sjansen-for-a-bli-gravid/ Anonymkode: a1111...744 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Del Skrevet 7. desember 2020 "Bare en av fire lykkes i å bli gravide den første måneden de prøver. 60 prosent lykkes i løpet av tre måneder. 80-85 prosent blir gravide innen ett år, mens 90-95 prosent lykkes i å bli gravide i løpet av to år. Resten - fem til ti prosent, regnes for å ha et fruktbarhets- eller fertilitetsproblem." Fra NHI sine sider Anonymkode: 2cfe3...e7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 7. desember 2020 #4 Del Skrevet 7. desember 2020 Inntil ett år er normalt for friske par. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg har også veldig mange venninner i sent 20-30årene som ble gravide ved første forsøk - og jeg må innrømme jeg tar det med en klype salt da det ikke stemmer overens med statistikken. Anonymkode: 0d740...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 7. desember 2020 #6 Del Skrevet 7. desember 2020 (endret) Gikk på 2 førsøk. Endte i SA. Gikk på 4 forsøk etter dette. 8uker idag Så totalt 6-7 mnd Jeg er 30, han er 34 Endret 7. desember 2020 av supernaturalfan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Del Skrevet 7. desember 2020 Hatt 7 graviditeter. Alle på første forsøk. Anonymkode: e0f55...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 7. desember 2020 #8 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg ble gravid i Pp2 og pp5. Men har kort lutealfase, så mistenker for lavt progesteron nivå... Mensen kom derfor bare noen dager forsinket begge gangene. Begynt på Pp6 nå 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. desember 2020 #9 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg har tre barn. Nr.1 kom uten prøving, nr.2 etter 13 måneder med prøving og nr. 3 brukte vi 14 måneder på å få til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Del Skrevet 8. desember 2020 Gjennomsnittet er 6-12 måneder. Noen får det til før, andre får det til etter. Jeg ble gravid etter to måneder, nummer to ble jeg gravid med etter en måned. Ei venninne av meg brukte 8 måneder på førstemann og fire måneder på to, så det varierer jo veldig fra person til person Anonymkode: 41d2a...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #11 Del Skrevet 8. desember 2020 Brukte 6 mnd til å få en levedyktig spire til å bli værende, men begge to. Helt gjennomsnittlig antagelig. Hadde ei venninne som fikk nr 1 på første forsøk og var helt i sjokka da de brukte nesten et år på å få til nr to. Så landa vel på snittet der også totalt sett. man må bare huske at du får de barna du skal ha, vi skal være glad at kroppen er selektiv og ordner opp i alt som ikke et riktig - så de aller fleste barn fødes relativt friske og fine uten alvorlige sykdommer eller misdannelser. Det hører med å vente på den rette komboen. Tester man veldig tidlig kan man fort se endel «kjemiske», vi var vel gravide nesten hver mnd med et visst utslag på test før mens her. Men så tok det litt tid før den optimale komboen satt. Og takk for det, to sykt nydelige og friske jenter kom til verden ❤️ Anonymkode: a4633...91a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Del Skrevet 8. desember 2020 10 mnd på første, 8 mnd på andre. Anonymkode: 1496a...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 8. desember 2020 #13 Del Skrevet 8. desember 2020 Nummer 1:Gikk på p-piller Nummer 2: Første syklus etter pilleslutt Nummer 3: Hoppa av i svingen Nummer 4: Klaffa på 7. prøveperiode Nummer 5: Satt på andre eggløsning etter forrige fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #14 Del Skrevet 8. desember 2020 8 minutter siden, Lorieen said: Nummer 1:Gikk på p-piller Nummer 2: Første syklus etter pilleslutt Nummer 3: Hoppa av i svingen Nummer 4: Klaffa på 7. prøveperiode Nummer 5: Satt på andre eggløsning etter forrige fødsel er babyen din 2 mnd? Anonymkode: be3bf...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 8. desember 2020 #15 Del Skrevet 8. desember 2020 Brukte vel sånn ca 5 minutter 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #16 Del Skrevet 8. desember 2020 Jeg blir gravid med en gang , bare sæd kommer inn så er det gjort... Anonymkode: e94ca...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 8. desember 2020 #17 Del Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): er babyen din 2 mnd? Anonymkode: be3bf...053 Nei, han er 11,5 mnd, jeg fikk ikke mensen tilbake før han var 10,5 mnd. Rakk å ha én mens før jeg var gravid igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Del Skrevet 8. desember 2020 5 minutter siden, Lorieen said: Nei, han er 11,5 mnd, jeg fikk ikke mensen tilbake før han var 10,5 mnd. Rakk å ha én mens før jeg var gravid igjen. ❤️❤️❤️gratulerer Anonymkode: be3bf...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Del Skrevet 8. desember 2020 Hatt 2 one night stand og blitt gravid så det er veldig lett. Anonymkode: 63a50...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 8. desember 2020 #20 Del Skrevet 8. desember 2020 Brukte 5 mnd på nr 1, er nå gravid med nr 2 og det tok 7 mnd før det gikk denne gangen. Så helt innenfor normalen, men lange måneder likevel.. I tillegg gikk jeg ikke på prevensjon i 2,5 år før vi faktisk begynte å prøve på nr1. Det var en periode der vi var forsiktig, men «skjer det så skjer det». Det måtte likevel aktiv prøving til for at jeg skulle bli gravid. Mao blir jeg ikke veldig raskt gravid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå