Gå til innhold

Noen som er god i matte og kan hjelpe meg å regne ut kaloriene i denne shaken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Proteinshake bestående av 300 ml (det blir vel nesten 300 g også) og 25 g proteinpulver (denne typen). 

Jeg har kommet frem til ca. 100 kcal for melken og 100 kcal for proteinpulveret, samt 30 g protein i hele shaken, men er det riktig? Det hørtes lite ut? Og please ikke kom etter meg, jeg er nybegynner på kaloritelling. :( 

Anonymkode: 40204...7b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd en kaloritelle-app? Anbefaler Lifesum, her kan man skanne strekkoder for å finne næringsinnholdet og så legge inn matvarene i hvert måltid :) 

Anonymkode: b53ef...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

380-400 kcal pr. 100 gr. 

25 g protein gir 

380-400 x 0,25 = 90-100 kcal. 

71-76 x 0,25 = 17-19 g protein.. 

SÅ kommer proteina i melka i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk er ikke bare en type, du må oppgi type melk og/eller kcal og protein i melka du bruker. 

Anonymkode: 1f5d3...a6a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lære deg å regne på det selv, slik at du slipper å spørre på forum hver gang. Det er barneskolematte, og ikke vanskelig.

Alt blir oppgitt i per 100 ml. Hvis du deler på 100 får du per ml. Da kan du gange opp med antall ml du drikker. Samme med gram. 

Feks noe inneholder 200 "av det du er interessert i" per 100 ml. 200 delt på 100 er 2. Hvis du da får i deg si 50, så blir det 2 x 50 = 100 "det du er interessert i". 

Anonymkode: 60294...d07

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Melk er ikke bare en type, du må oppgi type melk og/eller kcal og protein i melka du bruker. 

Anonymkode: 1f5d3...a6a

Skummet melk, trodde jeg skrev det, beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/7/2020 at 1:37 PM, AnonymBruker said:

Proteinshake bestående av 300 ml (det blir vel nesten 300 g også) og 25 g proteinpulver (denne typen). 

Jeg har kommet frem til ca. 100 kcal for melken og 100 kcal for proteinpulveret, samt 30 g protein i hele shaken, men er det riktig? Det hørtes lite ut? Og please ikke kom etter meg, jeg er nybegynner på kaloritelling. :( 

Det er kaloriene fra karbohydratene og dets typer (mono, dia, polysakkarider) som er av betydning om du tenker å gå ned i vekt. Det er karbohydratene som spaltes til glukose og påvirker blodsukker, dermed også den påfølgende insulin frigjøringen i kroppen.  Insulin er fettlagringshormonet i kroppen...så desto færre topper desto bedre.  Det er bedre du forstår hvordan ernæring fungerer, enn så fomle i blinde veiledet av myter og usikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...