Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som har ei liten ei på nesten et halvt år. Flaskebarn. I går var vi sammen, og hun fortalte at babyen hadde trøske. Når babyen smilte kunne man se det på tunge, litt på leppene og noe hvitt i kinnene. Da min mor fikk barn igjen da jeg var voksen, sa hun at trøske når man er flaskebarn betyr dårlig hygiene av mor og far. Da jeg spurte hva slags behandling det er for trøske, så sa hun at hun så det an et par dager - om ikke det gikk vekk ville hun kontakte lege. 

Er ikke det litt rart? Altså, hun virker som en veldig god mor ellers. Og jeg vet trøske er vanlig, men ikke når babyen er et halvt år? Og så venter hun med behandling? Har ikke selv barn, men reagerte på dette.. 

Anonymkode: 16ab4...658

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp er veldig vanlig på flaskebarn om de ikke er påpasselig med å koke flaskene lenge nok. Ellers er det ikke hygieneproblem sånn sett. 

Anonymkode: 1d1f2...03d

Skrevet

Trøske er da vanlig på barn på 6 mnd. Syns du overdriver her altså.

Anonymkode: b0f71...ddf

• Liker 1
Skrevet

Trøske kommer ikke av dårlig hygiene. Mitt barn fikk trøske da det var en måned og jeg ammet. Var hos lege, fikk noe medisin til å smøre i munnen/på tunga (husker ikke helt da det er noen år siden), helsesøster anbefalte at jeg brukte ammeskjold under behandlingen. Disse kokte jeg mellom hver amming (byttet ammeskjold når jeg la babyen til det andre brystet. Spurte helsesøster hva det kom av. Hun sa at candidasoppen er vanlig i munn, spedbarn får oftere et hvitt belegg fordi de ikke har utviklet immunforsvar.

Anonymkode: 73fe3...fcd

Skrevet

Hvis baby ikke er plaget er det vanlig å ikke behandle. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...