Carine Skrevet 23. september 2002 #1 Del Skrevet 23. september 2002 Da er vi omsider igang med å lete igjen, etter at Drømmehuset forsvant i en vrien budrunde... :-? Bare lurer på hvor lenge dere lette før dere fant huset/leiligheten deres?? Ble det mange budrunder dere måtte gi tapt i...og føltes det som om at det var "drømmehuset" dere endte opp med? Og var det fler av dem på veien?? Litt desillusjonert nysgjerrighet fra Carine :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 23. september 2002 #2 Del Skrevet 23. september 2002 Vi var kjempe heldige når vi skulle finne leilighet. Etter å ha leid leilighet i nesten 1 1/2 år bestemte vi oss for at det var på tide å se oss om etter noe å kjøpe. Begge er leilighetsmennesker, så det var det vi var på utkikk etter. Jeg lette litt rundt på internett, og da fant jeg ut om et helt nytt leilighetsprosjekt som nettopp var under utbygging. Dette var i desember i fjor. Vi hadde nettopp fått sjekket at vi fikk lån i banken, og kontaktet ansvarlig for prosjektet. Da fikk vi vite at alle leilighetene på vårt prisnivå var solgt. Med unntak av en. Den var solgt, men så måtte de som kjøpte trekke seg, derfor var vi heldige som ringte akkurat da vi gjorde og kom først i køen. Rett etterpå stod det allerede 2-3 stk på liste for leiligheten vår i tilfelle vi skulle trekke oss! Leiligheten er på 72m2 med åpen stue og kjøkkenløsning. 2 soverom, bad, bod inne og kjellerbod. Når vi flytter inn er alt klart. Vi trenger ikke gjøre noen ting. Vi har bestemt fargene og materialer selv. Slik blir det: eggehvitt på alle vegger, eikeparkett på gulvene, eikedører med tøffe design-håndtak i stål, hvite fliser på vegger på bad, mørkegrå gulvfliser. I tillegg følger det med varmekabler i gulv på bad, innebygd gasspeis i stuen, spotlights i tak, kjøkkeninnredning i bjørk (Bjørk Classic fra HTH), baderoms innredning i bjørk, innfelt dusj med glassdør, panelovner i alle rom, hvitevarer fra Bosch (stort kjøl/frys skap, oppvaskmaskin, innebygd komfyr), skyvedørsgarderobe i bjørk og stål til hovedsoverommet, og et garderobeskap i bjørk til det andre soverommet, 2 parkeringsplasser (en ute og en i parkeringsgarasje) og en liten terrasse. :D Totalt betaler vi ca. 1.3 millioner. Synes det er en veldig bra pris for noe som er helt nytt - også med så mye innhold! Beliggenheten er helt ideel også (en drøy kilometer til Tønsberg sentrum). Leiligheten er ferdig om 4 måneder (uke 6 2003). Så vi gleder oss kjempe masse!! Vil flytte NÅ!!! Dette ble langt.. men jeg tar helt av når jeg begynner å "snakke" om leiligheten... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 24. september 2002 #3 Del Skrevet 24. september 2002 Vi har fulgt med både via Internett og aviser og bestilt uttallige prospekter i ca 1 år. Vi har hele tiden vært veldig bestemte på at vi ikke skulle ha noe gammelt hus der alt måtte gjøres, vi skulle ikke ha leilighet og vi skulle ikke ha noe som tilhørte noe borettslag. Vi har hatt så mye prospekter her, men det fleste har gått rett i søpla. Vi var på noen visninger, men vi ble aldri overbevist om at dette var det rette. Men så dukket dette rekkehuset opp, som rett og slett var helt perfekt for oss. Vi fikk ordnet med lån hos banken og begynte å by. Det var faktisk bare oss og ei til som bydde, og vi endte opp med det til stor glede. Vi fikk altså det første huset vi bydde på, men dette var også det første huset vi kunne tenke oss av alle de prospektene vi hadde sett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 24. september 2002 #4 Del Skrevet 24. september 2002 Vet ikke akkurat hvor lang tid vi brukte. Hadde planer om å kjøpe leilighet når jeg var ferdig med skolen og begynte å jobbe. Jeg var litt ivrig og fant en kjempefin leilighet i april/mai. Vi hadde snakket med banken og visste hvor mye vi kunne låne. Vi var med å bydde ei stund, men prisen ble fort for høy for den lille leiligheten synes vi og trakk oss ut. Var vel på 4-5 visninger. Noen var det altfor mye som måtte gjøres med og de som var fine gikk budene for høyt på. Så fant vi "drømmeleiligheten". (Vi har hele tiden vært på utsikt etter leilighet) Var bare oss og en til på visning. Det meste var bra, noen småting som måtte fikses innvendig for å få det slik vi ville. Vi synes prisantydningen var for høy og la inn et bud ca100.000 under. (noe selger selvfølgelig ikke godtok...) La senere inn et bud på 30.000 under, noe som heller ikke ble godtatt. Da stoppet vi, for vi ville ikke betale mer for leiligheten. Etter en uke ringte megleren og anbefalte oss å legge inn det samme budet en gang til for selgeren ville godta det. Så, leiligheten ble vår i juni. Alt gikk egentlig ganske fort nå som jeg tenker på det i ettertid, men der og da føltes det ut som flere år med visninger og budrunder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. september 2002 #5 Del Skrevet 24. september 2002 Begge lilighetene jeg har eid brukte jeg tid på å finne. tapte noen budrunder og var på mange visninger. Hver gang jeg ga opp fant jeg en ny "drømmeleilighet". Jeg visste hvor jeg ville bo og lette etter noe i et spesielt strøk, da blir det jo begrenset med visninger. Men til slutt klarte jeg det. Sist gang vi kjøpte brukte vi ikke mye tid. Hadde egnetlig ikke tenkt å kjøpe noe som helst, men ramlet over et sted vi fikk billig. Heldigvis var banken snill mot oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 24. september 2002 #6 Del Skrevet 24. september 2002 Vi var faktisk ganske heldige. Bestemte oss for at vi skulle se etter hus rett før jul.Før dette hadde vi gått noen runder med oss selv på om vi skulle bygge eller kjøpe et "brukt" hus. Vi var vel på tre visninger og titta i aviser og på internett hver dag i fire mndr,og etter å ha tapt en budrunde, vant vi den neste, og vi flyttet inn i vårt flotte hus da vi giftet oss i juni. Rørleggeren var ferdig to dager før bryllupet, og det var mer spennende enn selve budrunden nesten.....heheh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå