AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Er det slik at vi alenemødre til små barn, som vil date blir sett ned på? fikk nettopp i fleisen at jeg ikke hadde funnet min plass i livet... ? Har fast jobb, plass å bo, bil, barn.... men ingen mann. Er ung, har et barn, og er singel, er det slik at jeg må sette hele livet mitt på vent til hun begynner på skolen eller ? 😀 hva er deres meninger ? Anonymkode: 249c2...e5f
hysjteria Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Det er absolutt ikke sånn at du ikke skal få finne lykken på ny, men du bør nok tenke på at ikke alle er like interessert i å innlede noe med noen som har barn frafør, og særlig ikke små barn. Kan være at de har valgt selv at de ikke vil ha barn, at de ikke liker barn, at de ikke vil være nr2 i prioriteringslista, eller at de ikke orker styret med å måtte forholde seg til din ex i x antall år. For meg er det feks helt uinteressant å bli stemor, og hvis jeg ser at noen skriver at de har barn, så er det ikke aktuelt. 27
Wolff Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Er det slik at vi alenemødre til små barn, som vil date blir sett ned på? fikk nettopp i fleisen at jeg ikke hadde funnet min plass i livet... ? Har fast jobb, plass å bo, bil, barn.... men ingen mann. Er ung, har et barn, og er singel, er det slik at jeg må sette hele livet mitt på vent til hun begynner på skolen eller ? 😀 hva er deres meninger ? Anonymkode: 249c2...e5f Hallo? Grow some kjønnslepper? Hvis noen ser ned på deg fordi du er alene om omsorgen til et barn, så er det en gedigen grunn for deg til å se ned på vedkommende. Det sier jo utrolig mye om den personen. Kanskje vedkommende er skremt av sterke kvinner som takler livet fint alene? Hvem er det som liksom skal bestemme hva som skal være andres "plass i livet"? Og er det et mål å finne sin "plass i livet"? Det høres veldig begrensende ut. Oppegående folk er i endring hele tiden. De som finner sin "plass i livet" er ikke levende mennesker, men enfoldige skapninger som vegeterer i stua si og ellers beveger seg i sin lille krets, gjør det samme hvert år, aldri utfordrer seg i nevneverdig grad. Det finnes enkelte menn som er syke i hodet. En måte å oppdage det på er hvor opptatt de er av å prøve tråkke på kvinner, forsøke få kvinner til å innrette seg og "finne sin plass". Dette handler om mennenes usikkerhet og frustrasjon over å selv føle seg mangelfulle. Så de projiserer det de misliker ved seg selv, over på andre. De tror at de kan få deg til å føle deg like miserabel med deg selv som det de selv føler seg. Husk sitatet "Ingen kan få deg til å føle deg mindreverdig uten din tillatelse" 12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Det er kanskje litt vanskeligere å finne en mann som vil innlede et seriøst forhold, men det betyr jo ikke at du ikke "får lov" å søke en ny kjæreste? Det betyr bare at utvalget er marginalt mindre, og at det blir litt større praktiske utfordringer. Det er mange grupper i samfunnet som stiller med et "handicap" når det kommer til å få seg kjæreste, men alle er i sin fulle rett til å prøve seg. Jeg tror heller ikke unge alenemødre har spesielle vansker med å finne seg en mann. Anonymkode: 8f395...e03 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det slik at vi alenemødre til små barn, som vil date blir sett ned på? fikk nettopp i fleisen at jeg ikke hadde funnet min plass i livet... ? Har fast jobb, plass å bo, bil, barn.... men ingen mann. Er ung, har et barn, og er singel, er det slik at jeg må sette hele livet mitt på vent til hun begynner på skolen eller ? 😀 hva er deres meninger ? Anonymkode: 249c2...e5f Jeg har to barn. Har ikke hatt noen problemer med å finne menn som ønsker ett forhold likevel.. Det har nærmest blitt FOR mye og jeg selv har endt opp med å avslutte. Det har vært kjekke unge menn, kjekke eldre menn, menn med barn, menn uten barn. Dette trenger du ikke tenke på.. Anonymkode: b79c9...026 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Hvor gammel er du? Vet ikke åssen det er for alenemødre i 20 åra, men for oss i 30 åra og oppover så er det nesten forventet at de fleste har barn fra før, så da er det ingen stor issue på datingmarkedet heller. Anonymkode: 959d7...b9f 6
Kenelz Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor gammel er du? Vet ikke åssen det er for alenemødre i 20 åra, men for oss i 30 åra og oppover så er det nesten forventet at de fleste har barn fra før, så da er det ingen stor issue på datingmarkedet heller. Anonymkode: 959d7...b9f Tenkte det samme.. Men det finnes mennesker i 20-årene som ikke har noe i mot at partneren har barn.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Jeg har fire barn, og fant en mann uten problemer, selv om jeg er stygg og lettere overvektig. Han er en hunk som er ett år yngre enn meg og racer mellom lakenene. Forstår fortsatt ikke hva han ser i meg, men altså fant jeg ham på Tinder. Vi bor sammen nå, har gjort det i snart 1 år. Anonymkode: c8578...7b1 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 For mange er nok et seriøst forhold med noen som har barn fra før helt uaktuelt uansett alder på barna. Bare styr. Anonymkode: 4126d...710 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 Kvinner uten barn blir også sett ned på. Vi er jo ikke glad nok i barn eller evner å få en mann til å investere i oss, og har ikke erfaringa som menn med barn ser etter. Alle blir sett ned på. Anonymkode: 150be...8b0 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 Tro det eller ei er menn mer seriøse med meg etter jeg fikk barn. Jeg er deltidsmamma. Før ville de stort sett ha sex og ikke noe mer. Følte jeg gjorde noe «ulovlig» da jeg fikk meg tinder etter å ha lest at ingen vil ha kvinner med barn, men tvert imot (og faktisk litt sjokkerende) har det ikke vært noe problem. Det har til og med vært noen som syns det var positivt, fordi de selv ønsket barn, og at de da tenkte jeg var moden og allerede visste jeg var flink med barn. Anonymkode: 2743a...e03 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Jeg tror vi kan finne vår plass i livet opp til flere ganger i løpet av et langt liv!😄 Så den kommentaren hadde jeg ikke brydd meg om! Jeg var godt etablert med hus, jobb, 2 barn og mann. Så ble det brudd. Jeg skammet meg på ingen måte over å være på tinder i singel-perioden min, hadde også bilde (tatt på lang avstand) av barna på profilen slik at de som tok kontakt visste hva de eventuelt begav seg ut på. Jeg fikk aldri noe «pes» over å være alenemor på tinder🙂 I dag har jeg ny mann (match fra tinder🙊),en ny plass å bo, en annen jobb og har funnet min nye plass her i livet som aldri har føltes bedre🥰 Kjør på! Lykke til🥰 Anonymkode: 71560...cdf 3
Hippogriff Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 Aldri opplevd manglende oppmerksomhet fra menn uansett alder på barna. Dette er et ikke-problem og kommer til å ordne seg fint, ts. Om jeg skal gi deg et tips så er det faktisk det motsatte problemet: At menn kan ha en tendens til å bli vel seriøse vel fort med en mamma, noe som helt sikkert er fint tenkt, men det kan jo være greit å gi det litt tid før man anser seg evig sveiset sammen uansett 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 Hvem vil bli sammen ei alenemor? Ingen vil vel ha andres unger. Se isbjørn og løver dreper jo andre sine unger og knuller nye unger som blir deres. Anonymkode: 2c9c0...079 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvem vil bli sammen ei alenemor? Ingen vil vel ha andres unger. Se isbjørn og løver dreper jo andre sine unger og knuller nye unger som blir deres. Anonymkode: 2c9c0...079 Kanskje TS ikke er isbjørn eller løve? Anonymkode: c3e08...fc0 13
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje TS ikke er isbjørn eller løve? Anonymkode: c3e08...fc0 Anonymkode: 1d038...0ec 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 Nå er ikke jeg alenemor, men et barn på snart 1 år.. Har blitt sjekket opp med barnevognen med til og med. Tror ikke akkurat det skal være noe problem om jeg blir alenemor heller! Er i 20-årene og har venninner på samme alder som har små barn og nye kjærester. Ikke inkludert så mye i barnas liv enda osv! Man finner bare de som er litt mer seriøse De som syns det er et hinder at du har barn er jo uansett ikke verdt det! Noen ønsker heller bare ikke barn i livet, sånn er det Anonymkode: 10507...166 1
Gjest Gaea Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 Hippogriff skrev (31 minutter siden): Aldri opplevd manglende oppmerksomhet fra menn uansett alder på barna. Dette er et ikke-problem og kommer til å ordne seg fint, ts. Om jeg skal gi deg et tips så er det faktisk det motsatte problemet: At menn kan ha en tendens til å bli vel seriøse vel fort med en mamma, noe som helt sikkert er fint tenkt, men det kan jo være greit å gi det litt tid før man anser seg evig sveiset sammen uansett Opplever det samme, og er ikke spesielt pen eller noe sånt heller. Finner likevel haugevis av (tilsynelatende hvert fall, få dårlige erfaringer) seriøse menn på f.eks Tinder, og det er gang på gang jeg som både avslutter og bremser relasjoner. Hyggelig at de vil prøve, og viser at de er åpne for og har lyst til å møte barnet mitt, men greit å vente en god stund med sånt synes jeg. Er for øvrig i 20-årene, så er enda lett for mange å finne seg noen uten barn også. Dater menn på samme alder, litt eldre, og både med og uten barn selv.
Hippogriff Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvem vil bli sammen ei alenemor? Ingen vil vel ha andres unger. Se isbjørn og løver dreper jo andre sine unger og knuller nye unger som blir deres. Anonymkode: 2c9c0...079 Veldig mange menneskemenn vil det. Så da kan heldigvis vi menneskekvinner drite en lang marsj i isbjørn og løver. Endret 7. desember 2020 av Hippogriff 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 Hippogriff skrev (16 minutter siden): Veldig mange menneskemenn vil det. Så da kan heldigvis vi menneskekvinner drite en lang marsj i isbjørn og løver. Tror de færreste, de sier det nok for å knulle dere og så slukner flammen raskt. Anonymkode: 2c9c0...079 1
Anbefalte innlegg