Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jeg føler at jeg har glemt alt jeg har lært 🥵 eksamensnervene slår inn på den måten hos meg, i tillegg står jeg fullstendig fast når det kommer til å lese på noe nå, de siste 3 dagene har vært utrolig lite effektive!! Å det stresser meg bare mer. Jeg sitter med notatene mine, prøver å pugge ting, i tillegg til å øve på et fremlegg vi skal ha. Jeg fatter ikke at noen går gjennom eksamensperiode som om det var en hvilken som helst hverdag jeg altså 🤯 😩 

følte bare for å syte litt... om noen har gode tips til å takle en muntlig eksamen på best mulig måte så kjør på 🙈 

Anonymkode: ec110...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Læreren er ikke ute etter å finne ut hva du ikke kan :)  Han/hun ønsker å få deg til å snakke om noe du kan! Det tenker jeg alltid når jeg eksaminerer mine elever. Og det tror jeg de aller fleste lærere tenker. 

Se på muntlig eksamen som en faglig samtale. Og det er læreren sitt ansvar, ikke ditt, å holde den samtalen i gang. Det vil si at hvis du ikke kan svare på noe/står fast, så beveger læreren deg over på noe annet :) 

Anonymkode: c148c...eea

• Liker 1
Skrevet

De hjelper deg jo som oftest med mer eller mindre ledende spørsmål hvis de ser du sliter. Da blir det ofte lettere å svare selv. Stiller de spørsmål du ikke kan svare på begynner de gjerne å svare selv, så kan du utfylle hvis du husker mer. Bare slapp av og gjør så godt du kan. 

Anonymkode: 3e2ee...608

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Læreren er ikke ute etter å finne ut hva du ikke kan :)  Han/hun ønsker å få deg til å snakke om noe du kan! Det tenker jeg alltid når jeg eksaminerer mine elever. Og det tror jeg de aller fleste lærere tenker. 

Se på muntlig eksamen som en faglig samtale. Og det er læreren sitt ansvar, ikke ditt, å holde den samtalen i gang. Det vil si at hvis du ikke kan svare på noe/står fast, så beveger læreren deg over på noe annet :) 

Anonymkode: c148c...eea

Ja emneansvarlig hos oss har også sagt at de ønsker å få vite hva vi kan, og at det er fullstendig lov å be om et annet spørsmål eller omformulering av spørsmål om vi står fast. Hun som har snakket med oss om det er også eksamensansvarlig, så det er hun som står for veilederen til sensor. 

Jeg prøver å tenke på at det er en faglig samtale, for vi diskuterer jo pensum bra når vi sitter i studiegrupper 😅 men det er noe med eksamen som føles helt grusomt ut. Heldigvis er det over på 30 min 😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De hjelper deg jo som oftest med mer eller mindre ledende spørsmål hvis de ser du sliter. Da blir det ofte lettere å svare selv. Stiller de spørsmål du ikke kan svare på begynner de gjerne å svare selv, så kan du utfylle hvis du husker mer. Bare slapp av og gjør så godt du kan. 

Anonymkode: 3e2ee...608

Takk, det er beroligende å få sånne svar 😅 jeg veit jo egentlig at det ikke er noe å grue seg til... men fortell det til hjernen liksom 

Skrevet

Så hvordan gikk det?

Anonymkode: 5f627...46e

Skrevet

Jeg sliter med det samme nå 🥵 Har eksamen på torsdag og jeg sliter skikkelig med å være effektiv, føler jeg har glemt alt 😥

Anonymkode: 4c5b6...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...