AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Noen som har erfaring med å bo sammen etter et brudd? Vi sliter i forholdet og bor et sted hvor man må regne med at det tar ca 1 år å selge huset. er det noen som har erfaringer med å bo sammen etter bruddet i en periode ? Anonymkode: 21083...f3f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Ikke ideelt, men gjorde det i 6-7 uker for å finne ny bolig. De ukene gikk fint fordi jeg visste det var kort tid, og jeg brukte mye tid med venner og familie. Hadde en bag i bilen så jeg kunne overnatte andre stedet. Ett år er lenge, det hadde jeg aldri ha taklet. Når du er ferdig med en person så har du ikke godt av å bo med dem så lenge, det vil bare gjøre at det tar lengre tid å komme seg videre. Kan en av dere leie, eller kan dere bo i egne etasjer? Anonymkode: b0115...fda 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Vi har bodd sammen siden mars, og stort sett var bruddet et faktum allerede da. Ble enige om at vi skulle legge diskusjonen på is fram til sønnen vår hadde startet på skolen i august. Overlevde på et vis, selv i koronatiden. I september var vi helt enige om et endelig brudd. Solgte huset i oktober og bor sammen til januar når vi begge overtar nye hus. Så totalt sett har vi faktisk bodd sammen i nesten et år, og det har faktisk gått greiere enn forventet. Vi er bedre venner nå enn når vi prøvde å få det til å fungere som par. Og det har ført til at det har gått mye bedre å bo sammen enn jeg hadde trodd. Vi fokuserer på den daglige "driften" av familien, og lite på bruddet/følelsene. Men nå skal det bli godt å overta nytt hus snart... For det er klart at man går jo bare og venter på at den tiden skal komme. Anonymkode: 5d8a0...aea 1
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så totalt sett har vi faktisk bodd sammen i nesten et år, og det har faktisk gått greiere enn forventet. Vi er bedre venner nå enn når vi prøvde å få det til å fungere som par. Og det har ført til at det har gått mye bedre å bo sammen enn jeg hadde trodd. Vi fokuserer på den daglige "driften" av familien, og lite på bruddet/følelsene. Nettopp. Så lenge begge er innstilt på at det er ferdig, og at man bare er i en overgangsfase, så bør det kunne gå bedre. 2
Whistler Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har erfaring med å bo sammen etter et brudd? Vi sliter i forholdet og bor et sted hvor man må regne med at det tar ca 1 år å selge huset. er det noen som har erfaringer med å bo sammen etter bruddet i en periode ? Anonymkode: 21083...f3f Har du sett "War of the Roses"?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 SamusAran skrev (11 minutter siden): Nettopp. Så lenge begge er innstilt på at det er ferdig, og at man bare er i en overgangsfase, så bør det kunne gå bedre. Dette kommer også litt an på årsaken til bruddet. Her ble det slutt pga psykisk mishandling, så det sier seg selv at å bo sammen i et år i etterkant ikke var et alternativ. Jeg måtte bort, han skadet meg aktivt og med vilje. Men, kan man ha respekt for hverandre så kan det gå greit. Anonymkode: b0115...fda 2
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette kommer også litt an på årsaken til bruddet. Her ble det slutt pga psykisk mishandling, så det sier seg selv at å bo sammen i et år i etterkant ikke var et alternativ. Jeg måtte bort, han skadet meg aktivt og med vilje. Men, kan man ha respekt for hverandre så kan det gå greit. Anonymkode: b0115...fda Det er klart, men ut i fra HI legger jeg til grunn at noe slikt ikke er tilfelle 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Det har vært slutt mellom meg og mannen min i 2 år men vi bor i samme hus ennå. Stort hus så vi har hver vår del av huset. Fungerer for nå siden ingen av oss ønsker nye forhold men når det endrer seg så flytter såklart en av oss. Vi har vært gode venner hele veien da, ikke noe uvennskap bare enige om at vi har sklidd fra hverandre og ikke vil være kjærester mer. Anonymkode: 5a299...b80 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Jeg husker den befriende følelsen nåe eksen flyttet ut av huset & jeg sov godt en hel natt for første gang på veldig lenge!! Jeg hadde ikke taklet å bo sammen så lenge etter brudd. Men folk er forskjellige. Anonymkode: d5620...004
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 Aldri skjønt det der. Datet en som sa han var single men pga snill eks bor de fortsatt i samme hus. En i kjeller leilighet og en oppe. Felles barn. Eier huset sammen. Hvordan tenker sånne folk ? Skal de bo slik resten av livet? Helt stengt for noe nytt??? Hadde ikke jeg klart. Anonymkode: 427c8...e57 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 Er dere gode venner? Hva gjør dere når den ene får kjæreste? Ville prøvd å delt opp så godt som mulig. Egne soverom (selvsagt), har dere kjellerstue, kan dere ha hver sin stue. Dele på kjøkken, men ikke felles måltid. Rydde etter seg selv som i kollektiv. Vaske egne klær. Ikke forvente at den andre skal være så og så mye hjemme. Ingen meldeplikt. Ingen dater med hjem. Har selv dårlig erfaring med det. Men det var en måned mens han fant et sted å bo, og vi var ikke verdens beste venner. Anonymkode: 33276...7df
Gjest Alterego666 Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Vi bodde sammen noen måneder etter det endelige bruddet. Det var slitsomt, men strengt tatt bedre enn det siste året før bruddet var en realitet.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Aldri skjønt det der. Datet en som sa han var single men pga snill eks bor de fortsatt i samme hus. En i kjeller leilighet og en oppe. Felles barn. Eier huset sammen. Hvordan tenker sånne folk ? Skal de bo slik resten av livet? Helt stengt for noe nytt??? Hadde ikke jeg klart. Anonymkode: 427c8...e57 Det virkelig dumme her, er at han driver og dater mens bruddet er såpass ferskt at han fortsatt bor i samme hus som eks og barna. Håper det var nok til at du trakk deg ut av den forbindelsen... Stakkars barn (og eks for den del). Anonymkode: 3eca7...ca9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 Bor med mannen på papiret men vi sluttet å være kjærester for mange år siden. Vi orker ikke stresset med å flytte og ha barna 50% osv. Sex får vi på hver vår kant. Anonymkode: 3ccc7...0ba
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi har bodd sammen siden mars, og stort sett var bruddet et faktum allerede da. Ble enige om at vi skulle legge diskusjonen på is fram til sønnen vår hadde startet på skolen i august. Overlevde på et vis, selv i koronatiden. I september var vi helt enige om et endelig brudd. Solgte huset i oktober og bor sammen til januar når vi begge overtar nye hus. Så totalt sett har vi faktisk bodd sammen i nesten et år, og det har faktisk gått greiere enn forventet. Vi er bedre venner nå enn når vi prøvde å få det til å fungere som par. Og det har ført til at det har gått mye bedre å bo sammen enn jeg hadde trodd. Vi fokuserer på den daglige "driften" av familien, og lite på bruddet/følelsene. Men nå skal det bli godt å overta nytt hus snart... For det er klart at man går jo bare og venter på at den tiden skal komme. Anonymkode: 5d8a0...aea Så hvorfor ikke bare fortsette å bo sammen for sønnens del hvis det fungerer? Anonymkode: 80419...a20
SamusAran Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Aldri skjønt det der. Datet en som sa han var single men pga snill eks bor de fortsatt i samme hus. En i kjeller leilighet og en oppe. Felles barn. Eier huset sammen. Hvordan tenker sånne folk ? Skal de bo slik resten av livet? Helt stengt for noe nytt??? Hadde ikke jeg klart. Anonymkode: 427c8...e57 Fordi det ofte er langt bedre for barnet enn 50-50 eller helgeforelder.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 Det kommer vel litt ann på bruddet, og om dere begge er enig i at det burde være slutt. Jeg bodde 8 mnd i samme hus som eksen av samme grunn som deg + vi hadde 2 barn som jeg ikke bare kunne flytte fra. De 8 mnd ødela meg helt, jeg var helt mentalt nedbrutt da han brukte de 8 mnd på å rakke meg nord og ned. Jeg følte meg totalt verdiløs og hadde et selvbilde på 0. Han var ekstremt sjalu og mistenksom og godtok ikke bruddet. Han ble et monster og den værste versjonen av seg selv. Det er 4 år siden og den dag i dag blir jeg uvel og kvalm når jeg ser navnet hans på telefonen og å samarbeide om barna i ettertid har ikke vært lett da jeg føler 100% avsky for denne mannen. Jeg kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen, uansett. Anonymkode: 697e0...e50
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 Om det er dårlig stemning, så tro meg; ungene merker det selv om dere "skjuler" det. Er dere kjempegode venner, så kan det gå. Anonymkode: 33276...7df
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #19 Skrevet 9. desember 2020 Virkelig ikke til å anbefale. Bodde sammen med x-en min i godt over et halvt år etter bruddet, og det var vondt for oss begge. Spesielt han, kanskje. Jeg ble helt dårlig av å se hvor vondt dette var for han, og vi hadde en del stygge diskusjoner i denne perioden. Roet seg ned etter noen måneder, men det dro bare smerten ut da vi flyttet fra hverandre. Jeg fikk alt for lang tid til å tenke, og ikke på en bra måte. Begynte plutselig å tvile på bruddet når det ble fred mellom oss, for da ble han som den mannen jeg egentlig ønsket at han var. Fikk også en del stygge rykter på meg, fordi jeg begynte å date en mann en måned etter at xen var ute, fordi folk 'glemte' at det hadde vært slutt i snart et år. Fikk jo satt ryktesprederen på plass, men det var ikke noe god opplevelse å høre at 'sofaen var knapt kald etter xen, før jeg var ute å horet meg'... Vi ble også veldig deprimerte i denne perioden, jeg fordi jeg fikk vondt av x-en min, og x-en fordi han var lei seg fordi det ble som det ble. Anonymkode: 08039...e4f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #20 Skrevet 28. september 2022 Anbefales ikke. Er på min 4. Måned sammen med eksen. Huset har ikke blitt solgt enda. Han som gikk fra meg fordi han ikke lenger elsker meg. Jeg elsker han fortsatt. Det er et mareritt. Anonymkode: 4086f...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå