Gå til innhold

Barnet skal opereres i dag, far vil ikke levere barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt skal opereres på sykehuset i dag kl. 1000. jeg sendte melding til far i går om at han må levere barnet til meg senest kl. 0800 i dag da h*n må gå igjennom noen forberedelser før oppmøte.

Han sa han møter opp på sykehuset en halvtime før oppmøte og at han skal være med. Vi får bare være en til stede grunnet covid-19. Jeg nevnte at det gikk ikke pga forberedelser hun må gjøre før operasjonen. Han har ikke svart siden og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tanker? Vi har et høyt konfliktnivå. Jeg har hovedomsorgen og han har samværsrett.

Anonymkode: 31f85...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda. Kjip situasjon. Kan ikke pappaen gjøre forberedelsene? Han har vel uansett allerede passet på at barnet faster før narkose?

Jeg ville ringt ham jeg. Lykke til

Anonymkode: c1b70...f16

• Liker 24
Skrevet

Er det han som skal ha barnet? Altså hans uke/dag? 

Er det mulig at han kan ta forberedelsene med henne?

Anonymkode: 3f1fd...acb

Skrevet

Ring heller og fortell hva som trengs å gjøre. Det vil være dumt å diskutere og skape konflikt når det er så kort tid til operasjonen. 

Anonymkode: ef5d7...749

• Liker 36
Skrevet

Du må bare stole på at han ordner opp, og at det er han som er den ene som får være der. 

Anonymkode: 13f8c...3a2

• Liker 6
Skrevet

Er det kun 1 forelder inn på sykehuset?  Eller gjelder det når barnet blir trillet inn til operasjon? Da 4åringen både fikk operasjon mai og november i fjor fikk kun 1 av oss være med inn da han fikk narkosen. Det ansvaret fikk mannen, for min del ville det blitt tungt å se han bare slokne 🙊 

Det er veldig dumt av mannen din å ikke svare deg 🤔 også må man være 100% sikker på at barnet har fastet de timene barnet skal, ellers blir operasjon utsatt 🙈 håper det ordner seg, lykke til 💖

Anonymkode: e0ea2...ac9

Skrevet (endret)

Det er jeg som har kremer og diverse hun må ta to timer før operasjonen. Jeg hadde ikke sett for meg at han ville opptre slik. Jeg har igjen forsøkt å forklare hvorfor h*n måtte bli levert før operasjonen. Det er jeg som har den daglige omsorgen og følger h*n på legetimer og diverse.

Endret av Millie_
  • Liker 2
Skrevet
Millie_ skrev (2 minutter siden):

Det er jeg som har kremer og diverse hun må ta to timer før operasjonen. Jeg hadde ikke sett for meg at han ville opptre slik. Jeg har igjen forsøkt å forklare hvorfor h*n måtte bli levert før operasjonen. Det er jeg som har den daglige omsorgen og følger h*n på legetimer og diverse.

Vel, nå er det jo for sent.

Du kan jo ringe politiet og si at han tilbakeholder barnet fra helsehjelp.

Anonymkode: ce88f...db2

• Liker 36
Skrevet (endret)

Men da drar du bort til far og gjør forberedelsene der om han ikke kan gjøre det selv. 

Du har nødt til å forklare at barnet deres har NØDT til å gå gjennom forberedelsene og om han hindrer dette så ringer du politiet.

Det er DU som har hovedomsorgen og det er DU som har ansvaret for at barnet får det h*n trengs når far er en komplett idiot.

Operasjon er ingen lek! 

Endret av Kenelz
  • Liker 16
Skrevet

Er det en viktig operasjon?

Om han bare vil trenere overlevering og delta som pårørende selv, kunne jeg vurdert å svelge den kamelen. Om jeg var bekymret for at han kunne sabotert behandlingen ville jeg vurdert å prøve å få hjelp utenfra.

Dette er ikke konfliktdempende, men jeg ville da vurdert en telefon til politiet. De kan neppe gjøre så mye mer enn å ta en telefon til far, men dette kan være nok til at han skjerper seg og tar barnet med på sykehuset.

For fremtiden vil jeg passe på å legge viktige avtaler til når barnet er hos deg. Det siste du trenger er å gi han muligheten til å finne på faen.

Lykke til.

Anonymkode: 537c3...868

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, nå er det jo for sent.

Du kan jo ringe politiet og si at han tilbakeholder barnet fra helsehjelp.

Anonymkode: ce88f...db2

Jeg spurte ham om jeg måtte be om bistand fra politiet og da var han rask med å svare at han kunne levere henne til meg eller på sykehuset. Får håpe han kommer med h*n snart.

• Liker 26
Skrevet

Om du ikke har noe å tape kan du ringe hans mor. Det er et skittent triks og han vil bli forbannet, men han vil kanskje ikke sette seg opp mot sine egen? Du må i all kommunikasjon vektlegge at problemet er at han hindrer barnet i å forberede seg til operasjon og at du trenger hjelp til å få gjennomført disse tiltakene. Viktig å være så saklig og konkret som mulig.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det en viktig operasjon?

Om han bare vil trenere overlevering og delta som pårørende selv, kunne jeg vurdert å svelge den kamelen. Om jeg var bekymret for at han kunne sabotert behandlingen ville jeg vurdert å prøve å få hjelp utenfra.

Dette er ikke konfliktdempende, men jeg ville da vurdert en telefon til politiet. De kan neppe gjøre så mye mer enn å ta en telefon til far, men dette kan være nok til at han skjerper seg og tar barnet med på sykehuset.

For fremtiden vil jeg passe på å legge viktige avtaler til når barnet er hos deg. Det siste du trenger er å gi han muligheten til å finne på faen.

Lykke til.

Ja, det er en viktig operasjon vi har ventet på i et år. Vanligvis legger jeg alle viktige avtaler til barnet på mine dager, men jeg glemte det helt og når jeg nylig så det, var det for sent å ombooke operasjonen. Jeg trodde virkelig ikke at kan kunne oppføre seg så smålig på barnet vårts bekostning, men nå har jeg fått opplevd det også. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg spurte ham om jeg måtte be om bistand fra politiet og da var han rask med å svare at han kunne levere henne til meg eller på sykehuset. Får håpe han kommer med h*n snart.

For en idiot... Håper han klarer å komme med henne nå da.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er en viktig operasjon vi har ventet på i et år. Vanligvis legger jeg alle viktige avtaler til barnet på mine dager, men jeg glemte det helt og når jeg nylig så det, var det for sent å ombooke operasjonen. Jeg trodde virkelig ikke at kan kunne oppføre seg så smålig på barnet vårts bekostning, men nå har jeg fått opplevd det også. 

Han ønsker å ramme deg, og er så blindet av det at han ikke ser at det bare går ut over barnet.

Du får rasle med sablene å spørre om han i det hele tatt kan ha samvær med barnet, når han ikke følger det opp (ikke nå, for all del, men seinere).

• Liker 17
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor kjører du ikke innom far og tar forberedelsene der? Det har gått nesten 1 time. 

Så fort det hadde gått 15 min over avtalt tid så hadde jeg vært rask med å sette meg inn i bilen. 

Edit: Har du bevis på at han gjør dette med vilje så tar du det opp med familiekontoret! 

Endret av Kenelz
  • Liker 2
Skrevet
Kenelz skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kjører du ikke innom far og tar forberedelsene der? Det har gått 1 time. 

Så fort det hadde gått 15 min over avtalt tid så hadde jeg vært rask med å sette meg inn i bilen. 

Jeg bor fem minutter unna sykehuset med bil. Det tar 35 minutter til ham en vei, så det hadde tatt lenger tid.

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bor fem minutter unna sykehuset med bil. Det tar 35 minutter til ham en vei, så det hadde tatt lenger tid.

Åja, skjønner! Vil barnet deres rekke å ta forberedelsene om du nettopp fikk melding om at han blir å komme.. enten til deg eller sykehuset? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han ønsker å ramme deg, og er så blindet av det at han ikke ser at det bare går ut over barnet.

Du får rasle med sablene å spørre om han i det hele tatt kan ha samvær med barnet, når han ikke følger det opp (ikke nå, for all del, men seinere).

Jeg er klar over at han prøver å ramme meg, det er ikke noe nytt etter to runder i retten, men jeg synes det er trist at han velger å opptre slik da det går utover barnet vårt. H*n er også såpass stor at hun får med seg en del.  Jeg har alt skriftlig på meldinger. Regner med det kommer til å bli flere runder i retten hvis han ikke klarer å ta seg sammen og ha barnets beste i fokus.

• Liker 17
Skrevet

Vet det høres dramatisk ut, men som nevnt over; si til ham at du ringer politiet hvis han ikke overleverer barnet. Hvis det er du som skal ha barnet vel og merke.

Man tuller ikke med barnets helse. 

Men hvis det er slik at det er hans tur til å ha barnet, hvorfor ble han ikke underrettet om operasjonen og det som hører med? Da må han gjøre forberedelsene og overvære barnet på sykehuset

Anonymkode: ea835...c98

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...