AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Hvordan er ansvarsfordelingen om den ene parten ikke får gjort stort pga barn? Er snakk om et nylig kjøpt hus, som har behov for oppussing. Anonymkode: 471ad...3bf
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Er det kun den enes barn? Dere kan bytte på å ta dere av barnet. Eller skaffe barnevakt. Anonymkode: 6de7e...6e8 3
Whistler Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Om det ikke er snakk om et felles barn, kan vel den som har barn skyte inn mer midler til oppussingsmaterialer? 1
Mhmjadda Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvordan er ansvarsfordelingen om den ene parten ikke får gjort stort pga barn? Er snakk om et nylig kjøpt hus, som har behov for oppussing. Anonymkode: 471ad...3bf Bytter på å passe barnet og å pusse opp. Barnevakt eller vennehjelp til det som krever flere, eller betale seg bort fra det. 2
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvordan er ansvarsfordelingen om den ene parten ikke får gjort stort pga barn? Er snakk om et nylig kjøpt hus, som har behov for oppussing. Anonymkode: 471ad...3bf Man kjøper inn et hus som ikke trenger oppussing, eller betaler profesjonelle for å pusse opp. Man kjøper nemlig ikke et hus med behov for oppussing uten å avklare noe så vesentlig på forhånd. 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Vi skal pusse opp litt, men ikke mye. Jeg er kronisk syk og kan ikke gjøre mye fysisk, så det faller mye på mannen og hjelp av familie og venner. Vi stresser ikke, jeg lar han gjøre det i eget tempo, og vi maser ikke på hverandre Har man barn må jo den ene passe på, eller bruke barnepass. Slikt er viktig å avklare før man kjøper et oppussingsobjekt... Anonymkode: 01985...88f 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Her har vi brukt barnevakt når vi har holdt på med oppussing, og ellers byttet på å passe barna og å jobbe med huset. Da er det snakk om felles barn selvfølgelig. Hadde fast avtale med ei tenåringsjente som passet/underholdt barna for en rimelig penge. Anonymkode: e37d6...687
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Mhmjadda skrev (2 timer siden): Bytter på å passe barnet og å pusse opp. Barnevakt eller vennehjelp til det som krever flere, eller betale seg bort fra det. Det meste av oppussing er mannfolkarbeid, men kan passe på ungen mens kjerringa maler, det er vel det hun klarer. Anonymkode: 34973...7c3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 SamusAran skrev (2 timer siden): Man kjøper inn et hus som ikke trenger oppussing, eller betaler profesjonelle for å pusse opp. Man kjøper nemlig ikke et hus med behov for oppussing uten å avklare noe så vesentlig på forhånd. Nei, man kan godt kjøpe et oppussingsobjekt og pusse det opp selv men ville ikke gjort det med småunger som måtte passes på hele tiden. "Profesjonelle" er overbetalte, ikke faen om jeg betaler folk til å gjøre ting jeg kan gjøre selv. Anonymkode: 34973...7c3 2
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Profesjonelle" er overbetalte, ikke faen om jeg betaler folk til å gjøre ting jeg kan gjøre selv. Og derfor sitter vi en helt bråte med hus i Norge med EKSTREMT mye teknisk dårlig arbeid, fordi folk ikke har peiling på hva de driver med. 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 SamusAran skrev (1 minutt siden): Og derfor sitter vi en helt bråte med hus i Norge med EKSTREMT mye teknisk dårlig arbeid, fordi folk ikke har peiling på hva de driver med. Det gjelder for noen og jeg har sett en god del resultater av dårlig arbeid selv, men også dårlig arbeid utført av "profesjonelle". Jeg har kjøpt og i varierende grad pusset opp 8 hus selv, eier fortsatt 4 av de. Jeg har god peiling på hva jeg driver med og lar som sagt kona ikke gjøre noe annet enn malearbeid. Anonymkode: 34973...7c3
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjelder for noen og jeg har sett en god del resultater av dårlig arbeid selv, men også dårlig arbeid utført av "profesjonelle". Jeg har kjøpt og i varierende grad pusset opp 8 hus selv, eier fortsatt 4 av de. Jeg har god peiling på hva jeg driver med og lar som sagt kona ikke gjøre noe annet enn malearbeid. Anonymkode: 34973...7c3 Deg om det. Det endrer ikke faktumet jeg påpeker. 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det gjelder for noen og jeg har sett en god del resultater av dårlig arbeid selv, men også dårlig arbeid utført av "profesjonelle". Jeg har kjøpt og i varierende grad pusset opp 8 hus selv, eier fortsatt 4 av de. Jeg har god peiling på hva jeg driver med og lar som sagt kona ikke gjøre noe annet enn malearbeid. Anonymkode: 34973...7c3 Uansett så sier det ingenting om kvaliteten på oppussingen, selv om du mener at du har peiling. Det er dine ord, og endrer ikke fakta om at du er en amatør. Anonymkode: 3c60e...32d 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det meste av oppussing er mannfolkarbeid, men kan passe på ungen mens kjerringa maler, det er vel det hun klarer. Anonymkode: 34973...7c3 Du er nå søt da 😏 Anonymkode: e1213...4df 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 Her passer jeg barnet mens mannen pusser opp. Han er tømrer så han vet hva han driver med, og det går mye raskere enn hvis jeg skulle gjort det (og jeg er ikke like sterk som han). Jeg lager mat, rydder og vasker. Jeg rydder også opp etter han har jobbet når barnet sover, så slipper han det. Han gjør alså ingenting annet en arbeid og oppussing i de dagene/periodene. Er det noe jeg kan gjøre som jeg er flink til så gjør jeg det og han passer barnet. Jeg sparkler, pusser og maler. Jeg legger gulv men han er best på å liste. Jeg rydder ut alt og vasker, og jeg møblerer og ordner til. Føler vi har en grei ordning der begge bidrar og tar hensyn til hverandre. Vi maser ikke og hvis vi må skynte oss prøver vi å få barnevakt så begge kan jobbe for å bli ferdig fort. Vi er nøye på detaljer så det pleier ta litt tid Anonymkode: 49fee...0fe 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 Mannen gjorde omtrent alt - jeg passet barn og ordnet mat til ham så han hadde mulighet til det. Og så malte jeg lister og gjorde litt sånn pirkearbeid etter leggetid, men han gjorde nok 90 % av oppussingen. Vi kunne sikkert gjort det omvendt, men det hadde blitt vondere mat og styggere oppussing, tatt mye lenger tid, og sikkert blitt masse ødelagte materialer som hadde gjort det mye dyrere, så det var ikke så aktuelt. Anonymkode: 30600...a09
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 SamusAran skrev (18 minutter siden): Og derfor sitter vi en helt bråte med hus i Norge med EKSTREMT mye teknisk dårlig arbeid, fordi folk ikke har peiling på hva de driver med. Snakker du om østeuropeiske håndverkere ja? Jeg har også sett ekstremt mye dårlig utført arbeid fra dem. Men de som pusser opp selv er derimot stort sett praktisk anlagte mennesker som er ekstra nøyaktige fordi de jobber med sitt eget hjem og derfor bryr seg litt mer. Anonymkode: 30600...a09 1
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakker du om østeuropeiske håndverkere ja? Jeg har også sett ekstremt mye dårlig utført arbeid fra dem. Men de som pusser opp selv er derimot stort sett praktisk anlagte mennesker som er ekstra nøyaktige fordi de jobber med sitt eget hjem og derfor bryr seg litt mer. Anonymkode: 30600...a09 Snakket hovedsaklig om folk som har pusset opp sitt eget hus. Det er nok mange som er ekstra nøyaktige, men mange tenker også at "det er ikke så farlig", fordi det bare er de selv som skal bo der, og når de da selger huset, sitter man igjen med masse skjulte problemer. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 SamusAran skrev (2 minutter siden): Snakket hovedsaklig om folk som har pusset opp sitt eget hus. Det er nok mange som er ekstra nøyaktige, men mange tenker også at "det er ikke så farlig", fordi det bare er de selv som skal bo der, og når de da selger huset, sitter man igjen med masse skjulte problemer. Tenker som regel at det bør gjøres ordentlig siden det skal leies ut. Anonymkode: 34973...7c3
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker som regel at det bør gjøres ordentlig siden det skal leies ut. Anonymkode: 34973...7c3 Hadde alle tenkt som deg hadde det vært flott! Litt av problemet bunner dessverre også i overtro på egne ferdigheter, uten at jeg anklager deg for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå