AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Mannen når han er på do: Får sitte stille fredelig og stille i minutter uten forstyrrelse. Meg når jeg er på do: "Får 2 barn inn sekunder etter jeg har, satt meg ned, må passe på at minste ikke går inn i dusjen, ofte jeg ikke får gjort meg ferdig 😅 Samme med når vi slapper av på sofaen. Når mannen hviler øya: Får sove i ro og fred. Meg når jeg sovner på sofaen: våkner av 2 barn som sitter og ligger på hodet mitt. 🤣  Anonymkode: bcaf6...ad7 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Jupp, min mann sitter I minst 30 på do hver morgen og hver kveld.  Helt ALENE! Jer er heldig om jeg får 5 sekund på badet alene! Anonymkode: 95b9a...6ba 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Nå er vi ferdige med den perioden der barna driver på slik, men nei, sånn var det ikke hos oss. Mannen hadde 7 måneder fulltids pappapermisjon med hvert barn, og vi delte likt i hverdagen etterpå også, så våre barn gjorde sånn med både han og meg.  Men vennepar av oss som har hatt en mer tradisjonell fordeling har definitivt hatt dette mønsteret. Anonymkode: 8058f...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå er vi ferdige med den perioden der barna driver på slik, men nei, sånn var det ikke hos oss. Mannen hadde 7 måneder fulltids pappapermisjon med hvert barn, og vi delte likt i hverdagen etterpå også, så våre barn gjorde sånn med både han og meg.  Men vennepar av oss som har hatt en mer tradisjonell fordeling har definitivt hatt dette mønsteret. Anonymkode: 8058f...ba1 Trenger da ikke ha noe å si. Her tar vi også dekt alt likt, men de har vært mest mammaklegger begge to likevel. Anonymkode: d7b41...a3c 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Vi har delt alt likt med perm og deler likt på alle oppgaver med barn og hus. Men det er fortsatt bare jeg (dame) som får mas når jeg er på do! Heldigvis har vi snakket om det sånn at mannen min tar ekstra ansvar for å holde de i stua mens jeg skal på do eller dusje. De er 1 og 3 år. Anonymkode: 713c0...fb5 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Jepp! Ikke bare med do-besøk, men med alt. Vi kan være alle sammen i stua, men det er bare "mamma, mamma!" pappaen får slappe av og gjøre sine egne greier. Jeg må si til dem at de har TO foreldre, og de kan også spørre pappa om hjelp. Jeg tror nok jeg er litt flinkere til å "se" dem, være i forkant på ting, minne dem på ting, mens pappaen ikke stresser så mye med slikt. Han er en sånn "det ordner seg nok"-type. 😄 Anonymkode: 4f827...efd 2
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jupp, min mann sitter I minst 30 på do hver morgen og hver kveld.  Helt ALENE! Jer er heldig om jeg får 5 sekund på badet alene! Anonymkode: 95b9a...6ba Jaja, du får i hvert fall ikke hemoroider slik som ham 😉 2
Gjest Albbas Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Jepp. I går sto vi opp tidlig og la oss i sofaen for å se tv slik at jeg kunne slumre litt etter en tøff natt. Begge barna sitter OPPÅ meg og ser tv, mens mannen sitter heeelt alene i det andre hjørnet og får være i fred. Fikk ikke sove jeg, nei. Eldste går vekk hvis jeg ber han om det, men minste hyler bare av sinne. Jeg får gå på do i fred da, ettersom jeg lukker trappegrinda, men da står minste og hyler og river i grinda til jeg er tilbake.  🤯
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 Albbas skrev (3 minutter siden): Jepp. I går sto vi opp tidlig og la oss i sofaen for å se tv slik at jeg kunne slumre litt etter en tøff natt. Begge barna sitter OPPÅ meg og ser tv, mens mannen sitter heeelt alene i det andre hjørnet og får være i fred. Fikk ikke sove jeg, nei. Eldste går vekk hvis jeg ber han om det, men minste hyler bare av sinne. Jeg får gå på do i fred da, ettersom jeg lukker trappegrinda, men da står minste og hyler og river i grinda til jeg er tilbake. Og hva gjør mannen din når dette skjer? 1
Gjest Albbas Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 1 hour ago, SamusAran said: Og hva gjør mannen din nÃ¥r dette skjer? I sofaen slappet han jo av... 😂Â
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Albbas skrev (1 minutt siden): I sofaen slappet han jo av... 😂 Hvorfor klarer han ikke si fra til barna?
Gjest Albbas Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 Just now, SamusAran said: Hvorfor klarer han ikke si fra til barna? Minste er ett Ã¥r, hun tar ikke en beskjed for Ã¥ si det sÃ¥nn. Eldste hadde som sagt flyttet seg hvis jeg ba om det, men den rolige morgenen for meg var jo uansett spolert.Â
SamusAran Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 Albbas skrev (1 minutt siden): Minste er ett år, hun tar ikke en beskjed for å si det sånn. Eldste hadde som sagt flyttet seg hvis jeg ba om det, men den rolige morgenen for meg var jo uansett spolert. Men dere legger jo til rette for at dette skjer hver gang...
Gjest Albbas Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 13 minutter siden, SamusAran said: Men dere legger jo til rette for at dette skjer hver gang... Man tar avveininger hver dag pÃ¥ bÃ¥de det ene og det andre og slik gjør vi det. Ønsket mitt var Ã¥ sove lenge. Det skjønte vi fort at kom til Ã¥ resultere i hyl og grÃ¥t fra minste (sterk separasjonsangst om dagen) og ødelegge morgenen for storebroren, sÃ¥ vi ble enige om Ã¥ heller gÃ¥ i sofaen alle mann. Da var intensjonen vÃ¥r Ã¥ ha en koselig morgen. Mannen kunne selvfølgelig ha fjernet minste og det hadde blitt hyl og grÃ¥t, men vi prioriterte kos for eldste i stedet. Kall det gjerne Ã¥ legge til rette for, men vi er ikke typene som tar store kamper for bagateller. Senere pÃ¥ dagen satt mannen med en hylende ettÃ¥ring i en time fordi hun ikke fikk være hos mamma, og da var det greit Ã¥ ta den kampen. Men det er ikke alltid man orker. Vi vet det gÃ¥r seg til uansett.Â
Matas Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 Hei trÃ¥dstarter. Da tittelen pÃ¥ trÃ¥den er mangelfull, stenges trÃ¥den. Viser til forumets regelverk: * TrÃ¥dtitler pÃ¥ forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler vÃ¥re brukere å benytte seg av gode titler for Ã¥ beskrive trÃ¥dens innhold og dermed treffe riktige mottakere. TrÃ¥der med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. TrÃ¥dstarter kan velge mellom enten Ã¥ sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny trÃ¥d med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, sÃ¥ vil trÃ¥den Ã¥pnes igjen, eller starte en ny trÃ¥d med mer beskrivende tittel. - Matas, mod.Â
Anbefalte innlegg