LeneXCII Skrevet 8. desember 2020 #41 Del Skrevet 8. desember 2020 Det under meg hvorfor så mange bruker munnbind i situasjoner det ikke er påbudt (noe det egentlig sjeldent er) når samtidig så mange ser ut til å plages med det.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanjaS Skrevet 8. desember 2020 #42 Del Skrevet 8. desember 2020 Vit at det kan være bakterier/virus på munnbindet, så kan hende du tar på det når du løfter det av, så bruk antibakc etter og ha tatt på det så du ikke sprer det videre eller gir det til degselv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KvinneguidenBruker Skrevet 8. desember 2020 #43 Del Skrevet 8. desember 2020 LeneXCII skrev (5 minutter siden): Det under meg hvorfor så mange bruker munnbind i situasjoner det ikke er påbudt (noe det egentlig sjeldent er) når samtidig så mange ser ut til å plages med det.. Det er noen som plages, ikke mange. Jeg bruker det fordi jeg har lyst på en ekstra sikkerhet mot luftsmitte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamusAran Skrevet 8. desember 2020 #44 Del Skrevet 8. desember 2020 KvinneguidenBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke stakkarslig å få fysiske reaksjoner på en krevende opplevelse. Det er menneskelig. Men det kan være lurt å øve på å holde puls nede og puste skikkelig, også med munnbind. Krevende opplevelse? Altså, har du aldri vært ute en vinterdag og hatt skjerf, buff, balaklava etc dratt opp over munnen? For et sart folk vi er blitt om vi ikke tåler munnbind🙄 TanjaS skrev (5 timer siden): Vit at det kan være bakterier/virus på munnbindet, så kan hende du tar på det når du løfter det av, så bruk antibakc etter og ha tatt på det så du ikke sprer det videre eller gir det til degselv. Man skal jo aldri ta på selve munnbindet etter du har justert det. Du skal ta på trådene rundt ørene for å ta det av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 9. desember 2020 #45 Del Skrevet 9. desember 2020 SamusAran skrev (13 timer siden): Krevende opplevelse? Altså, har du aldri vært ute en vinterdag og hatt skjerf, buff, balaklava etc dratt opp over munnen? For et sart folk vi er blitt om vi ikke tåler munnbind🙄 Man skal jo aldri ta på selve munnbindet etter du har justert det. Du skal ta på trådene rundt ørene for å ta det av. Har aldri opplevd folk som strammer skjerf eller buff slik at det ikke kommer luft i fjeset i det hele tatt. Som regel er jo buff og skjerf luftig, da det er litt avstand mellom stoffet og fjeset. Man er ikke sart bare fordi man får en reaksjon. Tror du man får det med vilje? Sier du det samme til allergikere eller folk med panikkangst - at de er så sarte fordi de får en reaksjon? Det er for øvrig krevende å aldri ta på selve munnbindet når det svir, klør og irriterer hele tiden. Hadde munnbind på fly i to timer i sommer, og har aldri klødd så mye i fjeset før. Og det er veldig vanskelig å ikke klø det som klør intenst 😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SamusAran Skrevet 9. desember 2020 #46 Del Skrevet 9. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (29 minutter siden): Har aldri opplevd folk som strammer skjerf eller buff slik at det ikke kommer luft i fjeset i det hele tatt. Som regel er jo buff og skjerf luftig, da det er litt avstand mellom stoffet og fjeset. Hva slags munnbind er det du har prøvd, som det ikke kommer luft gjennom? Om man drar skjerf eller buff opp i ansiktet sitter den like tett til munn og neste som et munnbind. Har du virkelig aldri prøvd gassmaske, dykkermaske, snorkel eller liknende?! ItchyBitchySpider skrev (30 minutter siden): Man er ikke sart bare fordi man får en reaksjon. Tror du man får det med vilje? Sier du det samme til allergikere eller folk med panikkangst - at de er så sarte fordi de får en reaksjon? Å få pustebesvær av et tøy- eller papirstykke foran munnen er å være sart med mindre man har KOLS eller liknende. Allergi er ikke sammenliknbart, og får man panikkangst av et munnbind så ligger det mest sannsynlig psykologiske traumer til grunn for det. Så jo - man er sart. Nordmenn i 2020 er generelt mye sartere enn nordmenn for 70 år siden. ItchyBitchySpider skrev (32 minutter siden): Det er for øvrig krevende å aldri ta på selve munnbindet når det svir, klør og irriterer hele tiden. Hadde munnbind på fly i to timer i sommer, og har aldri klødd så mye i fjeset før. Og det er veldig vanskelig å ikke klø det som klør intenst 😄 Svir? Klør? Irriterer? Har du dyppet munnbindet ditt i kjemikalier før du tok det på deg? Prøv å ha på deg munnbind hele arbeidsdager. Prøv å ha på deg en gassmaske en hel dag. Ta av deg skylappene, og ta bort putene under armene dine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 11. desember 2020 #47 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) Tråden er ryddet for helseskadelige råd, innhold KG ikke vil assosieres med og svar til dette. Kragebein, adm Endret 11. desember 2020 av Kragebein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 11. desember 2020 #48 Del Skrevet 11. desember 2020 On 12/7/2020 at 2:18 AM, AnonymBruker said: Når jeg har på munnbind feks i butikken på tidspunkt hvor det er mange, så føler jeg at jeg ikke får puste! Jeg må ta det ned eller løfte det når jeg ikke er i nærheten av andre og ta noen skikkelige åndedrag. Vet ikke om det er angst relatert, men får litt sånn følelse at jeg ikke får puste skikkelig. Andre som opplever dette? Anonymkode: c4578...2b3 Om det er tilfellet så kan du jo tenke hvordan det er med infeksjonen som jo nettopp medfører redusert oksygenopptak. Hold ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 11. desember 2020 #49 Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg måtte gå med munnbind 7t i strekk inne for en stund siden - byttet 3 ganger underveis, men følte meg tung i hodet og ganske sliten mot slutten pluss at jeg følte at jeg ikke får puste helt mot slutten. Jeg har ikke problemer i korte perioder mens jeg er på butikken for å handle mat for eksempel eller typ 3t i strekk, men 7t var for mye. Da brukte jeg av de blå munnbindene og når man lukker godt rundt nesa er det storsett samme luft man puster inn og ut. For min del er det lettere å orke lengre perioder hvis jeg veksler mellom å være ute og inne. Inneluft og langvarig bruk av munnbind blir slitsomt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 12. desember 2020 #50 Del Skrevet 12. desember 2020 Jeg opplever at det klør noe jævlig der munnbindet sitter, det aller verste er når jeg svetter under masken og det klør samtidig. Da tar jeg det bare av, klør og så tar jeg det på meg igjen. Sånn får det bare bli når vi er tvunget til å gå med jævelskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 12. desember 2020 #51 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Resignert skrev (På 7.12.2020 den 2.39): Er nok definitivt kun psykisk dette. Å subbe rundt med handlevogn er da ikke særlig tungt, og da er heller ikke oksygenbehovet spesielt høyt. Folk i industri og håndverksyrker må i noen tilfeller gå med maske hele dagen, og da er det ikke snakk om et enkelt, lett munnbind. Kirurger osv kan stå intenst konsentrert i timevis under en operasjon, med munnbind på. Osv. Dere bør rett og slett bare skjerpe dere. Evt gå til psykolog. Det er en spesiell klang i dette innlegget som jeg misliker, men utover det er jeg i prinsippet enig med deg. Munnbind og vansker med å få pustet skikkelig er utelukkende psykisk. Jeg kjenner fra tid til annen på det samme, men bestemmer meg da for å fokusere på en jevn og rolig pusterytme. Med denne teknikken går det fort over. Det sitter altså helt og holdent mellom øra på oss. Ellers er det riktig at tøymunnbind føles tyngre enn medisinske. Med tanke på at de i tillegg beskytter laaaaangt dårligere finner jeg få grunner til å gå med tøymunnbind. Endret 12. desember 2020 av Den Sagnsomsuste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 12. desember 2020 #52 Del Skrevet 12. desember 2020 clyde skrev (20 timer siden): Jeg opplever at det klør noe jævlig der munnbindet sitter, det aller verste er når jeg svetter under masken og det klør samtidig. Da tar jeg det bare av, klør og så tar jeg det på meg igjen. Sånn får det bare bli når vi er tvunget til å gå med jævelskapet. Men er du tvunget? Har aldri vært noen steder hvor det er påbudt. Det er anbefalt om man ikke klarer holde avstand på en meter. De stedene jeg har vært kan man fint holde flere meters avstand om man går inn for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg