AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Lar dere ungene deres (15) overnatte med kjæresten? Er så usikker på hva jeg skal svare hver gang de spør. Anonymkode: 9f2b4...77f
Kenelz Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Nei! Enkel grunn: De er fortsatt unge og tar dumme avgjørelser. Så lenge jeg som foreldre kan forhindre at det skjer så gjør jeg det. De kan få lov til å sove sammen når de er over 18, kan støtte seg selv (og evt. barnet) økonomisk og er bevisst på konsekvensene. En som er 15 år gammel er langt i fra moden og klar til å ta et «voksen» valg. 9
Katten.2.0 Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Sex vil de jo ha uansett. Man er bra kreative og løsningsorienterte på den alderen. Det viktigste er jo at de er klar over trygg sex, respektere hverandres grenser osv. 5
Gjest O.G. Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Kenelz skrev (3 timer siden): Nei! Enkel grunn: De er fortsatt unge og tar dumme avgjørelser. Så lenge jeg som foreldre kan forhindre at det skjer så gjør jeg det. De kan få lov til å sove sammen når de er over 18, kan støtte seg selv (og evt. barnet) økonomisk og er bevisst på konsekvensene. En som er 15 år gammel er langt i fra moden og klar til å ta et «voksen» valg. Dette.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Personlig så setter jeg grensen på 16 år. Jeg fikk ikke sove til noe kjæreste før jeg var fylt 16år. Sex har de uansett om du liker det eller ei. Så lenge ungdommen vet konsekvensene av ubeskyttet sex. Ha en åpen samtale om det. Snakk med foreldrene til kjæresten. Så lenge det er voksne tilstede i huset og de er ansvarlige så ser jeg ingen grunn til å nekte de. Hadde vært mer bekymret om det ikke hadde vært voksne hjemme for husker selv at jeg tok sjansen på å feste når jeg lå over til kjæresten. Anonymkode: ef6f4...bc9 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Kenelz skrev (4 timer siden): Nei! Enkel grunn: De er fortsatt unge og tar dumme avgjørelser. Så lenge jeg som foreldre kan forhindre at det skjer så gjør jeg det. De kan få lov til å sove sammen når de er over 18, kan støtte seg selv (og evt. barnet) økonomisk og er bevisst på konsekvensene. En som er 15 år gammel er langt i fra moden og klar til å ta et «voksen» valg. 18 år?? Glad jeg ikke hadde sånne foreldre Anonymkode: 23123...66e 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Kenelz skrev (4 timer siden): Nei! Enkel grunn: De er fortsatt unge og tar dumme avgjørelser. Så lenge jeg som foreldre kan forhindre at det skjer så gjør jeg det. De kan få lov til å sove sammen når de er over 18, kan støtte seg selv (og evt. barnet) økonomisk og er bevisst på konsekvensene. En som er 15 år gammel er langt i fra moden og klar til å ta et «voksen» valg. Helt enig! Anonymkode: fe980...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Personlig så setter jeg grensen på 16 år. Jeg fikk ikke sove til noe kjæreste før jeg var fylt 16år. Sex har de uansett om du liker det eller ei. Så lenge ungdommen vet konsekvensene av ubeskyttet sex. Ha en åpen samtale om det. Snakk med foreldrene til kjæresten. Så lenge det er voksne tilstede i huset og de er ansvarlige så ser jeg ingen grunn til å nekte de. Hadde vært mer bekymret om det ikke hadde vært voksne hjemme for husker selv at jeg tok sjansen på å feste når jeg lå over til kjæresten. Anonymkode: ef6f4...bc9 da får de ha sex andre steder da, men som forelder å legge opp til at de skal pule mens de voksne er hjemme...nei, bare nei... Anonymkode: fe980...cc3 5
Kenelz Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: 18 år?? Glad jeg ikke hadde sånne foreldre Anonymkode: 23123...66e Så lenge de bor under mitt tak så ja, 18 år. Kan ellers ikke kontrollere hva de gjør utenfor husets fire vegger. Hva skal en 17 åring og yngre med en kjærest i sengen sin? De er barn og skal ikke føle evt. press til å ta voksne avgjørelser. Sex er en voksent avgjørelse. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Kenelz skrev (6 timer siden): Nei! Enkel grunn: De er fortsatt unge og tar dumme avgjørelser. Så lenge jeg som foreldre kan forhindre at det skjer så gjør jeg det. De kan få lov til å sove sammen når de er over 18, kan støtte seg selv (og evt. barnet) økonomisk og er bevisst på konsekvensene. En som er 15 år gammel er langt i fra moden og klar til å ta et «voksen» valg. Og akkurat derfor hadde jeg sex på do på ett senter. Og ute. Og andre plasser. De finner en måte om de vil! Anonymkode: 2079b...c78 2
Kenelz Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Og akkurat derfor hadde jeg sex på do på ett senter. Og ute. Og andre plasser. De finner en måte om de vil! Anonymkode: 2079b...c78 Og det kan jeg ikke hindre, men så lenge det er under mitt tak så kan jeg det. Det samme går for rus. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lar dere ungene deres (15) overnatte med kjæresten? Er så usikker på hva jeg skal svare hver gang de spør. Anonymkode: 9f2b4...77f Absolutt ikke. Anonymkode: 80b16...3f6 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 Ja, det fikk hun lov til. De hadde da vært sammen i 5 mnd, jeg og moren hans hadde pratet om det sammen. Og vi var klar over at de hadde sex. Hun var jo ofte med de på hytta, og ellers sov han ofte hos oss i helgene. Hadde det vært en kjæreste hun hadde vært sammen med kort tid, hadde det ikke vært aktuelt. Anonymkode: 02923...58e 3
deedee_ Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 Jeg fikk lov å ha kjæresten på overnatting da jeg var ung, og jeg synes helt ærlig ikke det er sunt. Samme sier søsknene mine. Det la til rette for at ungdomsforholdene våre ble altfor "intense" og voksne, og de varte gjerne 5+6 år hos både meg og begge brødrene mine. Synes ikke det er bra at man har samme kjæreste fra man et 15 til man er i tjueårene, man går glipp av veldig mye. Derfor tror ikke jeg at jeg kommer til å være komforabel med for mye overnatting når jeg en gang har ungdommer. Jeg vil hjelpe til med å la ungdomsforhold være nettopp dette, og ikke blande inn en for voksen hverdag med å sove sammen store deler av ukene. 10
Jordbærkake34532 Skrevet 7. desember 2020 #17 Skrevet 7. desember 2020 Jeg har ikke barn selv, men vet av erfaring at det er større sannsynlighet å velge å ha sex andre plasser, spesielt fordi foreldrene ligger vegg i vegg. Så barna mine kommer til å få lov å ha overnatting av motsatt kjønn.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 Mmm.....nei. Jeg tenker 17-18 er en grei grense. Ja, jeg vet de har sex om de vil - men det trenger ikke å være med min største velsignelse. Prevensjon får de selvsagt. Anonymkode: 1743d...674
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 Det var ikke noe tema her hos oss (barna er voksne nå), men jeg hadde på forhånd bestemt meg for at hvis spørsmålet kom opp kunne kjæresten overnatte, men ikke på samme rom som datteren/sønnen, før de var 18 år. Om jeg hadde gjennomført planen får vi aldri vite, men det var slik det var tenkt. Jeg er enig med @deedee_. Ungdomsforhold blir raskt for alvorlige når de "bor" sammen for tidlig. Anonymkode: bc4da...549 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 Kenelz skrev (1 time siden): Og det kan jeg ikke hindre, men så lenge det er under mitt tak så kan jeg det. Det samme går for rus. Ville heller ikke latt barna ha overnatting. Redd for sex ja.Men de vil gjøre det.Der de kan.Uansett. Bedre å elske i en seng første gangen enn å ha sex på en do? Du kan heller ikke styre rus. De kan ruse seg hvor som helst! Anonymkode: 2079b...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå