Gå til innhold

Hvilke type mennesker skriver sånn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriver mye rart, jeg. Tror det skyldes at jeg har norsk som andrespråk, at jeg har gått på skole med 95% av barn med innvandrerbakgrunn og at kebab-norsk preget hverdagen min i stor grad. Alle rundt meg snakket kebab-norsk. Ikke rart ordforrådet blir begrenset. Skulle ønske jeg gikk på skole med litt blanding, da hadde jeg vært en mester på rettskriving og mest sannsynlig hadde hatt et riktig ordforråd. Synes også det er utfordrende å måtte bruke to språk om hverandre, blir litt forvirret. 

Anonymkode: 52033...ff0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skriver mye rart, jeg. Tror det skyldes at jeg har norsk som andrespråk, at jeg har gått på skole med 95% av barn med innvandrerbakgrunn og at kebab-norsk preget hverdagen min i stor grad. Alle rundt meg snakket kebab-norsk. Ikke rart ordforrådet blir begrenset. Skulle ønske jeg gikk på skole med litt blanding, da hadde jeg vært en mester på rettskriving og mest sannsynlig hadde hatt et riktig ordforråd. Synes også det er utfordrende å måtte bruke to språk om hverandre, blir litt forvirret. 

Rikt* skulle det stå. Rart man ikke kan endre innlegg postet som anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg om andres skrivestil. Hvordan påvirker det livet ditt, siden du engasjerer deg så mye at du må lage en tråd om det her på KG?

Anonymkode: 8aba3...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Skjønner ikke hvorfor voksne mennesker skriver d og dg feks. Ikke mye tid å spare på det akkurat 😅 Og ikke er det sånn at de betaler per bokstav heller. Tror heller ikke vi kan skylde på sms-språket fra 90-tallet heller 😅

Anonymkode: 28f5a...b0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/7/2020 at 12:37 AM, AnonymBruker said:

Når folk skriver sånn, får jeg et inntrykk av at de er litt enkle. 

Anonymkode: 67068...e57

Jeg tenkte omtrent det samme om det første innlegget i denne tråden.

Anonymkode: cc2f0...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har garantert et sånt tastatur der punktum og mellomrom er på samme knapp. Enkelttrykk gir punktum, to trykk gir mellomrom. Og så skriver hun sms-språk i tillegg. 

Anonymkode: 218c1...b18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser MANGE som skriver sånn. Tror det er veldig mye slurv der ute. 

Anonymkode: 8e780...f6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...