Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er i jobb nå, men jeg skal snart ut i fødselspermisjon og innen jeg er ferdig er vikariatet mitt gått ut. Jeg må derfor søke ny jobb. De fleste stillinger som legges ut tar i betraktning en tre måneders oppsigelsesfrist, burde jeg da begynne å søke tre mnd før permisjonen er over, eller kan jeg begynne å søke før men opplyse om at jeg ev. må starte litt senere. Hva tenker dere?

Innser så klart at det ikke er optimalt å bli gravid i et vikariat, men det var langvarig og jeg har endometriose og vi har fått beskjed om at vi neppe kan bli gravid naturlig, og så skjedde det likevel. Litt bekymret for fremtiden. 

Anonymkode: dad02...ddf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang permisjon har du tenkt å ta da? Og hvilket fagfelt/bransje jobber du i, er det mange stillinger ute eller er det langt mellom relevante utlysinger?

Tenker at med 3mnd oppsigelse og si 1+mnd til ansettelsesprosess så er det jo fort 4-5mnd før man begynner uansett, så ville søkt hvis det er en jobb du kan tenke deg. 

Og gratulerer! :) Vi er nok flere rundt omkring som ikke har tid/mulighet til å vente med å prøve på barn til absolutt alt er på plass. Var selv forberedt på at det kunne ta lang tid pluss medisinsk hjelp for å få det til, plutselig klaffet det litt før vi hadde tenkt men det går bra :)

Anonymkode: 4840b...ff2

• Liker 1
Skrevet

Ville absolutt anbefalte søke så tidlig som mulig og heller skrive at du er i permisjon til **** dato. Men komner litt an på hva slags jobb du søker også.

Jeg begynte søke i mars (beste timing ever), og søkte på litt over hundre jobber før jeg fikk første intervju i oktober. Har høyere utdanning og mange års erfaring.

Anonymkode: 3ebdf...c74

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvor lang permisjon har du tenkt å ta da? Og hvilket fagfelt/bransje jobber du i, er det mange stillinger ute eller er det langt mellom relevante utlysinger?

Tenker at med 3mnd oppsigelse og si 1+mnd til ansettelsesprosess så er det jo fort 4-5mnd før man begynner uansett, så ville søkt hvis det er en jobb du kan tenke deg. 

Og gratulerer! :) Vi er nok flere rundt omkring som ikke har tid/mulighet til å vente med å prøve på barn til absolutt alt er på plass. Var selv forberedt på at det kunne ta lang tid pluss medisinsk hjelp for å få det til, plutselig klaffet det litt før vi hadde tenkt men det går bra :)

Anonymkode: 4840b...ff2

Jeg tenker å ta min del og hele fellesdelen, og det blir vel ca. 7 mnd. Jeg er jurist, og det ligger for så vidt mye stillinger ute, men ikke akkurat i mitt «ekspertiseområde» og i hvert fall ikke i området hvor jeg bor. Jeg er litt redd for å måtte ta en stilling langt unna hjemmet.

Tusen takk! Det var ganske sjokkerende. Vi har ikke brukt prevensjon på årevis, så det var ganske utrolig når det plutselig viste seg at jeg var gravid. Vi har veldig mye annet på plass, så jeg tror det skal gå fint, det er bare litt skummelt å ikke ha en jobb å komme tilbake til etter permisjonsslutt. Jeg vil uansett ha rett til dagpenger i to år, så sånn sett vil ting gå rundt om det skulle dra seg ut med søkingen. Men det er ikke optimalt med 60% av inntekten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ville absolutt anbefalte søke så tidlig som mulig og heller skrive at du er i permisjon til **** dato. Men komner litt an på hva slags jobb du søker også.

Jeg begynte søke i mars (beste timing ever), og søkte på litt over hundre jobber før jeg fikk første intervju i oktober. Har høyere utdanning og mange års erfaring.

Anonymkode: 3ebdf...c74

Oi, det er lenge! Hadde vært forståelig om du var nyutdannet, for arbeidsmarkedet er tøft. Men med erfaring er det virkelig sjokkerende at det skal ta så lang tid før man får et intervju.

Jeg er bare litt bekymret for at hvis jeg skriver i søknad at jeg er i permisjon, så blir jeg sortert ut. Men samtidig vil jeg ikke komme på intervju på feil grunnlag. 

Skrevet

Bare søk uten opplyse at du er i permisjon. Du får det det opp i eventuelt siste runde. Det er tøft arbeidsmarked nå og er lurt å starte tidlig. 

Anonymkode: a66cb...b92

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...