Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har tatt med morkaka si etter fødsel for og spise den etterpå?  har hørt om mange som har gjort det og mener det er sunt osv osv..

Anonymkode: eac5f...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort det, men sjukhuset spurte om jeg ville, så er vel litt vanlig? Gjøre den om til pulver til å ha i smoothies er vel greiest.

Anonymkode: ba3e2...dc5

Skrevet

Morkaka er jo der for å samle opp alle giftstoffer slik at barnet ikke får det i seg bla a. 

Dritsunt med alt barnet ikke bør få i seg 🤮

Anonymkode: b1cb8...67d

• Liker 3
Skrevet

Den skal ikke spises! Grunnen til at dyr gjør det er fordi de må skjule lukt, fordi de er i en ekstremt sårbar situasjon etter fødsel. Morkaken stopper mange giftstoffer i å havne i barnet, å dette vil du altså spise? Dette er en motegreie laget av oppmerksomhetssyke kjendiser. 

Anonymkode: 962b5...a76

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den skal ikke spises! Grunnen til at dyr gjør det er fordi de må skjule lukt, fordi de er i en ekstremt sårbar situasjon etter fødsel. Morkaken stopper mange giftstoffer i å havne i barnet, å dette vil du altså spise? Dette er en motegreie laget av oppmerksomhetssyke kjendiser. 

Den er også næringsrik.. Slipper å jakte etter mat raskt etter fødsel. 

Anonymkode: 5ac81...e59

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

hvor er det jeg har skrivd at jeg vil spise morkaka mi? jeg har ikke engang nevnt i Hi om jeg er gravid eller ikke. .

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den er også næringsrik.. Slipper å jakte etter mat raskt etter fødsel. 

Når har en person i norge (eller Hollywood for den saks skyld) vært nødt til å gå på jakt etter en fødsel? 🙃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når har en person i norge (eller Hollywood for den saks skyld) vært nødt til å gå på jakt etter en fødsel? 🙃

Pratet vi ikke om dyrene og hvorfor de spiser den? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er snakk om å spise den, som et menneske. At dyr spiser den gjør det ikke logisk for mennesket å spise den, nettop på grunn av giftstoffer OG fordi vi faktisk ikke har behov for det. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke gjort det, men sjukhuset spurte om jeg ville, så er vel litt vanlig? Gjøre den om til pulver til å ha i smoothies er vel greiest.

Anonymkode: ba3e2...dc5

OK takk for utfyllende svar, ja det er det jeg har lest at så mange nå i dag gjør. er det virkelig bra og få i seg? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er snakk om å spise den, som et menneske. At dyr spiser den gjør det ikke logisk for mennesket å spise den, nettop på grunn av giftstoffer OG fordi vi faktisk ikke har behov for det. 

spise /få i seg da mener jeg er det sunnt og ta den med seg og få den i seg? 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

nei jeg lurer på om det er bra for en kvinne og få den i seg av form av og gjøre den om til pulver og brukes i smothie eller pilleform.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

spise /få i seg da mener jeg er det sunnt og ta den med seg og få den i seg? 

Tror du det er sunt å spise giftstoffer? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tror du det er sunt å spise giftstoffer? 

vel det er vel en grunn til at en får tilbud om og ta den med seg?  og en grunn til at folk velger og gjøre det?

Skrevet

🤢

Men hva gjør en hvis en takker ja til å ta den med seg hjem, og så ombestemmer man seg og vil ikke ete den likevel.. Er liksom ikke en sånn ting man bare slenger i biodunken /søppla, er det vel?? 

Skrevet

det jeg mente var :er det bra for en kvinne og ta med seg morkaka si og lage pulver av den som brukes i smothie eller pilleform? hvis ikke hvorfor får en tilbud om det og hvorfor er det mange som benytter seg av det og mener det fungerer positivt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det jeg mente var :er det bra for en kvinne og ta med seg morkaka si og lage pulver av den som brukes i smothie eller pilleform? hvis ikke hvorfor får en tilbud om det og hvorfor er det mange som benytter seg av det og mener det fungerer positivt? 

Fordi det ikke er livsfarlig akkurat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å forklare deg at det ikke er spesielt sunt å spise giftstoffer. Det er veldig åpenbart. 

Og hvor kaster man giftstoffene? 

Skrevet

Jeg tok den med hjem og gravde den ned i hagen, planta et tre over. Nå er det «treet til ungen» liksom. Koselig 😊

Anonymkode: 0f601...e97

Skrevet

Det er en teit motegreie, som er helt uten vitenskapelig bevis for at det gir noe som helst positiv effekt. Men det er heller ikke særlig helsefarlig.

Hvis noen har blitt spurt om det på sjukehuset, så er det vel fordi helsepersonellet har erfaring med at en del mødre vil ta vare på den på en eller annen måte. Selv synes jeg ikke at helsepersonell burde indirekte oppfordre til sære og uvitenskapelige handlinger.

Oppsummert: Det er verken helsegunstig eller ugunstig. Det er unødvendig, ikke hjelpsomt og er sløseri med både ens egne og samfunnets ressurser.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...