AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 jeg er i en situasjon der jeg ikke kommer videre, og ikke får til å plassere meg og har heller ikke dem jeg kan diskutere det med eller kan få noe nyss på svar som gir bekreftelser jeg trenger for å finne en retning, og naturlig steg å ta. Har du vært i en situasjon andre har funnet et sted som du kan kjøpe, bare for å starte ett sted? Jeg ser etter steder å bo, og det er også til steder jeg aldri har vært i, men som prismessig er rett for meg... hva er riktig å gjøre? Anonymkode: a0e6d...a3d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Mener du kun bolig (område?) eller det å finne et sted å starte med jobb og skape seg et liv? Da ville jeg først sett etter jobb. Søk i hele landet, se hvor du har muligheter. Se så på stedene du finner jobb. Hvordan er boligmarkedet, hva finnes på stedet av tilbud du ønsker, kollektivtrafikk/fly/tog om du ønsker å reise osv. Min erfaring er at man kan trives på de fleste steder, men vær litt kresen på eventuelle krav du måtte ha. Jeg elsker sjølivet f.eks, så du finner meg ikke i innlandet. Anonymkode: e2993...b08 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Ja. Synes sånne store avgjørelser er kjempevanskelige. Vi kjøpte utenfor Bergen, da jeg jobbet et stykke utenfor i den retningen, i tillegg til at prisene var bedre. Veldig fint her, nær sjø og natur, men litt langt fra jobb nå som begge arbeider i sentrum. Også langt fra venner og familie. Ønsker å flytte nærmere byen eller hjemtraktene etterhvert som vi får bedre råd. Angrer ikke, var en grei start ut fra forholdene da. Men ja, det er vanskelig. anbefaler å lage en liste med ønsker og behov. Hva kan du kutte ut og hva MÅ du ha? Feks avstand til jobb/skole, framtidige arbeidsmuligheter, venner. Antall rom, standard, uteplass etc. Er utsikt viktigere enn god plass feks. Lykke til Anonymkode: dfe8d...e6d 1
Myrmica Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har vært i en lignende situasjon. Livet hadde liksom stoppet opp, jeg hadde kjørt meg fast, fikk ikke fast jobb, visste ikke hva jeg ville eller hvor jeg skulle gjøre av meg. Hadde ingen jeg følte jeg kunne diskutere det med, måtte finne ut av ting selv. Jeg kjente at jeg var veldig bundet av hva folk/familie forventet av meg. Men jeg la til side alt det, og begynte å undersøke karriereveier jeg ikke nødvendigvis var så interessert i, men hvor det var mulighet til å få jobb og tjene penger. Jeg søkte på helt andre jobber enn jeg hadde gjort tidligere, og fikk napp i Nordland. Jeg bodde i et kollektiv i Oslo og har all familie på Østlandet. Men jeg pakket sakene mine, sa hadet til alle og flyttet til Nordland. Var der et halvt år, så fikk jeg tilbud om en litt bedre jobb i samme bransje, i Troms. Tok den, var der et par år, så søkte jeg på en tilsvarende jobb på vestlandet, og fikk den siden jeg hadde fått bygget meg opp erfaring. Og nå er jeg tilbake i Oslo igjen. Fremdeles i samme bransje, men klatret litt i gradene, og trives fint med jobben. Og livet er på rett kjøl 😊 Om man skal flytte på seg er det å skaffe en jobb det beste stedet å begynne. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Jeg er i villrede for retning. Ingenting trekker meg noe sted. Hva skal jeg gjøre? En person kunne betydd mye for meg for retning. Sånt scenario virker håpløst for meg å tenke eller erfare. Anonymkode: a0e6d...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå