Gå til innhold

sosialantropolololog


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

heisann!

Jeg snakket med en jente som studerer sosialantroplogi, det hørteslitt spennende ut, men er det noen som vet en del om hva dette faget går ut på, ecentuelt hva jeg kan bruke det til i fremtiden? (jeg studerer språk)

Tange makk!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ser at du ikke har fått noen svar, så da føler jeg at jeg må si noen ord.

Det lille jeg kan si, med bakgrunn i et grunnfag i Sosialantropologi er at det var dette faget som skapte de fleste a-ha opplevelsene mine.

Sosialantropologi er lærern om de ulike kulturer. Det er et fag som berører mange tema som bl.a : Kultur, samfunn og individ. Under dette er det mye om politiske systemer, slektsforskning og lokale systemer, økonomiske systemer, økologi og regional etnografi, kjønnsforskning, kommunikasjon, kode og kultur.

Dette virker mye, men det er svært intressant. Når det gjelder jobbmuligheter er mulighetenen mange. Men dette avhenger av dine ressurser og om du ser mulighetene i samfunnet. De fleste jeg kjenner som har gått videre med sosialantropologi har tatt hovedfag. Det som er spennende med hovedfaget er at du da skal forske. de fleste drar ut til fjerne strøk og forsker på enten politisk system eller religiøse systemer. Ta kontakt med universitetet, eller besøk deres web sider for mer informasjon. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...